Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:41:58 GMT

اجرای طرح کوله پشتی زائر در استان لرستان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۱۱۴۹

اجرای طرح کوله پشتی زائر در استان لرستان

خبرگزاری شبستان:آیین رونمایی از طرح «کوله‌پشتی زائر» و اعزام زائران به نیابت از شهدای لرستان، در خرم آباد اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، استان لرستان امروز(9 آبان) در این مراسم، گفت: کوله پشتی از نماد های رزمندگان است و در زمان دفاع مقدس هم یک نماد مقدس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طرح کوله پشتی زائر  در واقع طرح نائب‌الشهید یا طرح زیارت نیابتی شهدا در اربعین حسینی است.

 

روشنی، اظهار داشت: افرادی در این طرح شرکت می‌کنند کوله‌پشتی که نماد رزمندگان است را به‌ عنوان نماد شهدا به همراه دارند.

 

وی بیان کرد: این طرح با مشارکت ادارات  و نهاد های استان شامل آموزش و پرورش، دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی و مدیریت حوزه های علمیه لرستان ویژه اربعین حسینی برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، اظهار کرد:  در این طرح یک گروه ۴۰ نفری  به نیابت از شهدا به کربلا اعزام می‌ شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح از امروز آغاز شده است، بیان کرد: در این طرح گروه 40 نفری با حضور در منزل شهید زنده سید نورخدا موسوی، مسیر حرکت خود را به  سمت کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی آغاز می کنند.

 

روشنی، ادامه داد: در این طرح، مشخصات  هر شهید روی یک کوله پشتی نوشته شده و افراد به نیابت از شهید، کوله پشتی را به کربلا می برند.

 

وی با بیان اینکه برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهدا باید شهدا را به خوبی معرفی کنیم، گفت: برای معرفی شهدا باید وصیت نامه های شهدا برای مردم بازگو شود.

 

روشنی، اظهار کرد: از تعداد  ۶ هزار و سیصد شهید  دوران دفاع مقدس استان لرستان،  تعداد هزار و ۳۰۰ شهید دارای وصیت نامه هستند.

پایان پیام/186

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است