Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:47:16 GMT

ترویج وقف های قرآنی از ضروریات جامعه است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۵۴۱۱

ترویج وقف های قرآنی از ضروریات جامعه است

بیرجند- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به وقف هایی بر اساس نیاز روز جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج وقف های قرآنی از ضروریات جامعه است.

 به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین منصور هاشمی در همایش آموزشی و توجیهی بازرسین ویژه طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره کل اوقاف استان، اظهار داشت: کار در عرصه وقف سراسر خیر و نیکی است و بهتر از این حوزه برای فعالیت پیدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقف از ارزشمندترین کارهایی است که اثرات آن علاوه بر زندگی دنیایی فرد، پس از مرگ و تا زمانی که زندگی در این جهان جاری است برای انسان باقی می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: باید در راستای ترویج هرچه بیشتر وقف در جامعه تلاش و کوشش کرد که این سنت حسنه بیش از پیش در بین مردم ایجاد شود.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه وقف باید بر اساس نیازهای زمان و مکان انجام شود، گفت: یکی از نیازهای اصلی استان در زمینه وقف، مربوط به وقف‌های قرآنی است.

وی اهداف و برنامه های سازمان اوقاف را در سه حوزه موقوفات، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: همه واقفان و خیران این احساس را دارند که اگر کمبودی وجود دارد، در راستای رفع آن با علاقه تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بازرسین طرح تربیت حافظان قرآن کریم را گوش شنوا و چشم بینا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در برنامه های قرآنی دانست و گفت: نظارت در برنامه های قرآنی و همچنین ترویج فرهنگ وقف قرآنی بسیار مهم و ضروری است.

در پایان حجت الاسلام مهدی عباسی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مطالبی در خصوص وقف های قرآنی و نظارت ویژه برنامه های قرآنی ارائه داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان در همه مؤلفه‌های امنیتی از بالاترین ضریب برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با اشاره به دو مؤلفه امنیت و سلامت در جامعه اظهار کرد: اگر قدردان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را در جامعه از دست داده ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت در همه ابعاد فردی، اقتصادی و اجتماعی زندگی تمام افراد جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان با وجود داشتن کویر گسترده و مرز طولانی با کشور ناپایدار افغانستان از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این امنیت جز با تلاش و تعامل تمام یگان‌های نظامی و امنیتی حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌های نظامی وجود دارد .

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات ۹ ساله امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز قدردانی و امیر سرتیپ دوم حجت عباسی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

کد خبر 749384

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی