Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:10:57 GMT

کاهش قیمت نفت با افزایش صادرات عراق و آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۱۵۳۴

کاهش قیمت نفت با افزایش صادرات عراق و آمریکا

روز سه شنبه، قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که اواخر روز دوشنبه، قیمت نفت افزایشی نسبی داشت و بشکه ای ۶۰.۹۰ دلار معامله شد.  از دلایل کاهش قیمت نفت برنت، برنامه ی دولت آمریکا مبنی بر افزایش صادرات نفت است. همچنین دلیل دیگر کاهش قیمت نفت، تصمیم دولت عراق بر افزایش تولید نفت از مرزهای جنوبی خود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه،  ۱۲ سنت (۰.۲ درصد) کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۶۰.۷۸ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۴.۱۰ دلار صورت گرفت.

برنامه ی دولت آمریکا مبنی بر افزایش صادرات،  از دلایل کاهش قیمت نفت برنت نفت است. به گفته ی اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام آمریکا در هفته ی منتهی به 20 اکتبر به میزان 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است و به 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که میزان میانگین صادرات نفت این کشور در ماه گذشته به سطح جدید 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.
علاوه بر این، با تشدید تنش ها میان بغداد و دولت منطقه ای کردستان (KRG)، جریان نفت کردستان عراق از طریق بندر مدیترانه ای جیحان واقع در ترکیه بسیار کاهش یافته و بین ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز در نوسان بوده است. تصمیم دولت عراق مبنی بر افزایش ۲۲۰۰۰۰ بشکه ای صادرات نفت از مرزهای جنوبی خود تلاشی در جهت جبران کاهش صادرات نفت از منطقه ی کرکوک عراق بوده است. کشور عراق دومین صادر کننده نفت اوپک است.
این در حالی است که  تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی  ۱۳ درصد افزایش داشته است و به میزان ۹.۵ بشکه در روز رسیده است. این امر باعث آن شده است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت ۶.۷۰ دلار به نسبت قیمت نفت برنت کمتر باشد.
همچنین، روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته محمّد بن سلمان، ولیعهد  سعودی، در گفتگو با رویترز اذعان کرده بود که عربستان سعودی از ادامه ی کاهش تولید نفت جهت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا حمایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن، افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. قرار است که سران اوپک روز ۳۰ ام نوامبر در وین اتریش با هم ملاقات کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو