Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:58:56 GMT

۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد بیکارند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۵۶۵۰

۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد بیکارند

یزد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از بیکاری ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ریاحی ظهر امروز در جلسه مشاور وزیر نیرو با امام جمعه یزد، نرخ بیکاری استان یزد را ۱۲.۸ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: اغلب فارغ التحصیلان استان یزد را افراد تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد است، افزود: از هر ۱۰۰ نفری که از دانشگاه های استان یزد فارغ التحصیل می شوند، ۱۸ نفر بیکار می مانند که این آمار بر نرخ بیکاری استان یزد اثرگذار است.

ریاحی عنوان کرد: در زمینه بیکاری فارغ التحصیلان وضعیت دیگر استان‌ها نیز مشابه یزد است به نحوی که در سطح کشور به طور میانگین ۱۸.۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

وی تصریح کرد: در بخش فارغ اتحصیلان، سرانه بیکاری در یزد ۱۸ و در کشور ۱۸ و نیم درصد است که وضعیت استان یزد در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: امروز شاهد حضور نیروهای غیربومی در استان یزد هستیم و دلیل آن دانش‌پایه نشدن کارخانه‌های ما و عدم بهره‌مندی آنها از تکنیک و فناوری نوین است و این امر کارگران ساده دیگر استان‌ها را سمت یزد گسیل داشته است.

ریاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهاجرت از روستاهای استان یزد به شهرها و رابطه مستقیم آن با بیکاری بیان کرد: بر اساس ظرفیت‌هایی که روستاهای مختلف دارند، تلاش شده تا مزیت‌های نسبی هر منطقه مشخص شود و بر اساس این مزیت‌ها، نسبت به ایجاد شغل اقدام شود تا کمتر شاهد مهاجرت از روستا به شهرها باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این زمینه طرح روستا تعاون در استان یزد در حال انجام است، افزود: این طرح سبب تشویق روستاییان به ماندن در روستاها می‌شود و لازم در اجرای این طرح سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در روستاها کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود