Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم مشکلات و سوانح جاده ای را توسط شماره تلفن های ۱۱۵ و ۱۱۰ به امداد رسانان اعلام و بدانند صدای هر آژیر آمبولانس صدای امداد خواهی یک انسان است؛ بنابراین در صورت مشاهده آمبولانس امداد و نجات تلاش در بازگشایی مسیر و در امدادرسانی به بیماران نیازمند کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، شهرام طاهر زاده، رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم مشکلات و سوانح جاده ای را توسط شماره تلفن های ۱۱۵ و ۱۱۰ به امداد رسانان اعلام  و بدانند صدای هر آژیر آمبولانس صدای امداد خواهی یک انسان است؛ بنابراین در صورت مشاهده آمبولانس امداد و نجات تلاش در بازگشایی مسیر و در امدادرسانی به بیماران نیازمند کوشا باشند.

طاهرزاده در خصوص آمادگی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه در ایام دهه پایانی صفر، گفت: تمامی پرسنل و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در شهر مشهد و در مسیرهای منتهی به شهر در آماده باش کامل قرار دارند.

 وی ادامه داد: در این راستا کلیه اورژانس های پیش بیمارستانی و کلیه پایگاه های اورژانس ۱۱۵ جاده ای در حاشیه جاده ها و مسیرهای حرکتی کاروان های زائران پیاده در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز مشکلی به ارائه خدمت به مردم بپردازند.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این میان آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی در ایام شلوغ و پر ازدحام ماه صفر بخصوص در دهه پایانی ماه صفر مستقر خواهند بود.

طاهر زاده از استقرار پرسنل آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ در حاشیه خیابان ها و میادین اصلی شهر مشهد خبر داد و تاکید کرد: مردم در طی مدت حضور خود در شهر مشهد از این نظر که در صورت بروز مشکل جسمانی خاص رسیدگی لازم را دریافت کنند نگرانی نداشته باشند.

اورژانس مشهد در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند

وی از آماده باش ۱۰۰ درصدی اورژانس ۱۱۵ مشهد خبر داد و گفت: اتاق هدایت بحران دانشگاه در این مدت تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهتر ارائه می دهد و کارشناس اورژانس پیش بیمارستانی نیز در مرکز کنترل ترافیک شهر مشهد مستقر خواهد بود.

رییس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: ستاد هدایت درمان و مرکز فرماندهی و عملیات اورژانس ۱۱۵ مشهد نیز در این مدت در آماده باش کامل قرار دارد و هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های اجرایی مانند هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راهنمایی و رانندگی و... جهت ارائه پاسخ مناسب در حوادث و سوانح صورت گرفته است.

طاهر زاده در پاسخ به این سئوال که اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت استقرار در مراسم پیاده روی اربعین صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: خیر زیرا مشهد پس از مراسم اربعین دهه انتهایی  ماه صفر و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، حضرت محمد(ص) و امام رضا(ع) را در پیش دارد و خیل عظیمی از زائران به شهر مشهد سفر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی سازمان اورژانس کشور به عنوان تنها دانشگاهی که نیرویی جهت اعزام و استقرار در مرزها در پیاده روی اربعین نخواهد داشت معرفی شده است.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از به کار گیری ۲۰۰دستگاه آمبولانس در دهه پایانی صفر خبر داد و افزود: در این مدت هزار نیروی اورژانس پیش بیمارستانی نیز آماده ارائه خدمت به مردم می باشند.

طاهر زاده گفت: از مردم تقاضا داریم تا در ایام پر ازدحام حضور زائران در شهر مشهد تلفن اورژانس را بیهوده مشغول نکنند و در ارائه خدمات مناسب در فوریت ها به همکاران اورژانس کمک کنند.

مردم در امداد رسانی به بیماران کوشا باشند

وی اعلام مشکلات و سوانح جاده ای توسط شماره تلفن های ۱۱۵ و ۱۱۰ را از مردم خواستار شد و ابراز داشت: برای ارائه مناسب ترین خدمات در کوتاه ترین زمان باید مردم نیز از لحاظ فرهنگی همکاری لازم را با ما داشته باشند.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد صدای هر آژیر آمبولانس را صدای امداد خواهی یک انسان دانست و گفت: مردم در صورت مشاهده آمبولانس امداد و نجات تلاش در بازگشایی مسیر داشته باشند و در امدادرسانی به بیماران نیازمند کوشا باشند.

سامانه ۱۹۰ درصورت عدم مشاهده نکات بهداشتی آماده پاسخگویی به شکایات مردمی است

طاهر زاده به رسیدگی سامانۀ ۱۹۰ به صورت شبانه روزی نسبت به شکایات مردمی اشاره کرد و گفت: هرگونه پخت و پز باید در مکان های دارای شرایط بهداشتی صورت پذیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.

وی رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت را ضروری دانست و بیان داشت: مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و توصیه می گردد از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تایید وزارت بهداشت است استفاده شود.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مردم مراقبت کنند تا از فرآورده های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده؛ که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است استفاده کنند.

نمک های بسته بندی و ید دار مورد استفاده قرار گیرند

طاهر زاده اضافه کرد: استفاده از نمک های بسته بندی ید دار تصفیه شده و دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو جهت تهیه و پخت غذا و جهت مصرف روی سفره ها استفاده شود.

وی بیان داشت: از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) خودداری  و در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت، باید مواد غذایی پخته در دمای زیر چهار درجه سانتی گراد یا بالای ۶۳ درجه سانتی گراد (روی شمعک گاز)نگهداری شود تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر ۶۳ درجه نرسد.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: در صورت توزیع سبزی و سالاد رعایت مراحل چهارگانه سالم سازی الزامی است و توصیه می شود از سالاد و سبزی بسته بندی شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.

 استعمال سیگار در محیط های مسقف ممنوع است

 طاهر زاده ابراز داشت: با نصب تابلوها و یا اطلاعیه ممنوعیت استعمال دخانیات و جمع آوری زیر سیگاری ها از استعمال مواد دخانی در محل های مسقف خودداری شود.

 وی خاطر نشان کرد: باید شستشو و گندزدایی ظروف چند بار مصرف به صورت مستمر جهت توزیع آب، چای و مواد غذایی صورت پذیرد و در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف در توزیع چای و مواد غذایی گرم ؛ این ظروف ازانواع گیاهی، کاغذی، سلولزی و  آلومینیومی باشد.

 

ظروف یکبار مصرف پلی استایرینی برای مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ مناسب نیست

 رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلی استایرینی برای موادغذایی و نوشیدنی گرم و داغ (بالای ۶۵ درجه سانتی گراد) مناسب نیست و بهتر است توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته های عزاداری و یا در مراسم با لیوان یکبار مصرف صورت گیرد و از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروفی که آب و شربت داخل آن است، جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل تعدادی افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.   دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مواردی هم که برای اولین بار در برخی استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و نیز محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خراسان رضوی و برخی مناطق پاک کشور، ثبت شده، همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده و به علت سفر به مناطق جنوب شرقی بوده است.   وی ادامه داد: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.   غضنفری افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.   وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه این بیماری در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی مانند رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.   دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.   وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب شش بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان