Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقدوری روز سه شنبه در نشست کارگروه استانی اضطراری کاهش آلودگی هوا، عرضه کنونی 50 درصدی بنزین یورو 4 را در مشهد غیرقابل قبول توصیف و بیان کرد: بر اساس قانون و نیز قول قطعی مسئولان وزارت نفت باید هم اکنون کل بنزین مصرفی در این کلانشهر همانند تهران، اصفهان و کرج یورو 4 باشد اما این امر تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حق مشهد است که نیازش به سوخت به صورت 100 درصدی از محل بنزین یورو 4 تامین شود. باید مسئولان ذیربط موضوع را با جدیت برای دریافت این سهم و حق مشهد پیگیری کرده و ظرف 15 روز آینده گزارش اقدامات و نتیجه آن به استانداری خراسان رضوی ارائه شود.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کلانشهر مشهد و آلودگی هوای آن در نیمه دوم سال وظایف دستگاهها در شرایط وضعیت هشدار بر اساس آیین نامه اجرایی ابلاغی از سوی وزارت کشور مشخص شده لذا دستگاهها باید به تناسب شرایط اقدامات فوری را در این زمینه انجام دهند.
وی گفت: در این مقطع از سال به منظور پیگیری و حساسیت بیشتر مدیران نسبت به شرح وظایفشان همگی موظف هستند گزارش هفتگی وضعیت هوا را به استانداری خراسان رضوی و اداره کل محیط زیست ارائه دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بر اساس وعده ها و مصوبات باید 100 درصد بنزین مصرفی مشهد از نوع یورو 4 تاکنون تامین شده باشد. بر خلاف برخی از کلانشهرها امروز در مشهد این امر هنوز محقق نشده است.
حمید صالحی افزود: کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون مشهد اقدامی فرادستگاهی و حق فراقوه ای است و جز با هماهنگی و همراهی همه بخشها و دستگاههای ذیربط و نیز فرهنگ سازی برای مدیریت حمل و نقل محقق نمی شود.
شمار روزهای هوای پاک در مشهد از ابتدای امسال تا روز ششم آبان جاری در مقایسه با پارسال 50 درصد کاهش داشته است. بر این اساس از مجموع 222 روز گذشته امسال 9 روز هوای پاک در این کلانشهر ثبت شده حال آنکه در مدت مشابه پارسال این رقم 17 روز بود.
از ابتدای هفته جاری نیز در پی روند ماندگاری و افزایش میزان آلاینده ها هوا، مشهد تاکنون پنج روز پیاپی هوای ناسالم و در وضعیت هشدار را تجربه کرد. 2 هفته پیش شدت بار آلودگی در هوای این کلانشهر بالا بود و تجربه تنفس چندین روز هوای آلوده ریه های شهروندان مشهد را تنگ کرد.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که سالانه میزبان 27 میلیون زائر و مسافر نیز است، رفت و آمد می کنند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و با حضور سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این سازمان برگزار شد، گفت: این مبلغ درسهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم در ادامه این نشست با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ گفت: رقم طلب برای ۷۴ هزار نفر زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

سیدعباس حسینی، عملیات ثبت نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و بدنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد نیز در این نشست درباره برنامه ریزی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم در ادامه این نشست درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارشی ارائه کرد.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز درخصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات گزارش داد و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت هم بر لزوم اخذ و توجه به دیدگاه‌های همه دست اندرکاران مرتبط با این حوزه‌ها در تدوین نهایی سامانه یادشده تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس