Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طبق اعلام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ارائه سود به سپرده‌گذاران از زمانی که سپرده‌گذار سپرده خود را در اختیار مؤسسه گذاشته است محاسبه و نرخ سود متعارف از ۱۵ تا ۱۸ درصد به آن تعلق خواهد گرفت و این روند فعلا شامل سپرده‌گذاران تا سال ۹۴ خوهد بود.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به روند پرداخت سود سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین طبق تصمیمات اخذ شده، گفت: طبق توافقات صورت گرفته ابتدا پراخت اصل سپرده مدنظر بانک مرکزی است که از دارایی‌ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند پرداخت نرخ سود متعارف از ۱۵ تا ۱۸ درصد به سپرده‌گذران افزود: برخی از تعاونی‌های زیر مجموعه موسسه کاسپین شاید از سال ۷۴ و یا سال ۸۰ و یا اینکه از سال ۹۰ تأسیس شده‌اند اما روند ارائه سود به سپرده گذاران درست از زمان تأسیس تعاونی و از زمانی که سپرده گذار سپرده خود را در اختیار مؤسسه گذاشته، بر اساس سود متعارفی که بانک مرکزی اعلام کرده است، خواهد بود و طبق آن محاسبه خواهد شد.

وی افزود: لذا در این بین کسانی که سود ۳۰ درصد گرفته‌اند طبیعتاً تا سود ۱۸ درصد سپرده شان محاسبه می شود و حساب می‌کنند؛ کسانی که از رقم سود ۱۸ درصد A تومان بیشتر گرفته‌اند فعلاً آن رقم محاسبه نشود چرا که مبنا سود ۱۸ درصد و یا کمتر از آن، طبق اعلام بانک مرکزی است.

حسینی شاهرودی با اشاره به پرداخت سود سپرده گذاران از سال ۹۴ و درست از زمان عملیات اجرایی شدن موسسه کاسپین بیان داشت: باید گفت از سال ۹۴ که موسسه کاسپین عملیات اجرایی خود را شروع کرده سودهای متعارف و غیر متعارفی که اعلام داشته در اولویت سوم پرداخت سپرده‌ها قرار خواهد داشت که این مسئله مستلزم وجود منابع کافی است یعنی بر اساس تصمیمات فعلا بنا نیست موسسه کاسپین سود سپرده‌ها از سال ۹۴ تاکنون را به سپرده گذاران پرداخت کند مگر اینکه منابع کافی دراین زمینه موجود باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل موسسه کاسپین بیان داشت: مؤسسه کاسپین متشکل از ۸ تعاونی بوده که در سال ۹۴ تجمیع شده و پیرامون آن موسسه کاسپین شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: این مؤسسه از روزهای اول تأسیس مأموریت داشت که مجموعه تعاونی‌های زیر نظر خود را منحل و حسابهای آنها را تسویه کند و بعد ادامه مسیر دهد، اما این موسسه از همان تاریخ به دریافت سپرده با نرخ‌های مختلف مبادرت کرد و مشکلاتی را شکل داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد

هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است.

طرفداری | با پیگیری مدیرعامل استقلال و مساعدت مدیرعامل مالک جدید این باشگاه، 15درصد مطالبات بازیکنان تیم پرداخت شد.

با پیگیری و مساعدت مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، بازیکنان استقلال پیش از دیدار با تراکتور شارژ مالی شدند. در جلسه مدیران باشگاه با عبدالعلی علی‌عسکری پیشنهاد پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات اعضای تیم توسط مدیرعامل ارائه شد.

خطیر در این جلسه اعلام می‌کند با توجه به اینکه بانک شهر مبلغی را به بازیکنان پرسپولیس پرداخت کرده، بهتر است مالک جدید استقلال نیز این کار را انجام بدهد تا قبل از بازی حساس و مهم مقابل تراکتور، انگیزه و روحیه تیم بالاتر برود.

احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال، توصیه می‌کند این پول پس از بازی پرداخت شود تا بازیکنان قبل از بازی درگیر مسائل مالی نشوند. بااینحال مدیرعامل استقلال با پیگیری مستقیم از طریق علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، پرداخت ۱۵ درصد مطالبات اعضای تیم را پیش از بازی با تراکتور، عملی می‌کند.

همچنین براساس پیگیری‌ها مشخص شد، هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است و آن‌ها با نظارت شهریاری در جلسات هیات مدیره، به کارشان ادامه خواهند داد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق