Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@02:31:29 GMT

طلب 3 هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران از دولت

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۶۷۹۷

طلب 3 هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران از دولت

پول‌نیوز - رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: با آنکه امسال قیمت نهاده‌هایی همچون گندم مورد نیاز برای کشت ۱۰ درصد افزایش داشته، اما هنوز معلوم نیست که قرار است چه تصمیمی برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم گرفته شود.

علی‌قلی ایمانی در مورد آخرین وضعیت مطالبات گندم‌کاران از دولت بابت فروش تضمینی گندم، خاطرنشان کرد: روزانه مبلغ ناچیزی از محل فروش گندم به حساب گندم‌کاران واریز می‌شود، اما هنوز نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تفاهم معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی برای ارائه یکسری تسهیلات به گندم‌کاران بابت کشت جدید، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشاورز برای تهیه نهاده‌ها از جمله کود، بذر و سم نیاز به پول دارد و هنوز طلب خود را از سال زراعی گذشته از دولت دریافت نکرده است، طی تفاهم‌نامه‌ای قرار بر این بود که کشاورز با مراجعه به بانک کشاورزی با دریافت یک رسید یا نامه به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه نهاده‌های خود مراجعه کند.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران اضافه کرد: این در حالی است که روز گذشته طی تماسی که کشاورزان با ما داشته‌اند، ظاهراً بانک کشاورزی بروکراسی اداری از جمله ضمانت و بیمه را برای پرداخت تسهیلات دو ماهه و بدون سود به کشاورزان اعمال می‌کند، تا پس از واریز پول کشاورزان بانک طلب خود را برداشت کند، در حالی که کشاورز در این میان بی‌تقصیر بوده و تنها گرفتار دور باطل شده است.

ایمانی از ارسال نامه‌ای به کمیسیون کشاورزی مجلس هم خبر داد و گفت: در این نامه خواسته‌ایم تا قانون خرید تضمینی فصل‌الخطاب قرار گیرد و یا مُرّ قانون اجرا شود و یا مجلس آن را لغو کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع‌، گفت: نمی‌شود که ما نهاده‌های خود را مطابق با نرخ تورم و با افزایش قیمت تهیه کنیم، اما قیمت خرید تضمینی به روش دیگری اعمال شود، به عنوان مثال گندمی که برای کشت می‌خریم، سال گذشته کیلویی 1560 تومان بود، اما امسال به 1760 تومان افزایش یافته است و در کنار آن قیمت دستمزد کارگر و سایر نهاده‌ها هم به همین شیوه است.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران، با آنکه نرخ تورم در سال گذشته 9 درصد اعلام شده بود، اما دولت فقط نرخ خرید تضمینی را 2.4 درصد افزایش داد و امسال نیز نرخ تورم 9.8 درصد اعلام شده و هنوز با گذشت یک ماه و نیم از فصل پاییز معلوم نیست که قرار است چه تصمیمی برای نرخ خرید تضمینی گندم گرفته شود.


منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

عباس اشکانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

اشکانی اظهارکرد: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با ۸ هزارتن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد