Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: احوال امروز برخي تسخير کنندگان سفارت آمريکا بفهميم که برخي از آن‌ها رستگار نشدند اين پشيمان شدگان امروز مي‌گويند بايد فرش قرمز زير پاي آمريکا انداخت.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمدحسين صفارهرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش « بررسي اهميت انقلاب دوم» که به مناسبت 13 آبان روز تسخير لانه جاسوسي در دانشگاه علوم قضايي برگزار شد، گفت: تاريخ سياسي معاصر را در يک تقسيم بندي مي‌توان به قبل و بعد از تسخير لانه جاسوسي تقسيم کرد، زيرا اين موضوع سرآغازي بود بر ايجاد قطب سوم و بعدها در اصل به قطب اصلي مخالف جريان امپرياليسم جهاني که ايالات متحده آمريکا سردمدار آن بود، تبديل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از جمله مستندات اين قضيه مي‌توان به اجتماع ضد امپرياليستي آزادي خواهان جهان در لانه جاسوسي اشاره کرد که بعد از تسخير توسط ايران برگزار شد.
صفارهرندي تاکيد کرد: با وجود بعضي مخالفت‌ها و ترديدها در داخل نسبت به تسخير سفارت آمريکا، امام(ره) صراحتا از اين اقدام حمايت کردند که نتيجه اين حمايت را مي‌توان امروزه در ابرقدرت منطقه شدن و پرورش قهرمانان ملي چون سردار سليماني مشاهده کرد.
وي خاطرنشان کرد: وقتي اولين افشاگري‌هاي دانشجويان انقلابي از اسناد لانه جاسوسي انجام شد مردم بسيار استقبال کردند و با شعارهاي مختلف از دانشجويان مي‌خواستند تا به افشاگري خود ادامه دهند.
صفارهرندي يادآور شد: پيدا شدن جاسوس در کشور و اتفاقاتي که رخ داد چشم مردم را به مسائل باز کرد و مردم به بينشي دست يافتند که در حالت عادي يک دهه نياز بود تا به آن دست يابند.
وي گفت: تسخير لانه جاسوسي روي روابط ملت‌ها با دولت‌هاي قدرتمند تاثير گذاشت، طوري که يک گردهمايي در لانه جاسوسي بين همه آزادانديشان جهان که ضد امپرياليسم بودند، برگزار شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه آمريکا رو به افول است، گفت: قبل از تسخير لانه جاسوسي جهان يک چيزي بود و بعد از آن هم جهان يک چيز ديگر است، در جهان قبل از تسخير لانه جاسوسي شاهد رقابت بين ابرقدرت غربي و شرقي بوديم که بعد از انقلاب و تسخير لانه جاسوسي ابهت جبهه شرقي شکست و بعد از آن آمريکا نويد دنيايي را داد که در آن آمريکا حکمران است ولي بعد از تسخير سفارتخانه‌اش در ايران اوضاع تغيير کرد و تکانه‌هاي اين حرکت آنقدر بزرگ بود که نگذاشت آب خوش فروپاشي شوروي از گلوي آمريکا پائين برود.
وي گفت: آمريکائي‌ها در يادداشت‌هايشان مي‌گويند با يک پديده جديد و قدرت محلي روبرو هستيم که آنچنان شناختي از آن نداريم و امروز ايران آنچنان قدرتمند شده که در منطقه تمام معادلات آنها را به هم ريخته است.
صفار هرندي افزود: آمريکا ميلياردها دلار در عراق و افغانستان هزينه کرد و کشته داد ولي امروز مي‌گويند با همه اين مسائل يک سردار ايراني در عراق تاثيرگذار است. ترامپ اعتراف مي‌کند که ايران در منطقه همه کاره شده و مي‌گويد ما در مقابله با داعش شعار داديم اما ايران دارد کار داعش را تمام مي‌کند.
وزير اسبق ارشاد اظهار داشت: وقتي سفارت آمريکا توسط دانشجويان تسخير شد خيلي‌ها حيرت زده بودند که آيا اين کار درست است يا خير. برخي از کساني که لانه جاسوسي را تسخير کردند شيطنت‌هايي عليه شهيد بهشتي انجام دادند در واقع آن‌ها هيچ وقت بهشتي را خودي فرض نمي‌کردند در هر حال وقتي که شهيد بهشتي فهميد که نظر امام خميني در خصوص تسخير سفارت آمريکا او در جلسه خبرگان دفاع بلند بالايي از اين کار دانشجويان کرد.
صفارهرندي تصريح کرد: شايد از روي احوال امروز برخي تسخير کنندگان سفارت آمريکا بفهميم که برخي از آن‌ها رستگار نشدند. برخي از کساني که اين موضوع را سامان دادند جزو پشيمان شدگان هستند و امروز مي‌گويند بايد فرش قرمز زير پاي آمريکا انداخت و به سراغ آن‌ها رفت.
وي تاکيد کرد: وقتي که سفارت آمريکا تسخير شد بازرگان با اين اقدام مخالفت کرد به همين دليل استعفاي خود را نوشت و امام نيز استعفايش را پذيرفت و البته اين در حالي بود که قبلا بازرگان چندين بار استعفا داده بود، اما امام(ره) با آن موافقت نمي‌کرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در تکميل سخنانش افزود: مثلا يکي از دلايل استعفاي بازرگان در گذشته گلايه نسبت به دستگاه قضائي به خاطر اعدام طاغوتي‌ها بود در واقع او با عمل انقلابي کميته و يا سپاه مخالف بود و اين چيز‌ها را تحمل نمي‌کرد و مي‌خواست همه چيز در اختيار دولت باشد.
وي تصريح کرد: پس از تسخير لانه جاسوسي دانشجويان پيرو خط امام(ره) اسناد به دست آمده را که توسط آمريکايي‌ها رشته رشته شده بودند با مشقت در کنار هم قرار دادند با اين وجود وقتي که اين اسناد آماده شدند اعلام کردند که مي‌خواهيم افشاگري کنيم که در اين راستا مي‌آمدند و اسناد به دست آمده را در سر در سفارت آمريکا قرائت مي‌کردند.
صفارهرندي ادامه داد: دانشجويان پيرو خط امام(ره) در جريان بازسازي اسناد رشته رشته شده به دست آمده در سفارت آمريکا به جاسوسي برخي افراد پي بردند. يک سند هم به دست آمد که نشان مي‌داد بني صدر ارتباطاتي با سفارت آمريکا در فرانسه داشته است و مسائل فني و ارتباطات خاص با محافل را لو مي‌داده البته آمريکايي‌ها هزار دلار را نيز براي او به عنوان مقرري ماهيانه تعيين کرده بودند اگرچه خود بني صدر گفته است که هيچ وقت اين پول را نگرفته ام.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: والر اشتاين جامعه شناس آمريکايي، پيش بيني کرده که افول آمريکا اتفاق مي‌افتد البته پيش بيني او مربوط به 50 سال قبل بوده که الان بيشتر از 30 از اين پيش بيني گذشته است در هر حال امروز قدرت آمريکا تحليل رفته است و حتي خودشان هم مي‌گويند که چيزي نمانده که اين کشور به قدرت دوم جهان تبديل شود اگرچه برخي‌ها نيز مي‌گويند که الان نيز به قدرت دوم تبديل شده است.
وي خاطرنشان کرد: آمريکايي واقعا امروز از پياده روي اربعين که با حضور ده‌ها ميليون نفر از عاشقان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود متحيرند، در واقع آمريکا امروز با يک پديده جديد در دنيا مواجه شده که قبلا شناختي از آن نداشته است و اين پديده جديد به نقطه‌اي رسيده که معادلات منطقه‌اي آن‌ها را به هم زده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آمريکا آمده بود که ظرف چهل روز بساط حکومت سوريه را با سرنگون کردن بشار اسد جمع کند و در اين راستا رئيس سيا به نوري المالکي نخست وزير وقت عراق گفته بود که برويد براي سوريه جديد فکري کنيد، چون کار بشار اسد تمام است.
وي افزود: با اين وجود نوري مالکي به او مي‌گويد که اطلاعاتي که ما از سوريه داريم چيز ديگري را نشان مي‌دهد و وضعيت اين گونه نيست و بشار جايگاه محکمي دارد. الان شش سال و سه ماه از حمله به سوريه مي‌گذرد و نه تن‌ها حکومت بشار پابرجاست بلکه قدرت امروز آن‌ها بيشتر شده است به گونه‌اي که در گذشته با هر تشر عربستان سوريه مجبور بود به آن‌ها باج بدهد، اما امروز اين سوريه است که به عربستان، امارات و قطر تشر مي‌زند و مي‌گويند گوش نوچه هايتان را بريديم و براي خودتان پس فرستاديم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز آمريکايي‌ها به خاطر تصوير شکست خورده‌اي که از اين کشور در اذهان پديد آمده عزا گرفته اند در واقع آن‌ها مي‌گويند که ايران حوزه‌هاي نفوذ سابق ما را گرفته است با اين وجود ديگر بحث شان مسائلي مانند هسته‌اي نيست.
وي ادامه داد: امروز به واسطه انقلاب اسلامي نگاه فلسفي در دنيا تغيير يافته و شريعت گرايي جايگزين سکولاريسم شده است با اين وجود دشمنان ما هم شريعت‌گرا شدند به گونه‌اي که القاعده، داعش و النصره را در مقابل نسخه انقلاب اسلامي به وجود آورده اند.
صفارهرندي با بيان اينکه قاسم سليماني شاگرد نمونه مکتب امام خميني، ولي فقيه است ،گفت: ما بايد قدر خود را بدانيم ولي متاسفانه برخي‌ها غافل هستند.
وي در بخش ديگري از سخنانش ادامه داد: مراقبه در صدر توصيه‌هاي بزرگان است و اين مراقبه از مسير تعبد حاصل مي‌شود، در ديداري که فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب داشتند معظم له فرمودند که شما از لحاظ شخصي در معرض خطرات بزرگي قرار داريد و بايد در مسير بندگي مايه بگذاريد در هر حال شما دانشجويان که در رشته قضاوت تحصيل مي‌کنيد نيز در معرض اين دام‌ها هستيد و بايد مراقب باشيد.
وي افزود: خيلي‌ها را علم‌شان به زمين زده و امام خميني(ره) مي‌گفتند که شايد علم بني صدر از رجايي بيشتر باشد، ولي رجايي عقلش بيشتر است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امروز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر با حضور شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، اعضای شورا، فرمانده انتظامی شهرستان، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

همدان با شش خیابان اصلی به میدان مرکزی شهر (میدان امام) متصل می‌شد که خیابان‌های بوعلی و خیابان اکباتان در سال‌های گذشته به پیاده راه تبدیل شد و امروز نیز عملیات اجرایی پیاده‌راه شدن خیابان باباطاهر آغاز شد که این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر در 80 روز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، کمک به نشاط و تندرستی شهروندان، کمک به جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، حل گره‌های ترافیکی مرکز شهر و کاهش آلودگی هوا را می‌توان از مهم ترین اهداف یا مزایای اجرای پیاده‌راه‌ها در همدان نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است