Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@17:54:04 GMT

17 خارجی در منطقه ممنوعه کویر لوت چه می کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۱۴۹

رکنا: با تلاش اطلاعات سپاه، راهنمای تور های غیر مجاز کویر لوت درکرمان دستگیرشد.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت : فردی به هویت «ق» که در حوزه تورهای گردشگری غیر مجاز به بیابان لوت فعالیت داشته و بدون توجه به دستورالعمل های شورای امنیت کشور، گردشگران خارجی را به مناطق ممنوعه منتقل می کرد با حکم دادستانی شامگاه دوشنبه ، با همکاری اطلاعاتی سپاه ثارا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استان کرمان توسط ماموران انتظامی در بخش جنوبی کویر(حوزه بم) دستگیر شد .

خلیل همایی افزود: متهم در آخرین اقدام خود 17 گردشگر خارجی را به وسیله‌ پنج دستگاه خودرو، بدون توجه به مقررات و دستورالعمل های امنیتی و ایمنی وارد مناطق قرمز کویر لوت کرده بود که آن ها به بم منتقل شدند. وی اظهار کرد: این متهم در کشور آلمان دفتر فروش تورهای ترکینگ(پیاده روی های ماجراجویانه) را دایر کرده و بر اساس رصدهای اطلاعاتی، برخی از پیمایش های وی در مناطق ممنوعه کویر بوده است. همایی یادآورشد: کویر لوت بر اساس مصوبات امنیتی و ملاحظات ایمنی به سه بخش سبز(آزاد) نارنجی(نیازمند مجوز و با هماهنگی)و قرمز(ممنوعه) تقسیم شده و هر گونه ورود بدون مجوز به مناطق نارنجی و قرمز می تواند مخاطرات جدی برای امنیت گردشگران به دنبال داشته باشد که از آن جمله، مفقود شدن، گرفتار شدن در توفان های کویری یا زمین های نامناسب و صعب العبور است.

این مقام امنیتی و انتظامی با بیان این که کویر لوت در رصد اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی قرار دارد، تاکید کرد: بدون هماهنگی برای ورود به مناطق کویری(جز محدوده سبز) می تواند موجب بروز مشکل برای افرادی شود که مقررات ورود به کویر را نادیده گرفته اند.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری خاطرنشان کرد:پس از ثبت جهانی کویر هر سال ده ها هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های متنوع کویر کرمان بازدید کرده یا در آن مسابقات ورزشی برگزار می کنند که مسابقات اولتراماراتن در کویر شهداد طی دوسال گذشته از آن جمله است .

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، حسین مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر و ٣ نفر دیگر نیز شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب ایجاد رعب وحشت برای مردم شدند. / اینجا /

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899734

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است