Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی امتداد نیوز، نشست علمی-تخصصی جایگاه پوشاک در حوزه پدافند غیرعامل در تالار رودکی برگزار شد.

در این نشست حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: مبحث پارچه، مد و لباس در دنیا موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد. کارگروه ساماندهی مد و لباس با نگاه ایجاد رابطه منطقی در حوزه میان‌رشته‌ای برای لباس و مد تلاش می‌کند این موضوع را برای آحاد جامعه معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مد و لباس و ارتباط آن با زیست انسان دارای اهمیت بسیار بالایی است؛ در حال حاضر برخی منتقدین معتقد هستند که ترکیبات به کار رفته در تولید پارچه‌ها باعث تخریب محیط زیست می‌شود؛ این موضوع به خاطر همنشینی پارچه با بدن انسان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

قبادی بیان کرد: در حال حاضر موضوع مد و لباس به طور جدی از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته است. در این نشست قصد داریم به بررسی ارتباط منطقی بین جنس، نوع و شرایط استفاده لباس با پدافند غیرعامل یا همان دفاع غیرنظامی بپردازیم.

در ادامه سیدهادی حسینی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لباس و غذا از نیازهای اولیه انسان است و نمی‌توان گفت کدامیک بر دیگری مقدم است؛ لباس اصل مهمی است که مورد استفاده تمامی انسان‌های روی زمین است؛ در برخی موارد حتی لباس برای حیوانات هم استفاده می‌شود.

وی با بیان این که لباس در تمامی کشورها از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است؛ گفت: انسان‌ها در تمام جوامع بشری به عنوان یک اصل به لباس وابسته شده‌اند و یکی از تفاوت‌های جامعه انسانی و جامعه حیوانی، پوشش است. لباس، محافظ انسان در برابر سرما و گرما است؛ لباس‌های نظامی از جان انسان حتی در مقابل سلاح گرم حفاظت می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: چینی‌ها که در زمینه تولید پارچه با ما هم‌سابقه هستند لباس ملی و متحدالشکل دارند؛ اما ما لباس ملی نداریم که با آن در جهان به عنوان ایرانی شناخته شویم.

وی ادامه داد: ما در زمینه تولید پارچه و لباس ضعیف عمل کردیم و این امر باعث ورشکستگی بسیاری از کارخانجات تولید پارچه و لباس در ایران شد؛ اما بالاخره امروز به این نتیجه رسیدیم که باید به این حوزه رسیدگی شود.

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه همچون عباس بشارتی، مهدی حسن‌زاده، علی‌اکبر مرآتی و روح‌الله باقرزاده به تشریح مسائل علمی و تخصصی پیرامون میحث ارتباط پوشاک با پدافند غیرعامل پرداختند.

انتهای پیام/  

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!

بازدید 5 مهران مدیری در برنامه اسکار مقایسه‌های تلخی درباره کاهش شدید و سریع ارزش پول ملی داشت که هر مسئولی در چند دهه اخیر به ویژه مسئولین اقتصادی و روئسای بانک مرکزی که نقش اصلی را در این فاجعه داشتند، باید از شنیدنش آب شوند. مقایسه‌های مدیری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی