Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: استان یزد فارغ‌التحصیلان زیادی در حوزه‌های مختلف تربیت کرده و اینکه این فارغ‌التحصیلان به دلیل نبود زمینه اشتغال متناسب با مدرک تحصیلی آنها از یزد مهاجرت کنند که این موضوع اصلا شایسته استان نیست.

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدحسین ریاحی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار مشاور وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بیکاری در استان یزد ۱۲ و هشت دهم درصد است، اظهار داشت: این میزان در حالی است که میزان بیکاری در کشور به صورت میانگین ۱۲ و ۴ دهم درصد است و ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد بیکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در تابستان سرانه بیکاری در یزد به ۱۲ و چهار دهم درصد رسید و با میانگین کشوری برابر شد و در بخش فارغ اتحصیلان، سرانه بیکاری در یزد ۱۸ و در کشور ۱۸ و نیم درصد است که وضعیت استان یزد در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

ریاحی تصریح کرد: برنامه ملی ایجاد اشتغال را در قالب برنامه فراگیر دنبال کردیم و بر مبنای بخش‌های اقتصادی منطبق بر رسته‌های توسعه‌ای استان، اقدامات لازم را انجام دادیم.

این مسئول از وجود توجه ویژه به کارآفرینی در استان یزد خبر داد و گفت: اعتقاد داریم که ارزش افزوده در استان باید بالا برود و در این زمینه باید شرایطی را فراهم کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری در استان یزد فراهم شود.

وی توجه به حوزه خدمات را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه تامین منابع آب با مشکلاتی روبرو است، رویکرد ما در حوزه بخش خدمات است و می‌توانیم در این حوزه اشتغال خوبی ایجاد کنیم.

ریاحی خاطر نشان ساخت: رسته فناوری اطلاعات، گردشگری و توجه به مباحث میراث فرهنگی از جمله مواردی است که در این راستا نقش بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال را بر عهده دارند

طرح روستا تعاون در استان یزد در حال انجام است که سبب تشویق روستاییان به ماندن در روستاها شده و  بر اساس ظرفیت‌هایی که روستاها وجود دارد، نقاطی را پیدا کردیم و سعی شده که مزیت‌های نسبی هر منطقه را مشخص کنیم تا ازمهاجرت روستائیان کاسته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: امروز شاهد حضور نیروهای غیربومی در استان یزد هستیم و دلیل آن دانش پایه نشدن کارخانه‌های ما و عدم بهره‌مندی آنها از تکنیک و فناوری نوین است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

حوزه‌های برگزاری مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن آزمون مربوطه در ۸۵ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه  https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت