Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي هرمزگان گفت: با توجه به کاهش ذخيره‌سازي بنزين در نيمه نخست سال جاري 11 ميليون ليتر واردات بنزين داشتيم و هنوز پالايشگاه ستاره خليج فارس به ميزاني که مقرر بوده توليد بنزين نداشته است. به گزارش خبرگزاري تسنيم از بندرعباس، جلال‌الدين مراد عصر امروز در نشست توسعه فعاليت‌هاي بخش خصوصي با محوريت اقتصاد مقاومتي با بيان اينکه شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي هرمزگان دومين منطقه بزرگ در کشور با يک ميليارد و 470 ميليون ليتر ذخيره‌سازي است، اظهار داشت: اين شرکت در هرمزگان داراي 9 ناحيه و 145 جايگاه عرضه سوخت مايع و 20 جايگاه عرضه سوخت سي ان اجي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: روزانه 130 ميليون ليتر فرآورده‌هاي نفتي از هرمزگان به ديگر استان‌ها و مرکز کشور منتقل مي‌شود و بنادر شهيد رجايي و شهيد باهنر در بندرعباس نيز کار صادرات نفت و گاز را انجام مي‌دهند.
مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي هرمزگان افزود: در شش ماهه نخست سال جاري 3 ميليارد و 465 ميليون ليتر نفت کوره از هرمزگان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
مراد تصريح کرد: با توجه به کاهش ذخيره‌سازي بنزين در نيمه نخست سال جاري 11 ميليون ليتر واردات بنزين داشتيم و هنوز پالايشگاه ستاره خليج فارس به ميزاني که مقرر بوده توليد بنزين نداشته است.
به گزارش تسنيم، پالايشگاه ستاره خليج فارس در مجاورت پالايشگاه نفت بندرعباس قرار دارد، در فاز نخست که در روزهاي قبل از انتخابات اخير رياست جمهوري با حضور رئيس جموري، وزير نفت و مجريان اين پروژه به بهره‌برداري رسيد قرار بود قرار بود، روزانه 12 ميليون ليتر بنزين يورو ٤، چهار و نيم ميليون ليتر گازوئيل يورو 4، يک ميليون ليتر نفت سفيد يورو ٤ و يک ميليون و 300 هزار ليتر گاز مايع (ال‎پي‎جي) يورو ٤ توليد کند.
در برنامه هدف اين پالايشگاه آمده است، با بهره‌برداري کامل از ستاره خليج فارس با توليد 36 ميليون ليتر بنزين با کيفيت يورو 4 و 5، توليد بنزين در کشور به بيش از 100 ميليون ليتر در روز خواهد رسيد که افزون بر قطع واردات بنزين، امکان صادرات اين فرآورده و افزايش کيفيت سوخت مصرفي داخل نيز فراهم شده و ايران به جرگه صادر کنندگان بنزين مي‌پيوندد.
اما اين در حاليست که با وجود تمامي تبليغات صورت گرفته، ستاره خليج فارس در فاز نخست از ميزان توليد مقرري عقب است و طبق اخباري غيررسمي ميزان بنزين توليدي در اين پالايشگاه به حدود 5 ميليون ليتر در حال حاضر مي‌رسد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است