Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان – ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی این استان مانع توسعه، اشتغال و تولید در کرمان نیست گفت: با توجه به تغییر شیوه و شکل تعرض به اراضی دولتی لازم است با هوشیاری جلوی شکل گیری مفاسد گرفته شود.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: توسعه اقتصادی و اشتغال در راس اهداف کشور است و برخی سوء استفاده کنندگان و سودجویان اراضی دولتی را نیز از این راه با طرح مواردی مثل ساخت پروژه و غیره تصرف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر رصد کامل پروژه ها از سوی مدیران نیز تاکید کرد و ادامه داد: هدف از این نظارت ها مانع تراشی در تولید، اشتغال و توسعه استان نیست بلکه کمک به سرمایه گذاری واقعی و محقق کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر بررسی کارشناسی در تدوین و امضای قراردادها و انتقال اسناد گفت: مدیران باید هوشمندانه، دقیق و با حساسیت بالا مسائل را با جزئیات دنبال کنند تا منافذ فساد در ادارات، سازمان ها و نهادهای عمومی و دولتی بسته شود تا جلوی فرصت طلبی یک عده سودجو که می خواهند به منابع عمومی کشور به یک سرمایه هنگفت و اندوخته های بادآورده دست یابند، گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه اقدام بموقع مسئولان بسیار حائز اهمیت است افزود: عده ای در ابتدا با تقاضای ایجاد یک کار تولیدی، صنعتی یا اقتصادی وارد می شوند و اراضی دولتی را تصرف می کنند و در نهایت بعد از گذشت چندین سال جز تصرف اراضی اقدامی انجام نمی دهند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بیان کرد: در مواردی پس از واگذاری زمین، بلافاصله با از بین بردن پوشش گیاهی و حصارکشی، چهره زمین تغییر پیدا می کند و کار پروژه در همین حد متوقف می شود که جای نگرانی دارد و زمانی که مسئولان اقدام به فسخ قرارداد می کنند، با یک زمین بدون پوشش گیاهی مواجه می شوند که در نهایت به منابع طبیعی از این طریق صدمات جبران ناپذیری وارد می شود.
وی در ادامه بر تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت زمین فرودگاه جیرفت و اختلافات این حوزه تاکید و بیان کرد: این کمیته باید بررسی های دقیق کارشناسی را انجام داده و بر اساس آن، راهکارهای دقیق را تدوین و به شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان ارائه کند.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال در چارچوب قانون است و سیستم قضایی کار قانونی خود را انجام می دهد گفت: حفاظت و صیانت از منابع آبی استان نیز یکی از اولویت های شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان است و معتقدیم باید از ظرفیت های این شورا برای صیانت از منابع آبی استان استفاده شود.
وی یادآور شد: به یقین پرکردن سه هزار و 200 چاه غیرمجاز در استان کرمان بدون پشتوانه و همراهی دستگاه قضایی امکان پذیر نبود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان کارهای بزرگی به همت همه مدیران انجام شده و در این زمینه دستگاه های نظارتی به خوبی همراهی داشته و دستگاه اجرایی بویژه استاندار کرمان نیز به صورت جدی همراهی داشته است.
وی تاکید کرد: موضوع حفاظت از حقوق بیت المال استراحت پذیر نیست و برای مقابله با حاشیه نشینی، حفاظت از منابع و حقوق عمومی، اراضی شهرداری و منابع آبی نیاز به حضور جدی و قاطعانه همه دستگاه ها دارد.
** تهیه طرح صیانت از منابع آب در کشور و استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: طرح صیانت از منابع آب در معاونت اجتماعی قوه قضائیه تهیه شده که در استان کرمان نیز دنبال می شود.
محمدباقر اسلامی افزود: معضل و بحران آب به عنوان یک معضل اجتماعی صرف مطرح نیست و به عنوان یک بحث امنیتی مطرح می شود.
وی با اشاره به مصرف بخش عمده منابع آبی در حوزه کشاورزی گفت: راندمان آب در این حوزه نیز پائین است و در این راستا باید استفاده از شیوه های نوین آبیاری با سرعت بیشتری انجام شود.
وی یادآور شد: آبهای سطحی با بحران جدی روبرو است و وضعیت آبهای زیرزمینی نیز بسیار نامناسب است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز گفت: از مجموع 143 میلیون هکتار اراضی دولتی در کشور تا پایان سال گذشته 23 میلیون و 600 هزار هکتار تثبیت مالکیت شده است.
رضا طالبی زاده افزد: هشت میلیون و 400 هزار هکتار اراضی دولتی در استان کرمان تثبیت مالکیت شده که یک سوم تثبیت مالکیت اراضی دولتی در کشور را شامل می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد