Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:49:46 GMT

۵۶ وقف جدید در سال جاری در استان تهران ثبت شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۳۱۶۵

۵۶ وقف جدید در سال جاری در استان تهران ثبت شد

معاون فرهنگی- اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۵۶ وقف جدید در استان تهران داشتیم که بیشترین آن با ۶ موقوفه در شهرستان شهریار بوده است.

سید‌هاشم حسینی‌المدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به وقف‌های جدید در استان تهران اظهار داشت: برخی از وقف‌ها نیاز به ثبت ندارند مثل فرش، یا کتابی که برای استفاده عموم وقف می‌شود؛ چراکه جزء‌اموال منقول بوده و دارای شناسنامه رسمی نیستند؛ البته به عنوان اهدایی در مجموعه ما ثبت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال 91 تا 95 رشد خوبی در تعداد وقف‌های جدید داشتیم؛ یعنی رغبت به سمت وقف بیشتر شده است، که در همین راستا در وقف‌هایی که ثبت می‌شوند از 16 وقف در سال 92 به 100 وقف در سال 95 رسیدیم.

معاون فرهنگی- اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به موقوفات سال‌جاری تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 56 وقف جدید در استان تهران داشتیم که بیشترین آن با 6 موقوفه در شهرستان شهریار و بعد از آن اداره غرب تهران یعنی منطقه امین‌الملوک تا ستارخان با 5 موقوفه بوده و کمترین موقوفات نیز مربوط به شهرقدس بوده است.

حسینی‌المدنی در ادامه ضمن اشاره به موقوفات سیدالشهدا(ع) گفت: 37 درصد موقوفات مربوط به عزاداری اهل‌بیت(ع) است که این موقوفات بیش از 70 درصد درآمد موقوفات را شامل می‌شود که این موضوع به واسطه برکت اهل‌بیت و سیدالشهدا(ع) است.

وی همچنین با اشاره به موکب‌های اوقاف در ایام اربعین عنوان کرد: موکب‌های استان تهران و خراسان رضوی در ایام اربعین در کشور عراق فعال هستند و موکب‌های سایر استان‌های کشور نیز در داخل ایران مستقر و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی- اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: اکثر موکب‌های عراق بعد از ایام اربعین جمع می‌شوند؛ اما موکب‌های اوقاف تا چند روز بعد از برپایی مراسنم اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

حسینی‌المدنی با اشاره به نوع خدمات‌دهی در موکب‌های اوقاف خاطرنشان کرد: در این موکب‌ها اطعام زائران انجام می‌شود؛ ضمن اینکه با اعزام مبلغ و روحانی به‌صورت خودجوش هم در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی و هم راجع به اهداف و فلسفه زیارت و غیره مباحث خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

R7840/P41362/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6092663 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند