Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:21:36 GMT

گزارش برگزاری روز اول ششمین دوره مناظره دانشجویان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۷۲۴۳

گزارش برگزاری روز اول ششمین دوره مناظره دانشجویان

ششمین دوره مسابقات مناظره منطقه‌ای دانشجویان ایران " نشان خواجه نصیرالدین طوسی، منطقه شمال کشور" به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی روز دوشنبه مورخ هشتم آبان ماه، در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا، ششمین دوره مسابقات مناظره منطقه ای دانشجویان ایران، به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور 16 تیم از استان های خراسان شمالی، گیلان، مازندران، قم، قزوین، البرز و دانشگاه های بزرگ تهران، در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ابتدا علیرضا ثلاثی "دبیر اجرایی منطقه شمال کشور" توضیحاتی پیرامون قوانین مناظره به تیم ها ارائه کرد و سپس کارگاهی تحت عنوان " اصول مناظره و اخلاق در مناظره " با حضور استاد مهدی امینی (مدرس،پژوهشگر و نویسنده حوزه انقلاب اسلامی و جریان‌شناسی سیاسی) جهت آشنایی بیشتر تیم ها با اصول و فنون صحیح مناظره برگزار شد .

استاد امینی در این کارگاه به بررسی و تبیین اصول و مبانی مناظره در اسلام به عنوان دین پایه در کشور پرداخته و تصریح کرد: مناظرات نباید تبدیل به نزاع شود و منطق در آن گم شود.

وی در ادامه به لزوم حفظ اصول و اخلاق و استدلال مبتنی بر منطق در مناظرات با توجه به ماهیت اسلامی کشور ایران اشاره کرد و گفت: بحث ها نباید دور از تفکر، عقل و علم باشد و همانطور که خوشبختانه در مناظرات دانشجویی شاهد شور و شوق خاصی در میان دانشجویان هستیم  باید تلاش کنیم مناظرات دانشجویی تبدیل به گفت و گو و گفتمان عقلانی گردد و در واقع مناظرات دانشجویی باید مناظرات اخلاق مدار و تقوا محور باشد زیرا دانشجویان در آینده در تارو پود جامعه تاثیر گزار خواهند بود.

به گزارش ایسنا، در روز نخست این دوره از مناظرات 8 مناظره با حضور 16 تیم با گزاره های گوناگون به شرح ذیل برگزار گردید و 8 تیم به مرحله ی بعد راه پیدا کردند :

تیم "جدال احسن" از دانشگاه خواجه نصیر طوسی به عنوان تیم موافق با تیم "دیالکتیک" از گیلان به عنوان تیم مخالف با گزاره" برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه، ناقص حریم دانشگاه است " به مناظره پرداختند که در این مناظره تیم گیلان بعد از ارزیابی داوران به مرحله بعد راه پیدا کرد. تیم دانشگاه آزاد از تهران به عنوان تیم موافق با تیم حس هفتم از تهران  به عنوان تیم مخالف با  گزاره " خودکفایی در محصولات کشاورزی رویکردی اشتباه است" مناظره و تیم حس هفتم راهی مرحله بعد شد.

سپس تیم "فکرت" از قم به عنوان تیم موافق و تیم "جدال احسن" از قزوین به عنوان تیم مخالف با گزاره " بی‌حجابی و کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف سبب کاهش انگیزه جوانان برای ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج شده است " به بحث و مناظره نشستند و تیم "جدال احسن قزوین راهی دور بعدی مناظرات شد. 

همچنین تیم "شهید دیالمه" از خراسان شمالی به عنوان تیم موافق و تیم "کلیله" از دانشگاه امام صادق (ع)  با گزاره " آزادی رسانه های جمعی در جهت حل مسائل جامعه موثر است " به مناظره پرداختند که تیم دیالمه از خراسان شمالی به مرحله بعد رفت. تیم رهرو از دانشگاه الزهرا به عنوان تیم موافق و تیم نجوا از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان تیم مخالف  با گزاره " ایجاد چارچوب دینی بر آزادی های فردی میتواند سبب رشد فرهنگی جامعه گردد " با یکدیگر مناظره نمودند که در نهایت تیم نجوا به مرحله بعد رفت.

تیم "پرسا" از تهران نیز به عنوان موافق و تیم "پایدیا" به عنوان مخالف با گزاره " استفاده از الگوهای موسیقی پاپ در ریتم نوحه های عزاداری موجب تقدس زدایی از عزاداری ها است " مناظره نمودند که تیم "پایدیا" به مرحله بعد راه یافت.  

تیم "بوعلی" از البرز به عنوان موافق مقابل تیم راه سوم به عنوان تیم مخالف از مازندران با گزاره " جلب توجه جنس مخالف عامل اصلی گرایش به مدگرایی است " به مناظره پرداختند که تیم راه سوم راهی مرحله بعد شد. لازم به ذکر است تیم "مبین" از البرز به علت عدم حضور مقابل تیم راه سوم از دانشگاه علم و صنعت حذف و از ادامه مسابقات محروم گشت و در نتیجه تیم راه سوم از دانشگاه علم و صنعت نیز به مرحله بعد راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی، در روز نخست این مسابقات دکتر حسین سلیمی بجستانی " معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی " ، دکتر عصمت مومنی " مدیر برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی " دکتر حسین علیقلی زاده " عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر" ، دکتر علیرضا صادقی " عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی " ، دکتر مهری السادات موسوی " معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد علامه  طباطبایی " و مهندس یوسف لطفی " عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی " به عنوان هیئت داوران به ارزیابی مناظرات و انتخاب گروه های منتخب پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد

عارف علوی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن کریم استان بوشهر با حضور حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان بوشهر بیان کرد: مسابقات با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از حافظان استان بوشهر به میزبانی جزیره شیف بخش مرکزی شهرستان بوشهر برگزار شد

عارف علوی تبار افزود: در این دوره مسابقات شرکت کنندگان از سراسر استان بوشهر و در ۲ رده سنی زیر ۱۵ سال و زیر ۲۰ سال با هم به رقابت پرداختند.

کد خبر 6095399

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید