Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از شهرضا، موضوع پدافند غیرعامل در جهان از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخورداراست و در طول تاریخ همیشه جزو مهمی از زندگی بشر بوده است، اقدامات دفاعی انسان سبب دفع یا کاهش میزان اثر تجاوز مهاجمان می‌شود، اما چگونگی دفاع به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد و انسان‌ها در دوران حیات خود سعی کرده‌اند تا با استفاده از عقل و تدبیر و اراده خود بهترین راه دفاع را در وضعیت‌های متفاوت، در مقابل تهاجم دشمنانشان انتخاب و آن را به کار بندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل با شعار «پدافند غیرعامل، حصول اطمینان برای کشور» از ۶ تا ۱۲ آبان ماه ادامه دارد که در این راستا برنامه‌هایی در شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

شناسایی مراکز ثقل، مهم و حساس شهرستان برای تدابیر لازم امنیتی

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان در این مورد به خبرنگار امتداد گفت: پدافند غیرعامل سبب افزایش مقاومت و ایجاد دفاع و مصونیت کشور در مقابل تهدیدات دشمنان می‌شود.

محمدرضا انصاری‌پور با بیان اینکه پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد اساسی مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان است، اظهار داشت: آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با پدافند غیرعامل باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبنای بسیاری از موارد می‌تواند مبحث آموزش باشد و آموزش یک بحث زیربنایی در حوزه پدافند غیرعامل است، افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد اساسی مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان و عاملی اثرگذار در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی نظام در راستای رسیدن به توسعه پایدار و حراست همه جانبه از دارایی‌های ایران اسلامی و به عنوان یکی از ارکان امنیت ملی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرضا با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد باور فرهنگی و اجتماعی درباره اهمیت اصول و رعایت پدافند غیرعامل، بیان کرد: رسانه‌ها باید در مسیر فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه برای اقشار مختلف مردم به‌عنوان راهبرد اساسی برای مصون‌سازی جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۲ کارگروه شورای پدافند غیرعامل باید در هفته پدافند یک جلسه داشته باشند، گفت: کارگروه‌ها باید جلساتی با موضوع تهدیدشناسی و شناسایی مراکز ثقل، مهم و حساس شهرستان برای تدابیر لازم امنیتی، برگزار کنند.

انصاری‌پور افزود: در هفته پدافند غیرعامل رزمایش پدافند شیمیایی با همکاری هلال احمر و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بدون اطلاع قبلی در شهرک صنعتی رازی شهرضا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک درصد از بودجه تملک دارایی دستگاه‌ها به پدافند غیرعامل اختصاص دارد، تصریح کرد: ادارات می‌توانند طرح‌های پدافند غیرعامل را در این شورا ارائه و پس از بررسی به شورای استان ارسال می‌شود و برای آن بودجه اختصاص پیدا می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرضا اظهار داشت: آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و بسیج از دستگاه‌های مؤثر در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل بوده که می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف پدافندی در حوزه خود آن را به تمام جامعه گسترش دهند.

استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل

فرماندار شهرضا با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل به خبرنگار امتداد گفت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم مانند خدمات آب و برق، حفاظت از تأسیسات و تجهیزات، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ‌ها، تداوم شبکه‌های اطلاع رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران‌ها از مهمترین کارکردها به شمار می‌آید.

محسن گلابی افزود: پدافند غیرعامل، عامل مهمی در حفظ سرمایه مادی و معنوی، توسعه پایدار و حراست همه حانبه از دارایی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در شهرستان گسترش دهیم، بیان کرد: پیش‌بینی بروز مشکلات در حوزه پدافند غیر عامل بسیار ضروری است، باید برای پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی کرد و براساس برنامه‌ها و طرح‌ها پیش رویم.

فرماندار شهرضا با اشاره به قانون برنامه بودجه کشور در راستای تقویت حوزه پدافند غیر عامل، افزود: همه دستگاه‌ها با توجه به تصریح قانون و اختیارات مطروحه در آن، سقف عنوان شده را برای اختصاص اعتبارات مربوطه به منظور اجرای طرح پدافند غیر عامل در دستگاه‌ها را لحاظ کنند.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش آموزش‌ها در زمینه پدافند غیر عامل در بین کارکنان دولتی، تصریح کرد: باید تمام موارد مرتبط با این حوزه به بهترین نحو به تمامی کارکنان ادارات و نهادها آموزش داده شود و سپس از آن طریق به تمامی مردم مرتبط با این نهادها و سازمان‌ها نیز تسری یابد تا آمادگی عمومی در این حوزه ایجاد شود.

گلابی با بیان اینکه از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل استفاده شود، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ارتقای آمادگی مردم برای مقابله با بحران‌ها در حوادث طبیعی و غیر مترقبه نقش جدی ایفا کنند و حضور فعال داشته باشند.

اجرای رزمایش بزرگ شیمیایی در هفته پدافند در شهرستان شهرضا

رئیس جمعیت هلال احمر شهرضا نیز با اشاره به برگزاری رزمایش شیمیایی در هفته پدافند در شهرستان به خبرنگار امتداد گفت: شهرک شیمیایی رازی شرایط ویژه‌ای دارد و بزرگ‌ترین شهرک شیمیایی در استان است.

سید حسام سجادی با اشاره به اهداف برگزار ی این رزمایش، افزود: افزایش آگاهی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، پاسخگویی سریع و مقابله با تهدیدات شهرستان، آمادگی مقابله با چند بحران در یک زمان در شهرستان و ارائه راهکارهایی برای کاهش آسیب‌پذیری مردم از جمله اهداف برگزار این رزمایش است.

وی گفت: برآورد نواقص ایمنی و رعایت نمودن دستورالعمل‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصت‌ها، کاهش تلافت و خسارات ناشی از انتشار موادشیمیایی و حصول اطمینان از آمادگی اعضای شورای پدافند و مدیریت بحران از دیگر اهداف این رزمایش است.

رئیس سازمان هلال احمر شهرضا با اشاره به ارزیابی سرعت عمل ادارات شهرستان در این رزمایش، بیان کرد: در راستای این رزمایش کمیته‌های جستجو و نجات، انتقال و درمان، امنیت عبورومرور، خدمات رسانی، رفع آلودگی، ایمنی و حفاظت شهرک، هدایت و آموزش مردم روستا تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای چنین رزمایش‌هایی در سطح شهرستان با توجه به شیمیایی بودن شهرک، سبب کسب تجربه برای سازمان‌های امدادی و امنیتی می‌شود که این تجربه نقش مهمی برای آنها در هنگام روبه‌رو شدن با حوادث واقعی و بحران‌ها دارد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی