Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوشکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق کامل جبهه باطل را شیطان بزرگ و جهان استکبارمی دانستند،گفت:ایشان شاخص ترین مصداق آن را دولت و حاکمیت آمریکا بیان می کردند و به همین دلیل معظم له استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با آرمان کرمان ؛ ؛ ضمن گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی در خصوص استکبارستیزی از نگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد:حضرت امام راحل تفسیر و برداشتی که از اسلام داشتند که آن را تحت عنوان اسلام ناب یاد می کردند و این اسلام ارکان و ستون هایی داشت که یکی از ارکان آن بحث مبارزه دائمی با جبهه باطل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: معظم له منظورشان از اسلام به این صورت بود که اگر یک مبارزه دائمی با جبهه باطل صورت نگیرد آن اسلام، اسلام خالص و کاملی نیست و به تعبیر ایشان آن اسلام، اسلام آمریکایی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق کامل جبهه باطل را شیطان بزرگ و جهان استکبارمی دانستند، تصریح کرد:ایشان شاخص ترین مصداق آن را دولت و حاکمیت آمریکا بیان می کردند و به همین دلیل معظم له استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند.

کوشکی با تأکید بر اینکه طبیعی است که این رویکرد امام  به غیر از وظیفه شرعی یک منبع و ریشه عقلی هم داشت، عنوان کرد: همان گونه که ایشان دائما در این موضوع به مسائل تاریخی استناد می کردند اما توجه و تلاش شان به این موضوع بود که به آن  به عنوان تکلیف شرعی نگاه شود.

این استاد دانشگاه تهران ابراز کرد: معظم له اعتقاد داشتند که اگر این وظیفه به درستی انجام شود در آن صورت است که می توانیم از ابعاد معنوی آن هم بهره ببریم و اگر اینگونه نباشد و ما  دین را فقط در ابعاد معنوی منحصرکنیم ،خواسته و ناخواسته اسلام ما اسلام آمریکایی خواهد شد و شاید یکی از ارجاعت جدی امام خمینی(ره) در خصوص تأیید این برداشت می دادند، قیام حسینی بود.

کوشکی با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:امام راحل قیام حسینی را نمونه کامل دین مطرح می کردند چرا که معنویت، حق طلبی و دشمن ستیزی را در این قیام می دیدند و به همین دلیل اگر از معظم له پرسیده می شد که چرا وارد سیاست شده اید و با حاکمیت آمریکا مشغول مبارزه و چالش هستید؟ ایشان رفتار و عملکرد سالار شهیدان را به عنوان دلیل و مرجع اقدام خودشان مطرح می کردند .

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه عملکرد ترامپ هیچ تفاوتی با عملکرد دیگر مقامات آمریکا در گذشته  ندارد، عنوان کرد : کسانی که می خواهند ترامپ را متفاوت نشان دهند و در واقع می خواهند عملکردهای دیگر آمریکا را تطهیر کنند و همچنین  برخی تلاش دارند که عنوان کنند اوباما خوب بود و این ترامپ است که مشکل دارد.

وی افزود:این افراد می خواهند حاکمیت آمریکا را تبرئه کنند و بگویند که آمریکا شیطان بزرگ نیست وترامپ را دیوانه است در حالی که اینگونه نیست و ترامپ عملکردش هیچ تفاوتی با سایر مقامات آمریکایی ندارد.

کوشکی در پایان خاطر نشان کرد:مهمترین نکته ای که دولت ما باید توجه کند این است که اگر بخواهیم دشمن را از مقام دشمنی پایین بیاوریم و عنوان کنیم که آمریکا دشمن نیست و ترامپ دیوانه است،بیان کردن این مسئله  فهم غلط و کجی از واقیعت های آمریکا است که اگر مسئولین بخواهند امام را الگو قرار دهند، فکر میکنم آنقدر حافظه شان باید کار کند و از امام نکته دیده باشند که نیازبه تذکر نباشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست

سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می‌کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

به گزارش مهر، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی‌تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند