Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، جشنواره ملی آیات در رشته نمایش قرآنی به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

جشنواره نمایش قرآنی آیات برای نخستین‌بار با هدف شناسایی ظرفیت‌های نمایشی در حوزه قرآن و عترت، حمایت از هنرمندان و پدیدآورندگان نمایش‌های قرآنی، ایجاد زمینه و بستری برای اجراهای نمایشی در حوزه قرآن و همچنین شرایط و فضای مناسب به‌ منظور تولید و ارائه نمایش‌های دینی و دوری از شعارزدگی و نگاه کلیشه‌ای به تعالیم قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) در قالب‌ها و موضوعات مختلفی تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات جشنواره

اندیشه و سیره ائمه معصومین(ع) و زندگانی ایشان

جایگاه نماز در اندیشه ایمه معصومین(ع)

استفاده از قصص و آیات و روایات قرآنی در آثار نمایشی با نگاهی نو و خلاقانه با تأکید بر سبک زندگی

توجه به قصص قرآنی و عترتی، توضیح و تفسیر آیات و روایات و سیره اهل‌بیت(ع) در گستره اجتماعی

شهدای مدافع حرم

به اجرا در آوردن چهره منفور افراطی‌گری و خشونت

زندگی و سیره شخصیت های قرآنی و حجاب و عفاف

امر به معرف و نهی از منکر

راستگویی و مثبت اندیشی

صلح و دوستی و مهربانی 

همچنین این جشنواره بخش ویژه‌ای با موضوع طرح فراگیر قرآنی 1451 یعنی سوره مبارکه «واقعه» نیز دارد.

بخش‌های جشنواره

تئاتر صحنه‌ای: برای نمایش‌های موضوعی و به شکل رقابتی برگزار می‌شود. در این بخش حداکثر 6 اثر در بخش صحنه‌ای انتخاب و اجرا خواهد شد و تعیین زمان و مکان اجرا بر عهده ستاد برگزاری است.

به آثار برگزیده این بخش در مرحله نهایی حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون ریال (به تشخیص هیأت داوری) کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

تئاتر خیابانی: این بخش شامل نمایش‌های میدانی (تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی) است که حداکثر 8 نمایش (به انتخاب هیأت گزینش) به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند.

در بخش تئاتر خیابانی به آثار برگزیده مرحله نهایی حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون ریال (به تشخیص هیأت‌ داوران) کمک‌ هزینه پرداخت خمی‌شود و بخش تئاتر خیابانی به‌صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

 تئاتر عروسکی (صحنه‌ای): جشنواره نمایش قرآنی آیات، ستاد برگزاری جشنواره پذیرای طرح و ایده های اجرایی بر اساس شیوه های گوناگون نمایش عروسکی خواهد بود از این رو، متقاضیان ضروری است نمایشنامه یا طرح نمایشی، ایده اجرایی، طرح عروسک‌های مد نظر خود را به همراه سوابق هنری مرتبط با نمایش عروسکی(گروه و کارگردان)جهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

از میان آثار متقاضی، تا سقف ۶ اثر نمایشی بر اساس نظر هیأت انتخاب، به جشنواره راه پیدا می‌کنند و تا سقف یک میلیون تومان به گروه های منتخب این بخش کمک هزینه تولید اثر پرداخت می‌شود.

شرایط و مقررات عمومی 

نوآوری و خلاقیت در نوع نگاه به مضامین قرآنی و تلاش برای معاصر سازی مفاهیم و شکل اجرا در اولویت هیأت انتخاب و داوری است. هر هنرمند می‌تواند با ارائه حداکثر دو اثر متقاضی حضور در جشنواره باشد.

تنها یک نمایش از هر کارگردان امکان حضور در مرحله نهایی(تمام بخش‌ها)را خواهد داشت، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر برای اجراهای نمایشی ضروری است. هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای نمایش‌ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.

تجهیزات و امکانات موردنیاز نمایش‌ها بر عهده گروه‌ها است. شورای برگزاری جشنواره در حدود داشته‌های خود نسبت به همکاری با گروه‌ها در زمینه تهیه و تأمین موارد مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

به برگزیدگان بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، نمایش عروسکی، دیپلم و لوح و  جوایز نقدی اهدا خواهد شد. برای گروه‌هایی که آثارشان به بخش مسابقه راه می‌یابد، گواهی شرکت صادر می‌شود و به تشخیص شورای داوری آثار برگزیده جشنواره جهت اجرای عموم در سالن‌های وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی می‌شود.

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره نمایش قرآنی آیات ۲۰ دی‌ماه است و مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌ها بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره نمایش قرآنی آیات در شیراز، کوی زهرا، تقاطع ایثار، ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر قرآن و عترت ارسال کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید