Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه مشترک امروز صبح کمیسیون‌های بودجه و بهداشت گفت: نمایندگان دغدغه‌های خود را درباره اجرای موثر طرح تحول سلامت و همچنین مشکلات فراروی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و مطالبات کادر پزشکی ودرمانی و بهداشتی با حضور وزیر بهداشت و درمان را بیان کرده وخواستار رسیدگی به این موارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قاضی‌زاده هاشمی در این جلسه یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب را تامین سلامت و اهتمام حکومت به بهداشت و درمان مردم ذکر کرده و از دستاورد‌های طرح تحول سلامت دفاع کرد و در ادامه خواستار کمک مجلس به پایدارسازی منابع طرح وصول طلب‌های وزارت بهداشت شد.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان همچنین عنوان کرد مردم امسال تا به حال حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده سهم طرح تحول سلامت را پرداخت کرده‌اند، اما دولت بدلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته از این محل بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد ۲۴۰۰۰ تخت بیمارستانی را اضافه کرده‌اند و درآمد‌های اختصاصی را از ۱۰ هزارمیلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسانده‌اند، درحال حاضر ۶۰ درصد منابع طرح تحول سلامت از درآمد‌های اختصاصی و ۴۰ درصد از کمک‌های دولت تامین می‌شود کهه مجموعا ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان طلب داریم و ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

تابش عنوان داشت: وزیر بهداشت و درمان درخواست کرد که مجلس و دولت به تامین مطالبات این وزارتخانه کمک کنند تا بتوانند بدهی دانشگاه‌ها، اساتید، پزشکان و پرستاران و همچنین مجموعه کارکنان وکارمندان را پرداخت کنند.

وی بیان داشت: روسای دو کمیسیون نیز برحمایت از تامین منابع طرح تحول، چاره‌جویی عاجل برای رفع شکاف بوجود آمده بین منابع و هزینه‌ها و کمک به اجرای قوانین و درعین حال آسیب شناسی طرح و رفع مشکلات آن تاکید کردند.

گزارش مصوبات جلسات شورای پول و اعتبار به کمیسیون برنامه و بودجه

همچنین عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اشاره به ارائه گزارش مصوبات این شورا در نشست امروز صبح کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امروز صبح گزارشی از مسائل و موضوعات مطرح شده در جلسات شورای پول واعتبار را برای اعضا تشریح کردم و آخرین تصمیمات، جهت فائق آمدن بر مشکلات پیش آمده برای سپرده‌گذاران موسسات مالی واعتباری را تشریح کردم.

نماینده مردم اردکان افزود: در ادامه هم اعضای کمیسیون ضمن قدردانی از حضور منظم و فعال بنده در جلسات شورای پول و اعتبار سوالات، نقد‌ها و پیشنهادات خود را برای فعال‌تر کردن شورا و حل مشکلات موسسات اعتباری مطرح کردند.

تابش بیان داشت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی را درباره اولویت بندی موضوعات اقتصادی و تغییر رویه‌ها در شورای پول و اعتبار در رسیدگی به مشکلات روز مردم و جامعه، لزوم نظارت موثرتر بانک مرکزی بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها در بانک‌ها، ضرورت اصلاح قوانین بانکی و مجتمع کردن آن‌ها، پیش‌بینی مجازات‌های بازدارنده و موثر در قوانین و برخورد با اخلالگران نظام بانکی واقتصادی، همچنین اهتمام مجموعه حاکمیت به حل اختلال پیش آمده در برخی موسسات اعتباری و تلاش برای دسترسی مردم به سپرده‌ها و احقاق حق آن‌ها و نهایتا برقراری اعتماد به سیستم بانکی مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند