Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل تعزيرات حکومتي خراسان رضوي گفت: طرح نظارتي مبارزه با قاچاق ميوه در ميادين بار خراسان رضوي اجرايي شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، اهميت موضوع نظارت بر بازار در شهرهايي مانند مشهد مقدس بيش از ساير شهرها بوده و به همين علت بايد تدابير ويژه‌اي براي آن اتخاذ شود. در اين ميان برخي از کالاها و خدمات از ديگر آنها داراي اهميت بيشتري بوده و به همين علت براي آنها اقدامات ويژه‌اي در نظر گرفته مي‌شود که بخشي از آنها به اداره کل تعزيرات در استان‌ها واگذار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهميت موضوع نظارت در مشهد مقدس با توجه به ورود ميليوني زائران به اين شهر اهميت بيشتري پيدا مي‌کند و به همين علت خبرنگار خبرگزاري تسنيم در مشهد مقدس گفت‌وگويي با حميدرضا کريم مديرکل تعزيرات خراسان رضوي داشته که مشروح آن در زير آمده است.
تسنيم: گزارشي از اقدامات انجام شده در طرح ويژه تابستاني خود ارائه دهيد.
کريم: آمار پرونده‌هاي وارده به اداره کل تعزيرات حکومتي خراسان رضوي در طول طرح نظارتي براي تابستانه 853 عدد بوده و همچنين 1100 پرونده نيز در طول همين مدت مختومه شده که اين پرونده‌ها در بخش‌هاي مختلف بوده است و با توجه به آمارهاي تحليل نشده به نظر مي‌رسد اين ميزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.
در نيمه ابتدايي امسال 14 هزار و 645 پرونده در حوزه کالا و خدمات 1129 در حوزه قاچاق و 1818 عدد در حوزه بهداشت به اداره کل تعزيرات وارد شده که در بخش کالا و خدمات 13 هزار و 904 عدد در حوزه قاچاق 1238 ودر حوزه بهداشت 1651 از آنها مختومه شده است.
تسنيم: طرح‌هاي ويژه نظارتي در مورد چه بخش‌هايي اجرا شده است؟
کريم: يکي از طرح‌هاي مهمي که در خراسان رضوي و به ويژه شهر مشهد در هر سال انجام مي‌شود براي تعطيلات عيد نوروز بوده که امسال نيز اداره کل تعزيرات خراسان رضوي به عنوان يکي از اعضاي ستاد تسهيلات سفر در خراسان رضوي واحدهايي را در مراکز پرتردد مانند پايانه‌‎هاي مسافربري، نمايشگاه بين‌المللي و اطراف حرم مطهر رضوي مستقر شدند و علاوه بر اين گشت‌هاي مشترکي در حوزه واحدهاي اقامتي، آژانس‌هاي هواپيمايي و ساير خدمات مورد نياز زائران نيز صورت گرفته است.
علاوه بر اينها در طول نيمه نخست امسال طرحي در حوزه لوازم آرايشي و بهداشتي هم از نظر قاچاق بودن و يا نبودن و هم از نظر موضوعات بهداشتي انجام شده همچنين در مورد آرايشگاه‌هاي زنانه نيز طرحي در حوزه برخورد با گران‌فروشي و رعايت بهداشت آنها طرح‌هاي ويژه اجرا شده است.
تسنيم: يکي از موضوعات مطروحه در ماه‌هاي اخير توسط مردم اين بوده که قانون در مورد پرداخت شهريه در مدارس دولتي و غيردولتي رعايت نمي‌شود در اين زمينه چه اقداماتي انجام شده است؟
کريم: اتفاقاً طرحي در مورد مدارس دولتي و غيردولتي در مورد دريافت شهريه اجرا شده و در آن با متخلفان برخورد شده است همچنين اگر فردي با موردي مخالف مقررات هم در مورد مدارس دولتي و هم در مورد مسائل غيردولاتي برخورد کند اين موضوع با جديت تمام در اداره کل تعزيرات خراسان رضوي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.
تسنيم: سابق بر اين دغدغه‌هايي در حوزه تقلبات به ويژه در کالاهاي سلامت محور وجود داشت چه اقداماتي در اين زمينه‌ها انجام شده است؟
کريم: کاملاً درست است؛ يکي از اين کالاها نان بود که به علت کثرت استفاده مردم از آن نيز وسواس ويژه‌اي روي آن وجود داشت به همين علت طرح نظارتي مشترک در حوزه برخورد با نانوايان داشته‌ايم که علاوه بر اينکه بهداشت محيط و کارکنان آنها بايد رعايت شود از جوش شيرين و بلانکيت هم نبايد براي خمير خود استفاده کنند و علاوه بر اينها در همين بخش براي مبارزه با قاچاق آرد نيز گشت‌ها و اقدامات نظارتي انجام شده است.
همچنين با توجه به اهميت موضوعات قرنطينه‌اي و بهداشتي در مورد محصولات وارداتي طرح نظارتي مبارزه با قاچاق ميوه را در سطح شهر و ميادين بار انجام شده که مقداري کشفيات در حوزه عرضه ميوه خارج از شبکه نيز داشتيم.طرح مشترکي نيز با دانشگاه علوم پزشکي مشهد براي پيشگيري از عرضه کالاهاي غيربهداشتي به ويژه حوزه لبنيات انجام شده است.
تسنيم: غالب تخلفاتي که در طرح‌هاي ويژه و يا شکايت‌هاي مردمي مطرح مي‌شوند شامل چه چيزهايي است؟
کريم: اغلب تخلفات آنها گرانفروشي بوده و بعد از آن تخلفاتي مانند تقلب، عدم درج قيمت و صادر نکردن فاکتور در رده‌هاي بعدي قرار مي‌گيرد.
تسنيم: در حوزه قاچاق سوخت چه اقداماتي انجام شده با توجه به اينکه استان خراسان رضوي داراي مرز مشترک نسبت طولاني با کشورهاي همسايه است.
کريم: اين مسئله بيشتر از هر نقطه استان ر شهر تايباد وجود داشته و اغلب اوقات نيز به صورت اظهار خلاف واقع رخ مي‌دهد به اين صورت که به گمرک اعلام مي‌شود بار آنها روغن است؛ در حاليکه سوخت يارانه‌اي محتويات کاميون‌ها بوده ؛ پرونده‌هاي سنگين و مهم کشوري در اين حوزه تشکيل مي‌شود و به همين علت ما شعبه ويژه‌اي شهر تايباد داريم که به پرونده‌ها رسيدگي شود.
البته بايد در نظر داشت که اقدامات مربوط به قاچاق سوخت با توجه به سياستگذاري‌هاي کميسيون قاچاق کالاو ارز استانداري خراسان رضوي با دقت بسيار زيادي انجام شده و مبحث آن با جديت بسيار زيادي پيگيري مي‌شود.
تسنيم: تعداد پرونده‌هاي وارده در طول نيمه نخست امسال نسبت به سال‌هاي گذشته چه تغييري داشته است؟
کريم: تعداد پرونده‌هاي وارده ما کاهش داشته چراکه اين مسئله در سياست ما تعريف شده، به عبارت ديگر مسئله‌اي که در اقدامات سازمان تعزيرات حکومتي کشور و به تبع آن اداره کل خراسان رضوي تعريف شده اين است که بيشتر در حوزه‌هاي پيشگيري کننده ورود داشته باشيم و ما خوشبختانه با توجه به بسته نظارتي و اقدامات بازدارنده انجام شده توانسته‌ايم تعداد پرونده‌ها را کاهش دهيم.
البته اين روند در طول 4 سال گذشته وجود داشته و در واقع نشان دهنده اثرگذاري اقداماتي است که در حوزه پيشگيري از وقوع جرم در بدنه بازار انجام شده؛ هم اکنون که گشت‌هاي نظارتي و مشترکي با دستگاهاي مختلف نظارتي از جمله دانشگاه علوم پزشکي، دامپزشکي، نيروي انتظامي، استاندارد و ساير مواردي از اين دست انجام مي‌شود آثار بازدارندگي به صورت بسيار بارزي خود را نشان مي‌دهد به عبارت ساده‌تر تعداد تخلفات و پرونده‌ها کاهش داشته و بيشتر به شکل کيفي درآمده است.
سياست برنامه ششم توسعه دولت نيز پيشگيري از جرم بوده که در اين راستا مي‌توان گفت اهداف اصلي تا حدودي محقق شده‌اند. در سال 92 طبق آمار گرفته شده پرونده‌هاي وارده در بخش کالا و خدمات 64 هزار عدد بوده و سال 93 به 41 هزار عدد در سال 94 به 36 هزار و در سال 95 به 30 هزار رسيده که اين موضوع نشان از کاهش پرونده‌ها دارد.
در بخش پرونده‌هاي بهداشت نيز روند به همين صورت بوده البته در بخش قاچاق کالا و ارز با توجه به سياست‌هاي مبارزه‌اي گسترده دولت تعداد پرونده‌ها افزايش داشته اما مجموع تعداد تخلفات با کاهش همراه بوده است.
البته هم اکنون آمار مدون مقايسه‌اي در مورد تفاوت نيمه نخست امسال با سال‌هاي گذشته وجود ندارد اما با توجه به اينکه زمان پيک ورود زائر در عيد نوروز و تابستان و يا به عبارتي در نيمه ابتدايي سال قرار دارد و بيشترين ميزان تخلفات نيز در همين زمان رخ مي‌دهد و آمار پرونده‌هاي وارده اين مدت در حدود 17 هزار عدد بوده پيش بيني اين است که مجموع پرونده‌هاي وارده در پايان سال باز هم نسبت به سال قبل کاهش داشته و روند نزولي آن حفظ شود اين بخش حفظ شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با توجه به این فرمان رهبری، هر کسی باید در حوزه کاری خود، در عمل نشان دهد که به آن پایبند است و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید حرکت کند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دستگاه قضا باید در کنار مدیران اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد و از اهرم‌های قانونی خود برای رفع مشکل تولید بهره ببرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر اندازه شاهد رونق اشتغال در استان و در نتیجه کاهش بیکاری باشیم به همان اندازه بزهکاری و اختلافات خانوادگی و در نتیجه تولید پرونده برای دستگاه قضایی به حداقل می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی استان برای رفع مشکل تولید در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی، باید همانند گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی تلاش کنند تا مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد