Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@15:58:40 GMT

ايراني‌ها آيفون10 نخرند + ويدئو

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۹۳۷۸

ايراني‌ها آيفون10 نخرند + ويدئو

خبرگزاري آريا - مدير کل فناوري اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکيد بر اينکه تاکنون واردات رسمي در ارتباط با محصول آيفون10 از مبادي گمرکي نداشته‌ايم خطاب به مردم گفت: اين گوشي را خريداري نکنيد زيرا به زودي خدمات‌دهي به آن قطع مي‌شود. به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پويا؛ روز گذشته در خبري عنوان شد که مرحله برخورد رجيستري با گوشي‌هاي موبايل قاچاق از برند امريکايي "اپل" آغاز شد و براساس اطلاع‌رساني مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار است آيفون 10 در کشور از خدمات اپراتورهاي تلفن همراه سرويس نگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حاليکه از روز گذشته سامانه استعلام رجيستري گوشي‌هاي تلفن همراه راه‌اندازي شد تا مردم بتوانند با ارسال کد يکتاي گوشي خود (IMEI) به سامانه 7777 از قاچاق بودن يا نبودن گوشي خود مطلع شوند، اما هنوز برخورد طرح رجيستري براي ممانعت از فعاليت ديگر برندهاي قاچاق در شبکه اپراتورهاي تلفن همراه آغاز نشده است.
حاکميت در گام نخست به سراغ برند امريکايي اپل که به گفته رئيس انجمن واردکنندگان تلفن همراه 18 درصد از سهم بازار ايران و معادل سه ميليون دلار فروش در سال را دارد، رفته و قرار است به مرور برندهاي ديگري که بيشترين ميزان قاچاق را به خود اختصاص مي‌دهند به دايره برخوردها اضافه شود.
بيشتر بخوانيد : 18 درصد بازار موبايل ايران دست آمريکا است
با اين حال بار ديگر حميدرضا دهقاني‌نيا؛ مدير کل فناوري اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکيد بر اينکه مردم نبايد گوشي آيفون 10 خريداري کنند، اذعان کرد: تاکنون ثبت سفارشي براي محصول آيفون 10 يا همان آيفونX در کشور صورت نگرفته و IMEIهاي اين مدل گوشي در سامانه گمرک جمهوري اسلامي ايران نيز وجود ندارد.
مدير کل فناوري اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: اين گوشي کاملا قاچاق است و اگر واردات رسمي آن صورت بپذيرد و وارد بازار شود، مردم مي‌توانند با استعلام از سامانه 7777 نسبت به اصالت آن مطلع شوند.
وي با تأکيد بر اينکه مردم اگر اين گوشي که تاکنون وارد قانوني به کشور نداشته است را خريداري کنند در تاريخ معيني قادر به سرويس گرفتن از اپراتورهاي تلفن همراه نخواهند بود، ابراز کرد: در حال حاضر بيش از 17 شرکت مجوز واردات قانوني محصولات اپل را دارند و مي‌توانند محصولات اين کمپاني را وارد کشور کنند؛ ثبت سفارش اين شرکت‌ها صورت گرفته اما تاکنون محموله وارداتي را به شکل رسمي از مبادي گمرکي نداشته‌اند.
دهقاني‌نيا درباره ساير مدل‌هاي گوشي‌هاي تلفن همراه که در مرحله بعد با آنها برخورد صورت خواهد گرفت نيز گفت: با هماهنگي‌هايي که با وزير صورت مي‌گيرد بايد خودشان اين مدل‌ها را در آينده اعلام کنند.
به گزارش تسنيم، ويدئوي زير متن صحبت‌هاي دهقاني‌نيا به شکل تماس تلفني است:

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • همراه پرخرج
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد