Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، عیدعلی کریمی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که روز سه شنبه با حضور وزیر کار و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس در استانداری برگزار شد اظهارداشت: تامین اجتماعی کشور با داشتن سه میلیون بازنشسته و ۱۲ میلیون خانواده آنها بزرگترین مجموعه اجتماعی کشور است که توجه به نیازمندی های آنها از سوی دولت ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طلب یک ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت اگر وصول شود می تواند نیازهای این جامعه بزرگ را تامین کند اما در این زمینه اقدام عاجل و جدی صورت نگرفته است.

کریمی تصریح کرد: امنیت شغلی کارگران، مسائل بیمه ای و حقوق های کارگری از مهمترین مشکلات جامعه کارگری کشور و استان قزوین است که انتظار رسیدگی داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان یادآورشد:بایدبا جرات گفت کارگرانی که با یک میلیون تومان حقوق توانسته اند زندگی خود را اداره کنند قویترین مدیران هستند که شاید هیچ مدیری در کشور قادر به این کار نباشد.

وی افزود: شاید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز مانند طلاق و اعتیاد ناشی از بیکاری است و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی باید برای حل مشکل اشتغال برنامه ریزی و تدبیر کنند.

کریمی اظهارداشت: نمایندگان با دادن طرح و لایحه باید بتوانند مشکل بیکاری و طلاق و اعتیاد را در کشور حل کنند.

وی افزود: اخیرا بیمارستان های خصوصی از پذیرش دفترچه های بیمه کارگران خودداری می کنند و این مشکل به دغدغه های این گروه اضافه کرده است.

کریمی اضافه کرد: حفظ مشاغل موجود و قراردادهای موقت، جلوگیری از تعدیل نیروهای واحدهای صنعتی، پرداخت حقوق های معوقه واحدهای بحرانی از درخواست های دیگر جامعه کارگری از وزیر کار است.

وی تصریح کرد: وقتی یک معلول در قزوین به عنوان کارافرین برتر توانسته بدون کمک دولت برای صدها معلول شغل ایجاد کند چرا باید واحد های بزرگ ما قادر به تامین حقوق کارگران خود نباشند.

کریمی اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی در استان از سه ماه تا ۸ ماه حقوق عقب مانده دارند که نشان می‌دهد مدیریت این واحد ها دچار بحران است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد واحدهای تولیدی را واگذار نکردیم بلکه رهاسازی شده است و بدون در نظر گرفتن اهلیت افراد سرمایه های کشور را به کسانی داده ایم که قادر به اداره آن نیستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین یادآورشد: باید دولت با نظارت بر واحدهای بحرانی در واگذاری مدیریت آنها تجدید نظر کند تا از بیکار شدن کارگران در استان جلوگیری شود.

وی از وزیر کار خواست در خصوص افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و همسان سازی آن اقدام لازم را صورت دهد و ضمن انتقاد از اجرای طرح سلامت گفت: امروز برخی وزیر بهداشت را نیز زیر سوال برده اند و به نظر می‌رسد می‌خواهند کاری می کنند تا طرح سلامت در کشور شکست بخورد و روزی همین پزشکان علیه وزیر بهداشت اقدام خواهند کرد و علیرغم اینکه تعرفه ها چند برابر شده همچنان در حوزه درمان با مشکل مواجه ایم.

کریمی گفت: از وزیر کار انتظار داریم در اجرای برنامه های خود ثابت قدم و قاطع باشند و بدانند کارگران پشت وی هستند و با توجه به عملکرد خوب مدیرعامل تامین اجتماعی نسبت به تثبیت این مدیر توانمند اقدام کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟