Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امام در پاسخ به این سوال که پیشنهاد حذف چه تعداد را به دولت ارائه کرده‌اید، گفت: پیشنهاد ما این است که 50 درصد را حذف کنند و برای 50 درصد جامعه که حدود 35 میلیون نفر می‌شود یارانه مستقیم را مجددا پرداخت کنند. ناطقان: پرویز فتاح در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته امداد پیشنهادی رسمی به دولت برای حذف غیر نیازمندان از دریافت یارانه مستقیم ارائه کرده است، گفت:به دولت پیشنهاد دادیم که یک سری از افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه حذف شوند اما کمیته امداد تصمیم‌گیرنده نیست و تنها مسئول این کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:اما به عنوان فردی که در جامعه هستیم و مردم و نیازمندان را می‌بینیم صرفاً یک پیشنهاد دادیم و این پیشنهاد فقط رسانه‌ای نبود بلکه در جلسات خصوصی هم آن را مطرح کرده‌ایم.

فتاح با اشاره به اینکه منابع دولت و درآمدهای آن دچار کاهش شده است،اظهار داشت: در اصل هدفمندی هم آمده است که بخشی از این منبع باید به سمت تولید برود که متاسفانه این منابع به تولید داده نمی‌شود.

به گفته وی، هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت مستقیم یارانه با هدف رفع بیکاری و رونق اشتغال تصویب شد اما در عمل با نرفتن این منابع به سمت تولید خلاف اصل هدفمندی یارانه‌ها عمل شد.

فتاح تاکید کرد:سوال ما این است که چرا قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شود و جواب دولت هم این است که منابعی که حاصل می‌شود کفاف پرداخت نقدی یارانه را می‌دهد.

رئیس کمیته امام در پاسخ به این سوال که پیشنهاد حذف چه تعداد را به دولت ارائه کرده‌اید، گفت: پیشنهاد ما این است که 50 درصد را حذف کنند و برای 50 درصد جامعه که حدود 35 میلیون نفر می‌شود یارانه مستقیم را مجددا پرداخت کنند.

وی افزود: اگر با این پیشنهاد کمیته امداد موافقت شود و این تعداد یارانه‌بگیر که نیازمند نیستند حذف شوند، 22 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان برای دولت درآمد ایجاد خواهد شد.

فتاح در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد حذف به صورت رسمی به دولت ارائه شده است، گفت: کمیته امداد این پیشنهاد را رسمی ارائه نکرده است، بلکه آن را به اکثر دولتمردان ارائه کرده است، اما خود دولت هم به این موضوع اشراف دارد و مخالف نیست اما از لحاظ اجرایی و شرایط اجتماعی و ملاحظاتی که دارند این کار انجام نمی‌شود.

وی افزود: اگر به صورت کارشناسی این کار انجام شود هیچ کس متضرر نمی‌شود،تمام این منبع به سمت مردم بازمی‌گردد و افراد نیازمند و ضعیف جامعه هم این یارانه را دریافت کرده و قطع نخواهد شد.
منبع: فارس برچسب ها: فتاح ، کمیته امداد ، قطع یارانه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران