Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان مهر ماه امسال، ۸۷۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار کالا از اصفهان به مقصد بیش از ۹۶ کشور جهان صادر شد و همچنین ۲۳۹ میلیون و ۵۱۴ هزار دلار کالا وارد گمرک استان شده است.

به گزارش ایمنا مدیر کل گمرک اصفهان پیرامون آخرین وضعیت تجارت خارجی استان تا پایان مهر ماه، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال از استان اصفهان، ۷۰۶  قلم کالا به وزن ۲ میلیون و ۶۱۶ هزار تن و به ارزش ۸۷۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار، کالا به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسداله احمدی ونهری افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از حیث ارزش ۲۶  درصد افزایش  داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۱۵ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۲۱۱ میلیون دلار، فرش ۸۹ میلیون دلار برشمرد و بیان داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۲۵۴ میلیون دلار و ۲۹ درصد، امارات متحده عربی با ۱۳۹ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۳۴ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۶۵ میلیون دلار و ۸ درصد و چین با ۴۹ میلیون دلار و ۶ درصد سهم ازکل صادرات استان است.

مدیرکل گمرک اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی  و دولت الکترونیک؛ صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می شود.

وی با بیان اعتماد کامل گمرک  به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان، تاکیدکرد: با راه اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرکات استان اصفهان نیست و تمام صاحبان کالا می توانند اظهارنامه صادرات خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از محل دفتر کار خود تنظیم و کالای صادراتی خود را بارگیری و بدون نیاز به کنترلهای فیزیکی به سمت مرز روانه کنند.

احمدی ونهری گفت: در صورت لزوم کنترل و بازرسی کالا در مرز خروج انجام و تایید می شود و در نتیجه  هزینه و زمان  صادرات کالا به شدت کاهش یافته است.

وی همچنین در مورد آمار واردات استان، افزود: ۵۳ هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۲۳۹ میلیون و ۵۱۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۳۹ درصد افزایش یافته است.

 مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۷۰ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  هستیم.

وی افزود: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در هفت ماهه اول امسال، بالغ بر یک هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۷ ماهه ۹۶، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۰ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۷ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۳ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳  درصد و پنبه ۳ درصد  بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۳ درصد، کره جنوبی با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۳ درصد ایتالیا با ۱۲ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان خاطر نشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۰۵ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان،   ۷۲۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۳۴۰ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳ درصد افزایش و حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.                                                                  

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق

ایسنا/کردستان مدیرکل گمرک باشماق مریوان، گفت: ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه، امروز شنبه (۸ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باشماق یکی از مرزهای رسمی و بین المللی کشور است که اکثر رویه های مرزی به جز ملوانی و دریایی در آن برقرار است و صادرات، ترانزیت و مسافربری هم از دیگر رویه های فعال گمرک باشماق است.

وی افزود: رویه های دیگری شامل ورود و خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌های باری و ورود موقت برای پردازش که این قسمت مهمترین بخش گمرک بوده از دیگر اقداماتی است که درمرزباشماق صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری سایر سازمان‌های متولی امرتجارت در مرز باشماق که به صورت پنجره واحد فیزیکی مستقر هستند، حدوداً یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۳ میلیون دلار در مرز باشماق انجام شده است.

حق پناه تشریح کرد: از نظر وزنی تشریفات اظهاری کالا در این مرز ۳۴ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته که عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، سنگ های ساختمانی، محصولات نفتی، میوه و تره بار بوده اند.

وی اظهار کرد: مرز باشماق جزء سه مرز عمده کشور در بحث ترانزیت کالا است که سال گذشته تشریفات ۲میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق این مرز انجام شده که غالباً محمولات نفتی و وسایل برقی بوده است.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سال گذشته مرز باشماق بعد از مرزهای شهید رجایی بندرعباس و پرویز خان قصرشیرین، رتبه سوم ترانزیت مبدأ را به خود اختصاص داده که با توجه به آمار سال ۱۴۰۱ رشدی در حدود ۵۹ درصد داشته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرز باشماق مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی از جمله ضایعات فلزی، آلومینیومی، مسی و همچنین ضایعات کاغذ، باطری و پلاستیک است که کارهای تشریفاتی آنها که هزار تن بود، انجام پذیرفت.

حق پناه افزود: واردات مرز باشماق طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۸۰ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزشی هم حدود ۳۵۲ میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان خاطرنشان کرد: فروردین امسال هم اقدامات تشریفاتی حدوداً ۱۲۹ هزارتن کالا در مرز باشماق انجام شده و در بحث ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان