Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:48:06 GMT

تولیدات زیرپله ای سلامت مردم را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۶۸۵۲

تولیدات زیرپله ای سلامت مردم را تهدید می کند

بجنورد- ایرنا- رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اینکه برخی از تولیدکننده های زیرپله ای سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده اند، گفت: دغدغه اصلی انجمن در باره کیفیت مواد غذایی است.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی روز سه شنبه در نشست کارگروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خراسان شمالی گفت: رصد بازار به لحاظ کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده یکی از وظایف این انجمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دراین باره به عرضه برخی قندهای آلوده در بازار اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که مردم آن قند کله مصرف می کنند و بیشتر کشورها به جای آن، شکر مصرف می کنند و در این میان بعضا فرایند سفید کردن قند، غیرکارشناسی انجام می شود و برخی از تولید کننده های زیر پله ای، قند آلوده عرضه می کنند.
وی گفت: در این زمینه در سه استان خراسان رضوی، تهران و کردستان نمونه گیری انجام شده و گزارش ها برای سازمان استاندارد ارسال شده است.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: دیگر اقلام همچون آبلیمو و عسل و نیز در ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی و خودرو دچار مشکلاتی هستیم و این انجمن تلاش دارد تا پیگیری های لازم انجام شود.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ادامه گفت: آشنایی مصرف کنندگان کالا و خدمات با حقوق خود کم است و نخستین حق مصرف کننده، آشنایی با این حقوق است.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا میزان آشنایی و آگاهی مردم از حقوق خود بالاتر رود.
وی افزود: کشورهای توسعه یافته بیش از 60 سال است که به موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده و تشکل های مردمی مرتبط با آن توجه داشته اند.
وی افزود: در ایران با وجود پیگیری های که انجام شد، لایحه مربوط، 15 سال در مسیر رسیدن به مجلس منتظر بود و در سال 88 به تصویب رسید و از سال 95 اولین دوره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل شد.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: این انجمن در سه سطح شهرستانی، استانی وملی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کشور از نظر اقتصادی دچار چالش است و در زمینه تولید و اشتغال دغدغه وجود دارد افزود: در این شرایط دولت وطیفه دارد از تولید کننده حمایت کند اما از طرفی باید مصرف کننده نیز مورد حمایت قرار گیرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت باید مورد حمایت قرار گیرد و حمایت ها باید نصیب کسانی شود که کیفیت را در تولید مد نظر داشته اند.
وی گفت: وظیفه این انجمن رصد کردن این شرایط است و این انجمن تلاش دارد تا با کسب اعتماد مردمی، به جایی برسد که زمانی که اعلام می کند کالای مناسب نیست، مردم خریداری نکنند و مردم در خرید کالا ها به این انجمن اعتماد داشته باشند.
وی گفت: البته این انجمن در رسیدن به اهداف مورد نظر با مشکل منابع مالی روبه رو است و منابع زیادی در اختیار ندارد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر لزوم ارتقای آگاهی و آشنایی مردم با حقوق خود در مصرف کالا و دریافت خدمات تاکید کرد.
محمود دلپسند اظهار کرد: امسال تلاش داریم در راستای تکریم ارباب رجوع، از ظرفیت های انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استفاده کنیم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه برخورد خشن با دانشجویان در آمریکا را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست.

حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آمریکا امروز صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است، افزود: مدعیان آزادی بیان بر دستان دانشجویان، فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌هایشان به دلیل حمایت از مردم مظلوم غزه دستبند زدند و به بدترین نحو ممکن با آنها برخورد کردند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان باید هدف داشته باشد و موجب رشد و تکامل انسان‌ها و پویایی و زنده شدن امید در جامعه شود، اذعان کرد: آزادی بیان نباید موجب انحراف و سقوط جوامع شود.

چهکندی نژاد خاطرنشان کرد: مدعیان امروزی نه تنها به دنبال آزادی بیان نیستند بلکه برای آزادی فساد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند، سایر ملت‌ها از جمله عراق و افغانستان را چون آزادی ندارند مستعمره خودشان کردند، اما در کشور خودشان آن‌ هم در محیطی کاملاً علمی این‌گونه در برابر آزادی بیان ایستادند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: خون‌های به ناحق ریخته مردم غزه بود که چهره کریه و زشت آن‌ها را برملا کرد، شعارهایی که آن‌ها در حمایت از حقوق بشر، بانوان و آزادی بیان می‌دهند چهره واقعی‌شان را برای مردم برملا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر چهره کریه و متجاوز خود را در نوع برخورد با دانشگاه‌هایی که این روزها صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است نشان دادند.

چهکندی نژاد برخورد خشن با دانشجویان را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: آن‌ها نمی‌تواند جلوی روشنگری و آزادی مردم را بگیرند و آنچه دارد در کشورشان در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق می‌افتد را سانسور کنند.

وی با بیان اینکه دنیا آنها را به خوبی شناخته است، اظهار کرد: آنها آزادی بیانی را قبول دارند که در جهت اهداف استکباری و استثماری‌شان باشد و منابعشان را تأمین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه افزود: آنها می‌خواهند به وسیله این آزادی بیان در کشورهای هدف بتوانند کار استکباری و استبدادی خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از سال ۱۴۰۱ علیه ما جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، گفت: امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌ها است، ملتی در این جنگ ترکیبی موفق خواهد بود که روایت و اراده‌اش قوی‌تر باشد.

چهکندی نژاد اذعان کرد: اگر انسان‌ها به درستی فکر کنند و اندیشه‌هایشان درست باشد به راحتی خواهند توانست حق را از باطل تشخیص دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه با تأکید بر اینکه باید قدرت تحلیل را در جامعه بالا برد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد قطعاً اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو