Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای رسیدن به کربلا راه‌های زیادی هست، اما پیاده‌ مسیر عشق را گز کردن حال و هوای دیگری دارد، هر قدم که به کوی یار نزدیک‌تر می‌شوی بیشتر صدای طپش‌های قلبت را می‌شنوی.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پیاده رفتن به کربلا افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‌شود، آمادگی برای سفری که سخت است، اما با عشق به سالار شهیدان آسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال با نزدیک شدن به اربعین حسینی عده زیادی از مردم از راه‌های گوناگون خود را به کربلا می‌رسانند، عده‌ای نیز سفر پیاده را انتخاب می‌کنند.

دانشجویان هرسال بخش بزرگی از افرادی هستند که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، حس و حال این پیاده‌روی به‌خوبی در دانشگاه‌ها احساس می‌شود، حسی معنوی در اثر این راهپیمایی بر دانشگاه‌های ایران برقرار می‌شود.

ابتدا شور و حال حضور و ثبت‌نام و تلاش برای شرکت در این پیاده‌روی، پس از آن حسرتی که در نبود همکلاسی‌ها و در نبود آن‌ها حرف از توفیقی که برای جاماندگان به وجود نیامده است و در آخر خاطرات سفر و حسی معنوی که از این دیار مقدس به سوغات برای دانشگاه می‌آورند تا ماه‌ها دانشگاه را درگیر خود می‌کند.

حمیدرضا بهمنی، دانشجوی اصفهانی امسال برای چهارمین سال پیاپی عازم این سفر معنوی می‌شود، با او در مورد این سفر به گفت‌وگو نشستیم و او از عشق به سالار شهیدان و دنیای زیبای کربلا برایمان گفت.

کربلا دنیای دیگری است

دانشجوی عاشق امام حسین (ع) گفت: کربلا دنیایی دیگر است، اولین بار که رفتی شیدا می‌شوی، از سال اولی که دانشجو شدم و این امکان برایم به وجود آمد به کربلا رفتم.

عده‌ای زیادی در تب سفر به کربلا می‌سوزند

این جوان اصفهانی در مورد سفر دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان برای سفر به کربلا مشکلاتی دارند که به‌سادگی حل نمی‌شود، عده‌ای زیادی در تب سفر به کربلا می‌سوزند، اما حیای شیفتگان حسینی آن‌گونه است که سبب می‌شود صدای آن‌ها به گوش نرسد، من چندین هم‌کلاسی خود را می‌شناسم که دوست دارند به این سفر بروند اما نمی‌توانند.

وی مشکلات مالی را بزرگ‌ترین عامل برای این سفر دانست و افزود: برای آنکه دانشجویی بخواهد به سفر کربلا برود باید 3 میلیون تومان در نیروی انتظامی به ودیعه بگذارد که این خود برای عده زیادی مبلغ گزافی است.

بهمنی به شیوه دیگر خروج برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی امسال تلاش کرده تا کار را برای کسانی که قصد عزیمت به این سفر را دارند آسان کند، اما آن‌هم مشکلات خود را دارد، من باید ضامنی معرفی می‌کردم تا او را ممنوع‌الخروج کند برای اینکه من بتوانم اجازه سفر به خارج کشور بگیرم، این موضوع باید در کمتر یک هفته انجام می‌شد اما تا امروز که من 8 روز است همه کارها و مراحل را انجام داده‌ام میسر نشده است، به بسیج دانشجویی مراجعه کردم تا آن‌ها پیگیر این موضوع باشند.

عشق به امام حسین(ع) پای ما را آماده رفتن می‌کند

وی گفت: کسی که به کربلا می‌رود آن‌هم با پای پیاده، قصد دیگری دارد، او که می‌خواهد به کربلا برود دل درگرو نیتی دیگر دارد، ما عاشق امام حسین (ع) هستیم و این عشق پای ما را آماده رفتن می‌کند.

این دانشجو در پاسخ به این سوال که آیا اساتید دانشگاه برای غیبت شما در زمان سفر با شما همکاری می‌کنند، گفت: برخی از اساتید برایشان مهم نیست که دانشجو به کجا می‌رود، آن‌ها می‌گویند اگر سه جلسه غیبت داشته باشی درس شما حذف می‌شود، این به این معنی نیست که اساتید همکاری نمی‌کند، بلکه برعکس اکثر اساتید همکاری می‌کنند، اما برخی دانشجویان از ترس همان معدود درس‌هایی که امکان حذفشان هست از سفر به کربلا منصرف می‌شوند.

عشق به کربلا ترس و قبول نشدن نمی‌شناسد

بهمنی با اشاره به اینکه وقتی بار به بین‌الحرمین وارد می‌شوی، دو دل می‌مانی که اول به زیارت امام حسین (ع) بروی و یا به زیارت حضرت عباس (ع) و افزود: این عشق را کسانی که درک کرده باشند از نمره و حذف درس نمی‌ترسند، آن‌ها هر کاری می‌کنند تا بار دیگر به زیارت این سرزمین روحانی بروند، عشق است که ما را می‌برد، دیگر ترسی برای درس و دانشگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از دانشجویان تنها شب امتحان درس می‌خوانند، گفت: اگر کسی بخواهد درس بخواند در مسیر هم می‌تواند، این سال‌ها که پیاده‌روی ابتدای ترم است، اما درس بهانه‌ای نیست که بتواند جلوی این سفر را بگیرد، من دوستی را می‌شناسم که به خاطر بیماری چند هفته نتوانست به دانشگاه بیاید، اگر خدا بخواهد و کمی همت داشته باشیم این دو هفته جبران می‌شود.

این دانشجو آرزوی خود را سفر هرسال به کربلا ذکر کرد و گفت: بار اولی که به کربلا می‌روی نمی‌فهمی به کجا آمده‌ای، اما همین‌که برمی‌گردی احساس می‌کنی غربت روحت را فرا گرفته، انگار کربلا خانه اصلی تو بوده، حالا احساس غربت می‌کنی، این انگیزه نیست، این هدف است.

انتهای پیام/

R41346/P1361/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام متقی‌فر، در اولین نشست تخصصی وصال شیرین که با حضور نمایندگان این طرح از استان‌های مختلف برگزار شد، ضمن تشریح این طرح گفت: کانون‌های ازدواج آسان از گذشته در حال فعالیت بودند. در بعضی شهرها هم شبکه فعالین ازدواج به راه افتاد که همچنان در برخی از شهرها فعال هستند.

وی با اشاره به تجملات مرسوم در حوزه برگزاری مراسم ازدواج که هزینه‌های گزافی به جوانان تحمیل میکند یادآور شد: از سال ۸۸ آمار سالیانه ازدواج افزایش نیافته بود، اما از سال ۹۸ در دوران کرونا آمار ازدواج افزایش یافت. این به دلیل کاهش تجملات بود که جوانان به ازدواج روی آوردند.

متقی فر خاطرنشان کرد: مخاطب در وصال شیرین همه جوانان هستند نه اینکه صرفاً برای محرومین کار کنیم. از با کیفیت‌ترین خدمات تا خدمات معمولی‌تر را می‌توان هماهنگ کرد و از طریق پلتفرم «همراه» در اختیار جوانان قرار داد تا بدون بدهی زندگی خود را شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج برای اینکه بتوانند خدماتی بدهد و مجموعه خود را بچرخانند باید مبالغی دریافت کنند، اظهار داشت: ما هیچ انتفاعی از ستاد وصال شیرین نخواهیم برد. یعنی ما از جوانان در ازای ارایه خدمات پول نمی‌گیریم. البته منظور ما این نیست که همه ملزومات رایگان شود اما می‌توان کاری کرد که با قیمت مناسب تمام شود و تا جای ممکن هزینه ها را کاهش داد.

متقی‌فر نقطه عطف کار را عدم رقابت طرح وصال شیرین با کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج دانست و بیان کرد: ما در طرح وصال شیرین وارد کار اجرایی نمی‌شویم و فعالیت ما در حد ستادی باقی خواهد ماند. اما با طراحی سامانه همراه در صدد کمک به کانون‌ها و شبکه‌های ازدواج آسان و مراکز مشاوره در استان‌ها هستیم و آن‌ها را از نظر نیازمندی‌ها و تجهیزات تامین مالی می‌کنیم.

وی در تشریح طرح وصال شیرین گام های تعریف شده در مراکز استان و شهرستان‌ها را برشمرد و گفت: گام اول شناسایی مغازه‌داران، خیرین و خدمات‌دهندگانی مانند تالار و رستوران است که حاضرند تخفیف بدهند. گام دوم ارزیابی فعالیت‌ها است و گام بعدی ثبت این مجموعه‌ها در سامانه همراه خواهد بود که این امر به مجموعه‌های وصال شیرین در استان‌ها سپرده شده است. جوانان با مراجعه به سامانه، خدمات را می‌بینند و انتخاب می‌کنند و با دریافت معرفی‌نامه از طریق سامانه خدمات می‌گیرند.

متقی فر در پایان ضمن اعلام خبر رونمایی از این طرح در هفته ازدواج در خردادماه امسال گفت: تلاش می‌کنیم امسال نسبت به گذشته میزان هزینه تمام شده ازدواج را تا حدی کاهش دهیم. این امر با همکاری و انتقال تجربه مسوولین طرح در استان‌ها تسهیل خواهد شد.

کد خبر 6092423

دیگر خبرها

  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • هشدار برای بایرن مونیخ
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین