Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - از ابتداي سال 580 ميليارد تومان در اختيار اين واحدها از محل اين منابع قرار گرفته است، نرخ سود اين تسهيلات در سال گذشته با دو نرخ 11 و 16 درصد بود که امسال با نرخ متوسط 13.5 درصد به تصويب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اختيار واحدهاي توليدي صادرات گرا قرار مي گيرد.
محمد شريعتمداري در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران(Iran expo2017) در شهر آفتاب تهران تاکيد کرد:همجواري با مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره)، احياگر اسلام ناب محمدي و نزديکي با مراکز علمي، دانشگاهي و پژوهشي شهر آفتاب را به مکاني با فضيلت تبديل کرده است که در آن شاهد برگزاري فعاليت هاي اقتصادي هستيم که نقش احياگري اقتصاد ايران را در آينده ايفا خواهد کرد و به عظمت اين مکان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:مراکز بزرگ نمايشگاهي در 20 نقطه کشور در مساحت چند صد هکتاري براي عرضه فعاليت‌هاي تجاري اقتصادي ايران وجود دارد، نزديک به 320 برنامه نمايشگاهي، ساليانه در اقصي نقاط کشور برگزار مي شود و در بيش از 60 نقطه از جهان نمايشگاه هاي تخصصي جمهوري اسلامي ايران به اجرا در مي آيد.
بگفته شريعتمداري:ايجاد راه ابريشم براي انتقال کالا از سرزميني به سرزميني ديگر فکر با ارزشي بود که در آن دوران با وجود همه کمبود امکانات و محدوديت ها شکل گرفت و هم اکنون با دسترسي به شبکه هاي اينترنتي انتقال هر نوع ديتا در کمتر از ثانيه فراهم شده و برقراري تبادلات و ارتباطات اقتصادي و دستيابي به علوم پژوهشي و علمي در حوزه تجارت نيز امري دست يافتني و راحت شده است.
وزير صنعت افزود:همواره مراکز نمايشگاهي نقش بي‌بديل خود را در طول تاريخ حفظ کرده اند زيرا مذاکرات چهره به چهره باعث نزديکي کشورها به همديگر مي‌شود و کشورهاي دنيا براي ايجاد زمينه‌هاي مختلف همکاري علي رغم وجود اين امکانات به روز، اما علاقمند به حضور در نمايشگاه‌ها هستند.
وي تصريح کرد:نقش انتقال فرهنگ ها به وسيله مبادلات اقتصادي از نقش جنگ و استيلاي کشورها بر همديگر داراي تفوق است و به عنوان نمونه در گذشته هاي دور عده اي از شيراز به زنگوار رفتند و امروز در آنجا توانمندي هاي بي نظيري مخصوص به خود دارند.
بگفته وي سياست اين است که در جهت گسترش مراکز نمايشگاهي و برگزاري رويدادهاي اقتصادي براي افزايش مبادلات تجاري گام برداريم.
شريعتمداري تاکيد کرد دولت از فعاليتهاي توليدي صادرات گرا حمايت مي کند و امسال چهار هزار و 600 ميليارد تومان منابع براي حمايت از واحدهاي توليدي صادرات گرا در نظر گرفته شده است که دو هزار و 300 ميليارد تومان آن متعلق صندوق توسعه ملي و مابقي متعلق به بانک هاي است که با اين صندوق مشارکت دارند و با نرخ 13.5 درصد در اختيار واحدهاي توليدي صادرات گرا قرار مي گيرد.
وي افزود :از ابتداي سال 580 ميليارد تومان در اختيار اين واحدها از محل اين منابع قرار گرفته است، نرخ سود اين تسهيلات در سال گذشته با دو نرخ 11 و 16 درصد بود که امسال با نرخ متوسط 13.5 درصد به تصويب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اختيار واحدهاي توليدي صادرات گرا قرار مي گيرد.
وزير صنعت افزود:220 ميليارد تومان منابع در بودجه سال 1397 براي پرداخت مابه التفاوت تسهيلات اعطايي يا يارانه سود تسهيلات اعطايي در اختيار فعاليت هاي توليدي صادرات گرا در نظر گرفته شده است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی در جریان بازدید از غرفه واحد‌های تولیدی استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که با عنوان ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

او تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت برای حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو، از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده است که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شده است که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

او، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود