Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از روزنامه‌های کره شمالی در یادداشتی به برنامه این کشور در "ارسال ماهواره‌های بیشتر به فضا" در پنج سال آتی خبر داد.

ایران آنلاین / روزنامه رودونگ کره شمالی در این یادداشت آورده است: این برنامه برای تقویت اوضاع اقتصادی و زندگی مردم است. این یک اقدام جهانی برای ارتقای سطح رفاه و اقتصاد از طریق برنامه‌های فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این برنامه پنج ساله ما ماهواره‌های کاربردی بیشتری را به ویژه آنهایی که وضعیت جغرافیایی را رصد می‌کنند، به فضا پرتاب می‌کنیم.

ماهواره‌های جغرافیایی با سرعت 38 هزار و 500 کیلومتر بر گرد مدار زمین و با موضعی ثابت بر فراز استوا می‌چرخند و از غرب به شرق زمین در گردش هستند.

کره شمالی در فوریه 2016، ماهواره موسوم به " Kwangmyongsong-4 Earth" را پرتاب کرد که یک ماهواره نظارتی است. این کشور همچنین دو پرتاب موفقیت آمیز از پنج ماهواره به فضا داشته است.

برخی از کارشناسان می‌گویند این پرتاب‌های ماهواره‌ای در حقیقت پوششی برای آزمایش‌های موشکی بالستیک است چون فناوری‌های مورد استفاده از پرتاب ماهواره‌ای برای شلیک موشک نیز استفاده می‌شود.

امریکا و شوروی در دوران جنگ سرد از چنین فناوری استفاده می‌کردند. پیونگ یانگ نیز مدت هاست به دنبال دستیابی به موشک‌های بالستیک با تسلیحات اتمی برای ایجاد بازدارندگی تهدیدآمیز علیه دشمنانش است.

در همین حال، برخی از تحلیل‌ها از رشد فعالیت‌ها در پایگاه پرتاب ماهواره‌ای "سوهای" خبر می دهند. تصاویر ماهواره ای از موسسه "North 38" اوایل اوت سال جاری میلادی اعلام کرد هیچ شواهدی دال بر آمادگی کره شمالی برای پرتاب ماهواره‌ای یا آزمایش موتور موشک وجود ندارد.

برنامه‌های فضایی کره شمالی در گذشته نیز باعث مناقشاتی شده بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

به گزارش دانشجو، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگرهای سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع‌پور اظهار داشت: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد