Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه نگهداری پیشگیرانه (نت پیشگیرانه) در پست 400 کیلوولت نیروگاه شهید عباسپور با هدف پایداری شبکه برق و بالا بردن قابلیت آن اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور با اشاره به شرایط اقلیمی استان و بروز پدیده ریزگردها در سال های اخیر که تولید انرژی و بهره برداری از شبکه برق را با شرایط ویژه ای روبرو کرده است، افزود : بروز این پدیده روی تجهیزات پست و خطوط، اثرات مخربی داشته و منجر به کاهش سطح عایقی ایزولاسیون تجهیزات آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید حمید صالحی ادامه داد: کاهش سطح عایقی، برقراری جریان از هادی های انتقال برق به زمین را درپی داشته است ، به طوری که رله های نصب شده در پست ها، آن را به صورت جریان خطا درنظر گرفته و با عملکرد خود باعث بی برق شدن خطوط اصلی و فرعی و در نهایت بروز خاموشی می شوند.
وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خاموشی های برنامه ریزی نشده که همواره با خسارت مالی به مشترکین همراه است و جهت افزایش سطح عایقی ایزولاسیون تجهیزات پست، طی یک برنامه 10 روزه اقدام به بی انرژی کردن و شستشوی کامل تمامی مقره ها و تجهیزات متاثر از ریزگردها شد و بدین طریق سطح پایداری کلید خانه 400 کیلوولت نیروگاه شهید عباسپور ارتقا یافت.
مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور اضافه کرد: با عبور از فصل گرما و کاهش مصرف انرژی، خاصیت خازنی شبکه افزایش یافته و به دنبال آن سطح ولتاژ شبکه نیز بالا می رود.
صالحی عنوان کرد: همچنین به منظور افزایش ولتاژ شبکه، دو دستگاه راکتور نصب شده روی خطوط رودبار و شهرکرد پس از انجام تست های حفاظتی، عایقی و آچارکشی های لازم به درخواست مرکز کنترل برق شبکه در سرویس قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به منظور شرکت در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی به گچساران سفر کرد.
این اجلاسیه دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پرورش گچساران با حضور فرمانده کل ارتش و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد.

مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه بود. در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دستاوردهای ارتش در گچساران برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع سلاح های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفت.

خبرنگار:ساناز غضنفری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228387 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف