Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی، انگلیس را به خاطر متهم کردن این کشور منزوی در دست داشتن در یک حمله سایبری جهانی توسط بدافزار موسوم به واناکرای محکوم کرد و این ادعا را تلاشی ضعیف برای تشدید هرچه بیشتر تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس یک گزارش دولتی در حمله سایبری مه سال جاری میلادی که باعث اختلال در سرویس‌های دولتی و تجاری سراسر جهان از جمله سرویس ملی درمان انگلیس شد، یک سوم از بیمارستان‌های دولتی انگلیس تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حمله سایبری بیش از ۳۰۰ هزار کامپیوتر در ۱۵۰ کشور جهان ظرف چند روز مورد حمله قرار گرفته و قربانی پرداخت‌هایی از ۳۰۰ دلار به بالا شدند تا بار دیگر بتوانند به نرم‌افزارها و سیستم‌های خود دست پیدا کنند.

برخی محققان انگشت اتهام را به طرف پیونگ یانگ گرفته و می‌گویند کد استفاده شده در این حمله سایبری مشابه کدی است که در حملات سایبری گذشته توسط دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استفاده شده بود.

بن والاس، وزیر امنیت انگلیس اخیرا به شبکه بی‌بی‌سی گفته بود که لندن تقریبا مطمئن است که کره شمالی مسئول این حمله سایبری با بدافزار واناکرای است.

اما یکی از سخنگویان انجمن کره – اروپای کره شمالی ضمن رد این اتهامات به انگلیس نسبت به گمانه‌زنی‌های بی پایه و اساس هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای گفت: این اقدام فراتر از حد تحمل ماست و باعث می‌شود تا هدف واقعی پشت این اقدام انگلیس را زیرسوال ببریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات دولت انگلیس برای متهم کردن کره شمالی در دست داشتن در این حمله سایبری چیزی جز یک تلاش ضعیف برای تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ نیست.

براساس گزارش دولت کره‌ جنوبی، کره شمالی یگانی متشکل از ۶۸۰۰ متخصص حملات سایبری دارد. این یگان به انجام حملات سایبری پیشرفته از جمله حمله سایبری سال ۲۰۱۴ میلادی به کمپانی سونی متهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن

رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۴ مایل دریایی در شمال غرب المخای یمن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین گزارش داد که این کشتی دچار آسیب شده اما خدمه آن در سلامت کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین