Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشتخوار با اشاره به این نکته که امروز جنگ نرم دشمن از جنگ سخت به مراتب سختر است، گفت: اینترنت، ماهواره‌ها و رسانه‌ها مهمترین ابزار دشمن برای ناامید کردن ما از انقلاب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، ابوالحسن وفایی صبح امروز در جلسه رزمایش دانش آموزی آسیب‌های سایبری به مناسب هفته پدافند غیر عامل و بسیج دانش آموزی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته پدافند و هفته بسیج دانش‌آموزی در رابطه با پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل به کلیه اقداماتی گفته می شود که ما بدون استفاده از جنگ افزار حداقل خسارت های جانی و انسانی امکانات و تجهیزات و اماکن را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشتخوار  در ادامه با اشاره به گسترده بودن پدافند غیر عامل در زمینه‌های مختلف، افزود: حملات سایبری دشمن خودش به نحوی یک پدافند عامل جنگ نرم است.


وی با اشاره به بعد اقتصادی پدافند غیر عامل در ادامه بیان داشت: بحث اشتغال و تولید و اینکه ما به جای کالای خارجی کالای ایرانی بخریم بهترین حرکت پدافند غیر عامل در بحث اقتصادی است، ورود کالای قاچاق و جلوگیری از آن که کارخانه های ما را تعطیل و جوانان ما را بیکار کرده این خودش مصداق روشن پدافند غیرعامل است.


وفایی با تاکید بر اینکه امروز دشمن در بحث فرهنگی نیز در حال کار کردن است و باید با مراقبت بیشتری دشمن را رصد کرد، افزود:  دشمن امروز اعتقادات دینی ما را نشانه گرفته است، امروز جنگ نرم دشمن از جنگ سخت به مراتب سختر است، اینترنت، ماهواره ها و رسانه‌ها مهمترین ابزار دشمن برای نامید کردن ما از انقلاب است، که دشمن با این رویکرد که اگر ضعفی هست، ضعف های مار را بزرگ جلوه دهد که ما بگوییم بحرانی درست شده و برعکس خدمات بزرگ ما را کوچک کند، به نحوی که کاری نشده است.


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشتخوار در ادامه گفت: در بحث پدافند غیر عامل این ما هستیم که باید باورها و اعتقاداتمان را طوری مدیریت کنیم که با کوچکترین هجمه دشمن اعتقاداتمان به فراموشی سپرده نشود.


وی در ادامه به تلاش‌های دشمن در زمینه محدود کردن جایگاه علمی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در بحث علمی دشمن  در حال تلاش است و با محدود کردن علم و ندادن آن به ما، کوچک کردن ابداعات و اختراع‌های ما، و دادن اطلاعات غلط  در تلاش برای ضعیف کردن جایگاه علمی ایران است، و این ما هستیم که باید هوشیار باشیم.


در ادامه محسن حسینعلی زاده، رئیس پلیس فتا شهرستان رشتخوار نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و شهید دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده، با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس فتا در اداره تشخیص وپیشگیری ازجرایم سایبری، برگزاری کارگاههای آموزشی وحضور در مدارس جهت آموزش دانش‌آموزان است، گفت: در بحث پدافند غیر عامل ما باید در تمام ابعاد زندگی پدافند غیر عامل را رعایت کنیم، که یکی از این ابعاد فضای سایبر است.


وی در ادامه افزود: متاسفانه ما از ابعاد مثبت و خوب فضای مجازی استفاده نمی‎‌کنیم، اینترنت در کشور ما در دهه ۷۰ وارد و و امروزه ما در دورترین نقاط کشور حتی در نقطه صفر مرزی از نعمت اینترنت بهره‌مند هستیم.


حسینعلی زاده  در ادامه با اشاره به پیگیری های فرماندهی انتظامی شهرستان رشتخوار در رابطه با آغاز به کار فعالیت پلیس فتا در سال گذشته گفت: از بهمن ماه سال ۹۵ با راه اندازی مجموعه پلیس فتا شهرستان رشتخوار تا کنون بیش از ۴۰ پرونده باموضوعات جرایم سایبری، در این شهرستان بررسی و تمامی پرونده ها باشیوه هاوشگردهای نوین پلیسی وبااستفاده ازتجهیزات هوشمند پلیس فتا کشف شده ومتهمین جهت اعمال قانون به مجموعه دادسرای شهرستان معرفی شده اند.


رئیس پلیس فتای شهرستان رشتخوار با تاکید براهمیت فضای سایبر و رصد کامل این فضا در شهرستان رشتخوار گفت: اهمیت فضای مجازی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، لذاکاربران شبکه های اجتماعی بیش از پیش باید مراقب فعالیت و رفتار خود در این فضا باشند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است