Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کنگره ادبی عقیله‌العرب با هدف شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده داشتن قیام عاشورا و همچنین نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دومین کنگره عقیله‌العرب در آذربایجان غربی اظهار داشت: عشق به اهل‌بیت(ع) مشوق برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در شاکله مدیریتی آذربایجان غربی همواره بنا بر برگزاری مراسمات آئینی در سطح استان داشته گفت: بر اساس آمارهای موجود در چندین سال اخیر تعداد کنگره‌های شعری برگزارشده در استان آذربایجان غربی بسیار بیشتر از متوسط کشوری بوده و این خود نشان از تلاش مستمر مدیریت استان در افزایش فرهنگ و ارتقای جایگاه اهل‌بیت در بین آحاد جامعه را دارد.

کریمی با یادآوری موفقیت‌های استان آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در کشور افزود: متأسفانه اشعار سروده شده در مقام شعرهای اهل‌بیت(ع) کمتر از انتظار بوده و می‌طلبد که تصمیماتی بیش‌ازپیش در جهت شناساندن حضرت زینب (س) و جایگاه وی در واقعه عاشورا اتخاذ شود.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌های زینب شناسی و نقش آن حضرت در پابرجا ماندن نهضت عاشورا عنوان کرد: شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع)، به‌ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی ازجمله اهداف برگزاری دومین کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شرکت در این کنگره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است گفت: از هر شاعری حداکثر 3 اثر و به زبان ترکی آذری پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضروری بودن بسط فرهنگی موضوع حضرت زینب (س) با مدافعان حریم آن حضرت اظهار داشت: هرساله بخش ویژه کنگره عقیله‌العرب به اشعاری با موضوع مدافعان حرم اختصاص می‌یابد که خوشبختانه اسال دراین‌ارتباط آثار قابل قبولی به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.

کریمی با بیان اینکه کنگره ادبی عقیله العرب روز پنجشنبه 11 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در محل سالن همایش‌های اداره برق آذربایجان غربی برگزار می‌شود گفت: امسال تعداد 391 اثر از سوی 83 شاعر آئینی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، تهران، همدان و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره تحویل شده که امید می‌رود پس از اتمام کنگره مجموعه آثار به‌صورت کتاب نفیسی تدوین و در اختیار عموم قرار داده شود.

انتهای پیام/

R41361/P41362/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانی جمعیت که در ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مادران شاغل در محلات ۷۰ مهدقرآنی در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای طرح مادر کتابخوان و فرزند آگاه، برپایی موکب فرزند و مادری با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در فضاهای فرهنگی، برگزاری نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولین سمن‌های فعال سبک زندگی فاطمی، برپایی نمایشگاه من و کودکم از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش جمعیت در حال انجام است.

برگزاری پویش مهر فاطمی در آذربایجان غربی

وی برپایی کافه گفتگو و اعزام راوی به مدارس دخترانه برای بهبود دیدگان نسل جوان نسبت به موضوع‌های خانواده، برپایی جشن روز مادر در مهدهای قرآنی مساجد، برگزاری پویش مهر فاطمی، اهتمام برای آزادسازی مادران جرایم مالی غیرعمد به ویژه مادران باردار و دارای فرزند کودک، تجلیل از مادران شاغل به ویژه افراد فعال در حوزه جمعیت، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های سازمان جامعه زنان سپاه استان است.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت، راه‌اندازی گروه‌های واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی غرفه کودکان با بهره‌گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بوسه بر دستان مادر، توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات، برگزاری اردوهای تفریحی، تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه به شمار می‌رود.

برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال، ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند، تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی، تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست‌ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه‌های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج‌های کم‌برخوردار، توزیع کتاب با موضوع جمعیت و خانواده و فرزندآوری، راه‌اندازی پویش دیوارنویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده، دیدار با مادران خوش جمعیت، حمایت چهره به چهره از مادران کم‌برخوردار و پخش مستند «خونریزی» در پایگاه‌ها با هدف آشنا شدن مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه‌های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6098024

دیگر خبرها

  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم