Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:02:26 GMT

سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۶۳۴۴

سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، گفت: سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، انوشیروان محسنی بندپی در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی ساری، اظهار کرد: امروزه نهادینه کردن دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم در بودجه 97 این امر با جدیت بیشتری لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عصر امروز، عصر تکنولوژی و ارتباطات است که باید خود را در مسیر رشد و تکنولوژی قرار دهیم درغیر این صورت موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود که این همایش فرصتی برای کسب دستاورد علمی است تا در زمینه اقدام و عمل موفق باشیم.

محسنی بندپی بیان کرد: اگر از جهان امروز عقب بمانیم از پیشرفت جا می‌مانیم و یا اثربخشی و کارکرد عملکرد ما کاهش می‌یابد که فکر دولت الکترونیک و ساماندهی مدیریت دولتی جهت اثربخشی شفاف‌سازی نقش مهمی دارد که سازمان بهزیستی کشور در توسعه تکنولوژی و داده های جدید خود را وفق داده است.

وی گفت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند. کوری، قطعی عضو و دیگر معلولیت‌ها بوده که فراهم کردن اطلاعات می‌تواند ما را در تصمیم‌سازی کمک کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در جوانان موجب شد تا سازمان بهزیستی گام مهم در این زمینه بردارد.

محسنی خاطرنشان کرد: با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظایف بهزیستی نیست اما تلاش می‌کنیم با این اطلاعات و آمار به سیاست‌گذاری درست برسیم و نقشه راه را به درستی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: در گذشته نسبت به معتادان جامعه از نقش مهم حمایت اجتماعی غافل می‌شدیم که موجب برگشت فرد می‌شد که مراکز ترک اعتیاد با بازنگری برنامه‌ها تلاش شود این آمار را کاهش دهیم

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت دانش آموزان در جامعه، اظهار کرد: 47 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد که باید اقدامات پیشگیرانه به موقع انجام شود و نه گفتن را از کودکی به فرزندان یاد دهیم تا به هر پیشنهادی جواب مثبت ندهند.

وی در پایان گفت: کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش رفت و آمد برای افراد از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری بوده که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.     انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها