Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک تايمز نوشت: با حقايق مفتضحانه اي که بازداشت رئيس تيم انتخاباتي رئيس جمهوري ترامپ در اوج مبارزات انتخاباتي وي و يکي از نزديکانش، درباره کارزار انتخاباتي ترامپ فاش کرد، آيا هنوز هم کاخ سفيد نبايد بلرزد؟
روزنامه آمريکايي در آغاز سرمقاله دوشنبه (ديروز به وقت محلي) خود نوشت: مسلما دوشنبه روز خوبي براي کاخ سفيد نبود، چرا که در اين روز فاش شد که رئيس سابق تيم انتخاباتي رئيس جمهوري آمريکا متهم به پولشويي، فرار مالياتي، شهادت دروغ و کتمان حقيقت در مورد اين واقعيت بوده که او مامور خارجي ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه اينها هنوز هم آن خبر تکان دهنده اول نيست.
نيويورک تايمز در ادامه اين سرمقاله افزود: خبر بهت آور اول اين است اوائل صبح روز دوشنبه پل مانافورت رئيس تيم انتخاباتي ترامپ در اوج مبارزات انتخاباتي در سال 2016 به همراه ريک گيتس از نزديکانش، که او هم از اعضاي تيم انتخاباتي ترامپ بود، به دادگاه فدرال احضار شدند. قاضي رابرت مولر که در ماه مه (ارديبهشت) مسئول تحقيق در مورد ارتباطات ميان تيم انتخاباتي ترامپ با دولت روسيه انتخاب شد، حکم جلب اين دو نفر را صادر کرده است.
اين دو نفر افراد مورد وثوق رئيس جمهوري ترامپ و همواره از نزديکترين افراد به او بوده اند. شبکه تحقيقات مولر بسيار پهناور است و مشخص است که دو فرد نامبرده تنها مظنونان پرونده نخواهند بود و مسلما پاي افراد بسيار ديگري هم به پرونده کشيده خواهد شد.
هر دو متهم نامبرده اظهار بي گناهي کرده اند.
اما جرم هر دو بسيار سنگين است و چنانچه اين جرايم تاييد شود، هر دو بايد در انتظار کيفرهايي سنگين باشند. جرم پولشويي بتنهايي 20 سال زندان دارد. اما اين دو مي گويند که در اين پرونده متهم رديف اول نيستند. متهمان رديف اول، افرادي از تيم انتخاباتي ترامپ هستند که متهم به تباني با دولت روسيه اند با اين هدف که نتيجه انتخابات به نفع ترامپ تمام شود. همچنين هر اقدام حاشيه اي ديگر حول اين جرم هم اتهام رديف اول شمرده مي شود.
ديروز همچنين فاش شد که يکي ديگر از مشاوران انتخاباتي ترامپ به نام جرج پاپادوپولوس هم اوائل اکتبر به اتهام شهادت دروغ به FBI راجع به مکالمه اي که با استاد دانشگاهي که مناسباتي اساسي با مقامات دولت روسيه داشته است، در دادگاه پرونده دارد.
اين استاد دانشگاه پاپادوپولوس را به زني معرفي کرده است که گفته شده است از خويشاوندان ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه است. اين استاد دانشگاه در آوريل 2016 به پاپادوپولوس گفته است که مسکو هزاران فقره اي ميل هاي هيلاري کلينتون را آلوده کرده است. پاپادوپولوس سعي کرد هر طور مي تواند ميان تيم انتخاباتي ترامپ با روسها ملاقاتي برقرار کند.
اما پاپادوپولس در مورد تمام اين حقايق اعترافات دروغ به FBI ارائه کرده بود.
پاپادوپولوس مشاور سياست خارجي تيم انتخاباتي ترامپ بود. او در 27م ژوييه (5م مرداد) امسال بازداشت شد و همکاري با قاضي مولر را آغاز کرد و از اين طريق امکان دسترسي به ساير متهمان پرونده هم ميسر شد. پاپادوپولوس در 5م اکتبر (13م مهر) به شهادت دروغ به مقامات فدرال متهمشد.
کيفرخواست گناهکار شناخته شدن پاپادوپولوس، ديگر سندي متقن دال بر اين است که روسيه در انتخابات 2016 رياست جمهوري آمريکا دست داشته و به سود انتخاب شدن ترامپ کار کرده است.
حالا که همه رازها برملا شده و آبروي کاخ سفيد پاک رفته است، اين کاخ در ماه ژوييه (تير) اعلام کرد که مانافورت و جَرِد کوشنر داماد ترامپ به همت پسر دونالد ترامپ با تعدادي از واسطه هاي کرملين، که در آلوده ساختن ماجراي اي ميل هاي خانم کلينتون دست داشته اند، ملاقات کرده اند. راجر استون يکي ديگر از مشاوران ترامپ هم اعتراف کرده است که با ويکي ليکس، که کانال ارتباطي اي ميل هاي هک شده کلينتون بوده، تماسهايي داشته است.
با افشاي همه اين ماجراها کاخ سفيد همه آنها را کتمان مي کند. ترامپ هم در پيام توييتش گفته است که اتهامات مانافورت به سالهاي قبل از انتخابات مربوط است.
از جنجال عجيب و غريبي که ترامپ تقريبا يک سال پيش با رقيب سياسي خود داشت هم بگذريم، باز هم او در اين اعلام جرم که آشکارا رفتاري غير قانوني را که در سال 2017 هم ادامه داشته است، متهم مي شمارد، اشتباه مي کند.
اينکه آيا ترامپ از هيچ کدام از جزييات کيفرخواست آگاه بوده است يا نه، خود جاي بحث دارد. اما به هر حال او مطمئنا وقتي مانافورت را استخدام مي کرده حتما خوب از اين موضوع اطلاع داشته است که چه کسي را به خدمت مي گيرد.
مانافورت يک لابي کننده و مشاور سياسي جمهوريخواهان است که تجربه سالها کار کردن را با بي وجدانترين و ديکتاتورترين رهبران جهان دارد، از جمله با فرديناند مارکوس در فيليپين، يوماس ساويمبي در آنگولا و موبوتو سه سه سه کو در جمهوري دمکراتيک کنگو. او خود را از اين راه خوب ثروتمند و پروار کرده است .
همين اواخر مانافورت کمک قابل توجهي به انتخاب شدن ويکتور يانوکوويچ طرفدار کرملين به رياست جمهوري اوکراين کرد. يانوکوويچ در سال 2014 به دنبال اوج گرفتتن اعتراضات مردمي، از کشورش فرار کرد و به روسيه رفت و فضا را براي پوتين باز کرد تا هرچه بيشتر اوضاع اوکراين را بي ثبات کند.
در کيفرخواست مانافورت آمده است که او با داير کردن شرکتهاي فرعي در دورترين نقاط جهان از جمله در اوکراين پولشويي کرده است. فقط در کشور اوکراين او دهها ميليون دلار درآمد داشته است که بالاي 18 ميليون دلار آن از راه پولشويي به دست آمده است. او با اين درآمد که مالياتي هم بابت آن پرداخت نشده به ارزش چندين ميليارد دلار ملک و خودروهاي لوکس و آپارتمانهاي رويايي خريده است.
به گزارش ايرنا به نقل از نيويورک تايمز، گيتس هم از وابستگان سابق مانافورت متهم به پولشويي به ميزان بالاي سه ميليون دلار است. هر دوي اينها به ارائه اطلاعات کذب به دفترداران ؛ حسابرسان مالياتي و وکلاي حقوقي متهم شده اند.
به هر روي، مانافورت خود بتنهايي تجسم تمام آن آلودگي هاي انتخاباتي ترامپ است، چرک ها و پليدي هايي که رئيس جمهوري وقتي بر مسند قدرت نشست، ادعا کرد که همه آنها را پاک خواهد کرد.
اما رئيس جمهوري ترامپ انتظار يک چيز را هرگز نداشت، اينکه اين او نبود که اين آلودگي ها را زدود، بلکه اين آقاي مولر است که تمام اين پليدي ها را جمع مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟