Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 391 اثر از 83 شاعر آئینی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، همدان و قم به دبیرخانه دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب ارسال شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد باقر کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) و خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی از جمله اهداف برگزاری دومین کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شرکت در این کنگره برای عموم علاقه‌ مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است، گفت: از هر شاعری حداکثر سه اثر و به زبان ترکی آذری در این کنگره پذیرفته می‌شود.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به ضرورت گسترش هدف و پیام حضرت زینب (س) و بیان رشادت های مدافعان حرم این حضرت، گفت: هر ساله بخش ویژه کنگره عقیله‌العرب به اشعاری با موضوع مدافعان حرم اختصاص می‌یابد که خوشبختانه امسال نیز در این ‌ارتباط آثار قابل قبولی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود در چند سال اخیر تعداد کنگره‌های شعر برگزار شده در آذربایجان غربی بسیار بیشتر از متوسط کشوری بوده و این خود نشان از تلاش مستمر مدیریت استان در افزایش فرهنگ و ارتقای جایگاه اهل‌بیت در جامعه دارد.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به موفقیت‌های آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در کشور، افزود: متأسفانه اشعار سروده شده در مقام اهل‌بیت(ع) کمتر از انتظار بوده و باید تدابیری در جهت شناساندن حضرت زینب (س) و جایگاه وی در واقعه عاشورا اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، کنگره ادبی عقیله العرب روز پنجشنبه 11 آبان سالجاری و از ساعت 9 تا 12 ظهر در ارومیه برگزار می‌شود.
براساس این گزارش آثار رسیده به کنگره پس از پایان کنگره به صورت کتاب نفیسی تدوین می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران