Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در تحلیل مدل های استرانژیک آمریکایی به این نتیجه رسیده ایم که ترامپ در متن تصویب شده است، برای مقابله با ایران به دنبال ایجاد بازی و دوقطبی کردن افکارعمومی و تهییج ملت است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی در چهارمین روز از هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اظهارکرد: ترامپ می گوید ما در پاسخ به رفتار سایبری ایران هم پاسخ سایبری می دهیم و هم غیر سایبری؛ حال آنکه اوباما فقط از گزینه نظامی صحبت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ متوجه شده است که استراتژی سایبری مهم تر از نظامی است.
وی ادامه داد: ترامپ می گوید دفاع می کنیم، تحریم اقتصادی می کنیم در واقع داستان تحریم اقتصادی را در حوزه سایبری مطرح می کند و یا می گوید آفند انجام می دهیم یعنی به زیرساخت های سایبری ما مانند پروژه زئوس حمله می کند.
جلالی با بیان اینکه نقش مردم در حوزه ارتباطات غیرقابل انکاراست؛ تصریح کرد:در شرایط کنونی یک دیپلماسی عمومی بر فضای شبکه های اجتماعی حاکم شده است؛ بطور مثال وقتی ترامپ نطق می کند مردم نظر می دهند و این امر می تواند ظرفیت سیاسی و راهبردی برای کشوردر پی داشته باشد.
وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی درفضای سایبری قابلیت هایی همانند نظرسازی،هدایت نظر، مدیریت افکار عمومی، جریان سازی سیاسی و امنیتی و براندازی در بردارد وشامل تهدیداتی می شود.
رییس سازمان پدافند غیر عامل درادامه افزود: دفاع سایبری شامل لایه های کاربری، دستگاهی و ملی می شود . فرض کنید لایه کاربر می شود حمله به مجتمع غنی سازی نطنز، لایه دستگاهی واحد انرژی هسته ای است و لایه ملی اینکه در سطح ملی باید در برابر این تهاجم ایستاد و دفاع کرد.
جلالی ادامه داد: در سطح ملی بیشترین انتظار برای دفاع به وزارت ارتباطات و زیر ساخت ها و شبکه ملی اطلاعات برمی گردد. شبکه ملی اطلاعات در عین اینکه باید سرعت و خدمات را به خوبی ارائه دهد باید قابلیت کنترل و دفاع هم داشته باشد. در فضای سایبری محدوده دفاع باید مشخص باشد یعنی قلمرو سرزمینی ما در فضای سایبری کجاست؟
جلالی در ادامه سخنانش حوزه ارتباطات و سایبری را یکی از مهمترین حوزه ها بیان کرد وگفت: این حوزه ها به شدت درحال توسعه است تا جایی که این حوزه بقیه فضاها را هم در خود ادغام کرده و حوزه های ترکیبی بوجود آورده است که ماهیت آنها با گذشته فرق دارد مانند ماهیت پول که در گذشته اسکناس بود وحالا پول دیجیتال است .
این مقام مسئول افزود: درحال حاضر سرمایه های فیزیکی کشور تبدیل به دارایی های سایبری و یا فیزیکی - سایبری شده است. وقتی همه چیز سایبری می شود قابلیت های این فضا به کمک حوزه فیزیکی می آید و قابلیت های محاسبه،ارتباط، پردازش، مقایه، مکان نماییرا به آن می دهد. قابلیت هایی که فرصت تلقی می شود.
سردار جلالی با اشاره به گستره اینترنت اشیا توضیح داد: شاهد روزهایی هستیم که ادغام شدن فضای سایبری درسایر حوزه ها بر روی آنها تاثیر می گذارد مانند اینترنت اشیا که همه ابزار را به فضای سایبری متصل میکند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در قلمرو سرزمینی باید لایه بندی امنیتی ایجاد کنیم تا اگر خواستیم دفاع سایبری بنا کنیم بدانیم کجا باید زیرساخت هایی حیاتی مانند برق، هسته ای ایجاد شود طبیعتا باید بر روی شبکه ملی اطلاعات بنا شوند.
وی ادامه داد: اینترنت اشیا در حوزه های نظامی نوع جدیدی از ارتش و نیروهای مسلح در فضای سایبری شکل میدهد به نوعی یک ارتش نظامی سایبری در حال تشکیل است در نتیجه این فضا ما را به الزامات جدیدی می رساند که باید برای آن فکر شود.
وی ادامه داد:روند دیگری که در حال اتفاق است هوشمند سازی زیرساخت هاست در واقع اینترنت اشیا و هوشمند سازی قابلیت های فراوانی مثل ارتباط، انتقال، تحلیل دارد اما همه این قابلیت ها به جایی وصل می شوند که در کنترل ما نیست وشاید آسیب زا باشد. اینها می تواند دیپلماسی عمومی در فضای سایبری ایجاد کنند.
اجتمام**9136 ** 1776
خبرنگار: فرزنه جلالیان ** انتشار: لیلا خطیب زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدجمیل المیاحی» در نشست با علیرضا فخاری، استاندار تهران، که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه استان «واسط» در صورت مساعدت‌های لازم توانایی تولید یک میلیون تُن گندم را دارد، اظهار کرد: این استان در حوزه صیفی جات فعال است و در دامداری دارای رتبه اول کشور است و ۳۵ درصد از نیازهای بغداد توسط «واسط» تأمین می‌شود.

المیاحی در ادامه با اشاره به مشابهت میزان جمعیت بغداد و تهران گفت: «واسط» امن ترین استان عراق و به لحاظ وسعت و مساحت چهار برابر بغداد است و مسافت زمانی مهران تا بغداد دو ساعت می‌باشد و به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد راه آهن بین مرز مهران و شهر «کوت»، کربلا و بغداد برای کوتاه کردن مسیرها هستیم.

استاندار واسط عراق با بیان اینکه این استان به لحاظ سیاسی، مهم‌ترین موقعیت را در منطقه دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با عراق دارای چهار نقطه استراتژیک است که تردد پنج میلیون نفر زائر، راه آهن مهران، کوت - کربلا و ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور از مهم‌ترین این نقاط است.

وی با اشاره به مهیا بودن یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور ایران و عراق افزود: به دنبال این هستیم که محصولات ایرانی را در عراق افزایش دهیم، چنانکه در حال حاضر هم ۹۰ درصد از مصالح مورد نیاز در حوزه ساخت و سازهای عراق، از شرکت‌های ایرانی تأمین می‌شود.

المیاحی ضمن تقدیر از استاندار تهران برای حضور در این نشست، سفر به ایران را خوشایند عنوان و اظهار کرد: این نشست فرصت بسیار خوبی است که درخواست کنیم تجربیات تهران در حوزه شهری، فضای سبز و کشاورزی و بازیافت زباله به استان «واسط» عراق منتقل شود.

استاندار واسط عراق پیشرفت روز افزون عراق و ایران را مایه عزت شیعیان اعلام کرد و گفت: با مشاهده توسعه و پیشرفت‌های چشمگیر در تهران متوجه می‌شویم که تحریم‌ها نتوانسته اند مانعی برای رشد این کشور باشند.

کد خبر 6090405

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند