Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرانجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی قسمتی از پازل انقلاب اسلامی هستند و مواضع‌شان باید به نفع انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسماعیل کوهی‌مقدم در نشست «بررسی عملکرد جنبش دانشجویی» در غرفه خبرگزاری آنا گفت: «سابقه تاریخی جنبش دانشجویی را می‌توان به سه برهه اصلی تقسیم و بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول از سال 1320 و تشکیل نخستین دفاتر انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها تا پیروزی انقلاب اسلامی، قسمت دوم از پیروزی انقلاب تا 1375 و در قسمت سوم از سال 1375 تا اوایل دهه 80.»

او ادامه داد: «در برهه اول، گرایش چپ در اکثریت بود و عمدتا حرکت‌های انقلابی را این گرایش مدیریت می‌کرد اما با فتح دانشگاه توسط جریان‌های اسلامی، گروه‌های چپ به حاشیه رفتند.»

این فعال جنبش دانشجویی گفت: ‌«جریان‌های اسلامی هم در بعد اندیشه و هم در بعد اجرایی امور را به دست گرفتند، در همین فضا با تاکید امام خمینی(ره) اتحادیه تحکیم وحدت از شهریور 57 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. در ادامه اختلاف نظرهایی در تهیه مرام‌نامه این اتحادیه به وجود آمد. طیفی از این اتحادیه به دولت موقت و گروهی از نهضت آزادی انتقاد داشتند و دقیقا همین طیف توانستند دولت موقت و نهضت آزادی را به کناره‌گیری از فضای سیاسی هدایت کند.»

اسماعیل کوهی‌مقدم با بیان اینکه فضای نخبگان و اهمیت آن قابل درک است، اظهار کرد: «همیشه شروع تحولات مهم، از دانشگاه بوده است.اگر چه آرمان‌گرایی و تفکر نقاد از فضای دانشجویی جدایی‌ناپذیر است اما مشکل جریان دانشجویی مشغول بودن به مسائل سیاسی بی‌فایده و کم اهمیت است. دانشجویان وتشکل‌های دانشجویی باید دانشگاه را ازین فضای سیاست‌زده دور کنند.»

کوهی‌مقدم با اشاره به سواستفاده از دانشجویان وتشکل‌های دانشجویی از سوی احزاب گفت: «احزاب سیاسی به تشکل‌ها وجمعیت‌های دانشجویی به چشم پیاده نظام نگاه می‌کنند و فقط زمان انتخابات از دانشجو یاد و تشکل‌های دانشجویی را تبدیل به ستاد انتخاباتی می‌کنند.»

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: «نمونه‌ای که از فضای تعامل دانشجویان با مسئولین نظام در فضای کشور وجود دارد و قابل تسری به دیگر مسئولین هم هست، حضور آقای روحانی در دانشگاه است. رییس جمهور در سال یک بار در فضای پر تنش به دانشگاه می‌آید و مراسم تشریفاتی برگزار می‌کند، در این فضا نه می‌توان گفتگوی منطقی داشت و پاسخی از ایشان شنید.»

او با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی انقلابی، یکبار مصرف نیستند افزود: «افق تشکل‌ها بلند مدت است و در این افق تشکل‌های دانشجویی، قسمتی از پازل انقلاب اسلامی هستند و مواضع‌شان باید به نفع انقلاب اسلامی باشد، نه اینکه صرف حضور و اعلام نظر در یک انتخابات یا رویداد سیاسی باشد. یکی از آسیب‌های دفتر تحکیم در دهه 70 ورود مصداقی به فضای انتخابات بود. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر دفتر تحکیم وحدت به صورت مصداقی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد چون امر آسیب‌زا است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست