Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از میانه، کشتارگاه طیور شهرستان میانه جلوه‌ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است که در سطح استان بعد از تبریز به‌عنوان بهترین کشتارگاه مدرن و درجه‌ یک آذربایجان شرقی شناخته می‌شود.

این مجموعه در سال ۱۳۷۲ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع به‌کار کرده است که در بدو تأسیس برای 8 نفر در این کشتارگاه اشتغال‌زایی ایجاد شد که با توسعه و ادامه سرمایه‌گذاری‌های کلان روی این مجموعه هم‌اکنون بیش از 70 نفر در این کشتارگاه مشغول به‌کار هستند که به‌طور غیرمستقیم نیز برای 100 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتارگاه صنعتی با ۵ هزار مترمربع زیربنا دارای سالن‌های مختلفی از جمله سالن کشتار، بسته‌بندی، سردخانه، سیستم سیبدینگ، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و کارخانه یخ‌سازی است که این مجموعه از 2 هزار قطعه به 6 هزار قطعه کشتار در ساعت افزایش پیدا کرده که در حال حاضر تولیدات این کشتارگاه کاملاً استاندار بوده و مورد تأیید سازمان دامپزشکی است و محصولات این کشتارگاه علاوه بر شهرستان میانه به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.

با توجه به اینکه رهاسازی ضایعات مرغ بعد از کشتار به طبیعت باعث آسیب شدید محیط‌زیست می‌شود در این راستا کشتارگاه طیور شهرستان میانه اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید خوراک دام و طیور کرده که از این طریق ضایعات مربوط به گوشت مرغ در این کارخانه تبدیل به پودر گوشت شده و برای مصارف خوراک دام و طیور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش امتداد شهرستان میانه با برخورداری از 79 واحد مرغداری گوشتی رتبه اول استان آذربایجان شرقی را با تولید 33 درصد گوشت مرغ به خود اختصاص داده است.

گزارش ویدیویی از محمد زینالی

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه