Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا – سخنگوي دولت با بيان اينکه براي مقابله با تحريم ها از تجارب گذشته خود استفاده مي کنيم گفت: دولت به دنبال يک سلسله اقدامات اثربخش در اين زمينه است، البته نبايد مسائل ديگري را ايجاد کنيم و بر اساس دستوراتي که به وزير کشور داده شده اين ماجرا پيگيري خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست هفتگي خبري خود که اين هفته در نمايشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: با وجود مشکلات فراوان بودجه اي در کشور، سازمان مديريت برنامه ريزي 100 درصد اين اعتبار را تخصيص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي دولت در پاسخ به اينکه ترامپ رقم دارائي هاي آزاد شده ايران را 100 ميليارد دلار اعلام کرده بود و معاون اول رئيس جمهوري نيز اين رقم را اشتباه دانست. رقم دقيق دارائي هاي آزاد شده ايران چقدر است، گفت: موضوع دارئي هاي ايران نزد بانکهاي خارجي را بايد با ذخائر ارزي بانک مرکزي ،سپرده صندوق توسعه ملي و مبالغ ارزي در حسابهاي بانکهاي خارجي تفکيک قائل شويم .
نوبخت افزود: در کنار اين منابع سپرده هايي که از بانکهاي ايراني نزد بانکهاي خارجي وجود دارد هم بايد مورد توجه قرار گيرد که بطور سر جمع اعداد براي همه اين موضوعات بيش از ميزان اعلام شده است .
وي ادامه داد: اينکه گفته شده با رفع تحريم ها رقم 100 ميليارد دلار وارد کشور شده تلقي عاميانه از ذخائر ارزي است که تحت عنوان پول نقد مطرح شده است .
سخنگوي دولت اظهارکرد: بطور مستمر روزانه نفت مي فروشيم و پولهاي آن در حسابهاي خارجي مربوط به بانک مرکزي واريز مي شود که بايد بر اساس نوع موضوع براي هر کدام تعريفي جداگانه صورت گيرد .
سخنگوي دولت در پاسخ به اينکه خزانه داري امريکا اجراي طرح کاتسا را اعلام کرده است موضع دولت در اين زمينه چيست،گفت: موضع کشور در اين زمينه روشن است و براساس توافق صورت گرفته شوراي عالي امنيت ملي کارگروه ويژه اي را براي تشخيص اين مسايل فعال کرده است.
نوبخت افزود: گزارشات اين کارگروه براساس موضوعات به شوراي عالي امنيت ملي ارائه مي شود و اين کارگروه همچنين نسبت به کنش هاي اقتصادي نيز موضوعات را پيگيري مي کند و تصميم گيري هاي لازم صورت خواهد گرفت که مورد توافق همه مسئولان ارشد است .
وي در پاسخ به اينکه رئيس کميته امداد اعلام امادگي کرده اند تا مشکل يارانه ها را مرتفع کنند ، نظر دولت در اين زمينه چيست؟ گفت:پيشنهاد آقاي فتاح را شنيديم و ديگران هم اگر پيشنهادي دارند ماه آينده در مجلس شوراي اسلامي تصميم گيري خواهد شد . اگر نظر مجلس جامعه هدف باشد دولت هم با اعلام نظر کارشناسي موضوع را اجرا خواهد کرد .
** دولت در نظر دارد همه طرح هاي آبي را بدون بروز تنش هاي اجتماعي انجام دهد
سخنگوي دولت در پاسخ به اينکه دولت چه برنامه اي براي وضعيت زاينده رود در اصفهان دارد با توجه به مصوبه اي که اخيرا در زمينه سهم آب به استان چهارمحال و بختياري داده شده است ، گفت: نبايد به اين موضوع به صورت استاني نگاه کنيم استان چهارمحال داراي مردماني شريف است و دولت سهم ونقشي را که مردم اصفهان در انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتند مي داند وبرکسي پوشيده نيست .
نوبخت افزود: اينکه دولت براي تامين آب طرح هايي را اجرا کند طبيعي است و روز گذشته هم در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي گزارشاتي نسبت به بهينه مصرف کردن آب ارائه شد و منابعي هم براي اين مسايل تخصيص داده شد . اگر در جغرافياي يک استاني سرمايه گذاري صورت گيرد نبايد آن را مختص يک استان بدانيم چراکه نظر و وظيفه دولت تامين آب کشاورزان و شرب مردم اعم از استان اصفهان يا هر استان ديگري است .
وي ادامه داد: دولت در نظر دارد همه طرح هاي آبي را بدون بروز تنش هاي اجتماعي انجام دهد و براي استان اصفهان نيز هيچ چيزي را فروگذار نخواهد کرد. البته بايد الگوي کشت در کشور اصلاح شود و کشور نيازمند کشت فراآبي است و اينکه کجا چه محصولي بکاريم بايد مورد توجه قرار گيرد .
سخنگوي دولت در پاسخ به اينکه دولت چه برنامه اي براي انتخاب شهردار شيراز که بيش از 70 روز است بدون شهردار است دارد ، گفت:اين موضوع را پيگيري خواهم کرد.
** دولت بدهي استقلال و پرسپوليس را تقبل مي کند
نوبخت درباره بدهي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اظهارکرد: دولت بدهي اين دو باشگاه را تقبل مي کند و نخواهيم گذاشت اين دو باشگاه کشوري دچار مشکل شود.
** تلاش داريم نظرات مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها را جلب کنيم
وي همچنين در پاسخ به اين که آخرين تصميم گيري در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها به کجا رسيده است، اظهار اميدواري کرد: شرايط اين کار به صورت سنجيده و با کمترين تنش فراهم شود و تلاش داريم نظرات متفاوت با دولت را جلب کنيم.
سخنگوي دولت درباره افزايش بودجه دفاعي کشور در سال آينده نيز گفت: هنوز پيش نويس بودجه سال 97 تهيه نشده و اگر تهيه شد که در حال تهيه پيش نويس آن هستيم، اول در دولت مطرح و سپس در کميسيون برنامه و بودجه مجلس ارائه مي شود و پس از دريافت نظرات نمايندگان به صورت لايحه به مجلس ارائه خواهد شد.
نوبخت خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه تصميم دارد در سال آينده بر اساس واقعيات ، بودجه ريزي انجام را دهد و اين بودجه ريزي بر اساس عملکرد خواهد بود يعني دستگاه هايي که عملکرد بيشتري داشته باشند، بودجه بيشتر خواهند گرفت.
**ضرورتي ندارد در مورد بودجه هاي سايه متمرکز شويم
رييس سازمان برنامه و بودجه همچنين درباره اجراي قانون کاتسا و عملکرد 6 ماهه دوم دولت براي مقابله با تحريم ها گفت: ما هميشه غير از بودجه مصوب، هزينه اي را در اختيار داريم و وظيفه داريم بر اساس شرايط خاص و گمانه زني ها برنامه مدوني را داشته باشيم.
نوبخت افزود: البته امروز ضرورتي ندارد در مورد بودجه هاي سايه متمرکز شويم و آن را آفتابي کنيم ولي نبايد نگران بود زيرا کشور ما فراز و وفرودهاي مختلفي در زمينه تحريم را پشت سر گذاشته و حتي زماني آمريکايي ها به ظن خودشان تحريم هاي هوشمند فلج کننده را اجرا کردند. البته مزاحمت هايي هم توانستند براي ما ايجاد کنند ولي اقتصاد ما رشد کرد و تورم کاهش يافت.
وي خاطرنشان کرد: اين گونه نيست که تصميماتي بگيرند و بتوانند در اقتصاد کشور تحول ايجاد کنند. اين حرف ها از نظر ما توخالي است، ما کشوري با تجربه هستيم و قطعا از تجارب گذشته خود استفاده مي کنيم و مطمئن باشيد قطعا کنشي خواهيم داشت که منافع ملي ما را تامين کند.
** وظيفه داريم مقدمات رفاهي راهپيمايي اربعين را فراهم کنيم
نوبخت همچنين درباره ميزان نقدي اختصاص يافته بودجه راهپيمايي اربعين حسين گفت: اربعين يک حرکت خودجوش و مردمي است و مانند ديگر سفرها، سفري رفاهي نيست و ما وظيفه داريم که هر جايي جمعي ايجاد مي شود مقدمات رفاهي براي آن جمع را فراهم کنيم.
وي يادآور شد: مردم که نمي خواهند به سيزده بدر بروند و اين سفر معنوي است و حرکت بزرگ شيعيان است و ما بايد در اين زمينه از نظر سقف بندي، امکانات رفاهي، گذر و راه ها مقدمات لازم را فراهم کنيم و در اين زمينه دولت و وزارت کشور هر پيشنهادي که ستاد مرکزي اربعين درباره تامين بودجه ارائه دهد را فراهم خواهند کرد.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره جذب سرمايه ايرانيان خارج از کشور و حضور آنها در داخل که روز گذشته با تصميم سران سه قوه اتخاذ شد، اظهارکرد: اين تصميمات بي سابقه نيست ولي چون ديروز به تصويب سران سه قوه رسيد، نمي توانيم امروز و به سرعت دستورالعملي داشته باشيم.
نوبخت يادآور شد: ولي سازمان برنامه و بودجه تسهيلاتي براي استفاده از سرمايه ايرانيان خارج از کشور در نظر گرفته و اين تسهيلات بر اساس دستور العمل خاصي است که وجود دارد.
**وزير کشور درمورد سپنتا نيکنام پيگيري مي کند
وي درمورد موضع دولت دوازدهم در خصوص سپنتا نيکنام منتخب زرتشتي شوراي شهر يزد و اجراي منشور حقوق شهروندي تصريح کرد: دين زرتشت از اديان رسمي جمهوري اسلامي ايران است که در قانون اساسي احترام زيادي براي آنها قائل شده است و اين افراد از حقوق شهروندي مساوي برخوردارند.
وي خاطرنشان کرد: رييس جمهوري در حکم انتصاب وزيران خواستار اجراي اين حقوق شهروندي در پيوست احکام شده و سازمان برنامه و بودجه نيز موظف است که هر 6 ماه گزارشي درباره اجراي آن به رييس جمهوري ارائه دهد.
سخنگوي دولت خاطرنشان کرد: ما به دنبال يک سلسله اقدامات اثربخش در اين زمينه هستيم البته نبايد مسائل ديگري را ايجاد کنيم و بر اساس دستوراتي که به وزير کشور داده شده اين ماجرا پيگيري خواهد شد.
** اصل اول براي دولت، تحکيم روابط با همسايگان است
نوبخت همچنين درباره نشست سه جانبه رييسان جمهوري ايران، روسيه و جمهوري آذربايجان که فردا در تهران برگزار مي شود، اظهارکرد: در سياست هاي منطقه اي و روابط خارجي، تحکيم روابط با همسايگان اصل اول است و در سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي بر گسترش روابط تاکيد شده و جلسات مختلفي براي هماهنگي با سه رييس جمهوري ايران، روسيه و جمهوري آذربايجان برگزار شده است.
وي افزود: جلسه فردا نيز در راستاي گسترش روابط است، البته ايران و روسيه رويکرد مشابهي در مسائل منطقه اي بخصوص تروريسم دارند و از هم اکنون پيش بيني مي کنيم که جلسه فردا، خوب و موثر باشد.
رييس سازمان برنامه و بودجه درباره کولبران و امتيازات خاصي که براي آنها در نظر گرفته شده است، گفت: ستاد ويژه اي در وزارت کشور در اين زمينه فعال است و تصميمات به روز اتخاذ مي کنند و اين ستاد اين موضوع را به دقت پيگيري مي کند.
** راي اعتماد نمايندگان به وزيران علوم و نيرو پيام همکاري و تعامل داشت
نوبخت همچنين درباره راي اعتماد مجلس به وزيران پيشنهادي و پيام آن گفت: راي اعتماد نمايندگان پيام همکاري و تعامل داشت که اين راي پس از راي اعتماد کم نظيري که شهريورماه امسال به هيات دولت و راي بالاي مجلس به اصلاح قانون بودجه در سال گذشته داده شده بود، ارزيابي مي شود.
وي تصريح کرد ما نسبت به همکاري هاي مجلس با دولت شاکر و قدردان هستيم و اميدواريم به همين طريق بتوانيم با تهديدات خارجي نيز مقابله کنيم.
معاون رييس جمهوري همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره اعلام نشدن نرخ تضميني محصولات کشاورزي گفت: در سال گذشته نرخ تضميني براي اين که بتواند در سطح قابل قبولي باشد و به سطح خاصي برسد که پيش از دولت يازدهم حدود 400 تومان بود برنامه خاصي را اجرا کرديم ولي امروز قيمت تمام شده محصولات کشاوزي براي دولت بيش از 1300 تومان است و تا امروز بيش از 8 و نيم ميليون تن گندم خريده ايم و 11 هزار و 560 ميليارد تومان پرداخت داشتيم.
نوبخت افزود: تا کنون 80 درصد پول هاي محصولات خريداري شده پرداخت شده است و من به عنوان رييس سازمان برنامه و بودجه قول مي دهم که تمامي پرداخت ها براي خريد تضميني محصولات کشاورزي را تا پيش از 25 آبان تسويه کرده و گزارش آن را به افکار عمومي ارائه دهم.
وي در پاسخ به اين که رييس جمهوري در جلسه روز گذشته سران قوا از امنيت اقتصادي سخن به ميان آورده اند منظور ايشان چه بوده است، يادآور شد: امنيت اقتصادي برآيندي از مولفه هاي مختلف است که يکي از آنها بهبود فضاي کسب و کار مي شود که خودش 10 آيتم دارد و دولت از هفدهم شهريور ماه سال 92 اين موضوع را در سه سطح آغاز کرد .
سخنگوي دولت تصريح کرد: فکر مي کنم ميزان سرمايه گذاري قابل توجهي طي يک سال و نيم گذشته در کشور انجام شده است و بايد به اين مسئله ادامه دهيم و ممکن است درگفت وشنود هاي برجام تحولاتي هم بوجود آيد که بحث ديگري است که هر اتفاقي بيافتد نسبت به حفظ آن اقدام خواهيم کرد.
** دولت وظيفه خود مي داند تا مطبوعات را تقويت کند
نوبخت در پاسخ به اين که نگاه دولت به مطبوعات چگونه است، تصريح کرد: همانطور که در سال گذشته بودجه مطبوعات را 100 درصد افزايش داديم دولت وظيفه خود مي داند تا اين بخش را تقويت کند .
وي همچنين در پاسخ به سوالي درمورد تعطيلي ششم آذر ماه سال جاري سالگرد شهادت امام حسن عسگري(ع) و اتمام پايان اجراي آزمايشي لايحه مديريت خدمات کشوري تا پايان سال 96 اظهارکرد: گزارش اين موضوعات پس از بررسي در پايگاه اطلاع رساني دولت ارائه مي شود.
نوبخت در پاسخ به اين سوال که با توجه به ابلاغ منشور حقوق شهروندي باز هم شاهد دستگيري فعالان رسانه اي هستيم، دولت در اين زمينه چه برنامه اي دارد، خاطرنشان کرد: دولت با انتشار منشور حقوق شهروندي خود را متعهد به رعايت حقوق شهروندان کرده و اين موضوع را به تک تک وزيران ابلاغ کرده است وبخصوص وزيران اطلاعات وفرهنگ و ارشاد اسلامي که مي بايست درمدت 2 ماه که پايان ماه جاري به اتمام مي رسد گزارش هاي خود را ارائه دهند و رييس جمهوري خود را به هر آنچه بيان کرده متعهد مي داند .
وي در پاسخ به سوالي درباره جزئيات درخواست ديدار ترامپ از روحاني و اين که آيا درخواست هاي ديگري هم بوده است، گفت: سخنگوي وزارت امور خارجه درباره اين موضوع اطلاع رساني کامل کرده است .
** پيگير تخصيص بودجه اي براي رفع مشکل پسماندها هستيم
سخنگوي دولت در پاسخ به اين که دولت براي حل بحران زباله در منطقه سراوان رشت چه برنامه اي دارد، گفت: متاسفانه ساير مناطق ايران مانند استان ها مازندران، گلستان نيز از اين مشکل رنج مي برند و اين مسئله جزو اولويت هاي دولت است.
نوبخت افزود: سازمان حفاظت محيط زيست در اين خصوص نامه اي را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده و پيگير تخصيص بودجه اي براي رفع مشکل پسماندها هستيم.
وي در پاسخ به اين که به رغم اين که منطقه خوزستان قطب نفتي کشور است، ولي مردم اين منطقه از ريزگردها و مشکلات منابع آبي رنج مي برند، دولت براي اين منطقه چه برنامه اي دارد، با تاييد اوضاع ريزگردها که مردمان شريف اين استان را آزرده مي کند، تاکيد کرد:دولت متاسف است مردماني که خدمات شاياني در دوران دفاع مقدس داشتند از اين مسئله رنج مي برد.
سخنگوي دولت اضافه کرد دولت براي اين منطقه طرح هايي را در دست اجرا دارد، از جمله طرح 550 هزار هکتاري که 300 هزار هکتار آن احيا شده و مابقي در دست اجرا است و در سفر رييس جمهوري به اين استان ايشان متعهد شدند که منابع مالي مشکل آب و فاضلاب اين استان را تامين کند.
نوبخت با يادآوري اجراي طرح قدير و کارون 3 گفت: شوراي اقتصاد منابع مالي مورد درخواست براي مشکلات آب و فاضلاب اين استان را تاييد کرده و طي هفته هاي آينده پروژه بزرگ تامين آب را در اين استان آغاز مي کنيم.
وي خاطرنشان کرد: دولت براي اجراي آبرساني 100 ميليارد تومان بودجه تخصيص داد که با انتقاد برخي از نمايندگان استان ها مواجه گرديد که چرا اين مبلغ تنها به استان هاي سيستان و بلوچستان و خوزستان تخصيص يافته و به ديگر استان ها منابعي داده نشده است که نشان مي دهد دولت موضوعات اين استان ها را مورد توجه دارد.
سيام**9314**
تنظيم: داود توسلي**انتشار:اميرکاردان
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا