Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با بیان اینکه ۷۴ موکب در ایران و عراق در عرصه خدمت رسانی در نظر گرفته شده اند، گفت: با توجه به ارائه هشت میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی به زایران ۲۰ خیمه معرفت در این ایام راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری برنامه‌های اربعین حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و حجت‌الاسلام موسوی متقی، مدیر کل فرهنگی اوقاف در این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، گفت: امروز مغناطیس حسینی همه دل‌های عاشقان جهان را به سوی خود جلب می کند به طوری که بیش از 190 کشور زایران امام در این ایام هستند.

وی با بیان اینکه این حرکت مردم بزرگترین کنگره عظیم در عرصه تجمع مسلمانان و وحدت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تجلی ایمان، گذشت، ایثار، انفاق در حرکت اربعین مشاهده می شود و بهترین عزت اسلام در اربعین حسینی شکل می گیرد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بزرگترین حرکت جهانی در این ایام صورت می گیرد، تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) باعث شده است که امروز تمامی عاشقان حسینی در جهان به سمت کربلا حرکت کرده و زمینه‌سازی ظهور را رقم بزنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با بیان اینکه این تجمع میلیونی بهترین زمینه‌سازی و آماده‌سازی شیعیان برای ظهور است، تاکید کرد: بهترین روش و ساختار زمینه‌سازی ظهور در اربعین شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز هر کس که عاشق حضرت سیدالشهدا است نسبت به توان خود قدم برمی‌دارد، ادامه داد: در عراق می بینیم کسانی که زیر خط فقر هستند به خاطر عشق حضرت هرچه دارند در طبق اخلاص می گذارند و بسیاری از واقفان از سالیان گذشته اموال خود را وقف اربعین و خدمت رسانی به زایران حضرت می کنند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه سازمان اوقاف به عنوان متولی اجرای امینانه نیات موقوفات اربعین را احصا کرده است، افزود: ستاد مرکزی اربعین در سازمان اوقاف و تمامی استان ها شکل گرفته و از تمامی ظرفیت متولیان و بقاع متبرکه برای خدمت‌رسانی زایران اربعین استفاده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با اشاره به طراحی 11 محور خدمت‌رسانی سازمان گفت: این خدمت رسانی در محورهای شلمچه، چزابه، خسروی، مهران، میرجاوه، نعمانیه، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین با برپایی 15 موکب صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پنج موکب در نقاط مرزی ایران و 10 موکب در عراق راه اندازی شده است، تصریح کرد: همچنین خدمت رسانی در 50 بقعه در مسیر حرکتی زایران در داخل ایران از سوی سازمان اوقاف به خدمت رسانی مشغول هستند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه 74 موکب در کشور ایران و عراق در عرصه خدمت رسانی در نظر گرفته شده اند، خاطرنشان کرد: هشت میلیون و 270 هزار وعده غذایی در تمامی موکب ها به زایران ارایه خواهد شد، این در حالی است که 4 میلیون و 125 غذای گرم و 4 میلیون و 145 هزار غذای سرد به زایران ارایه می شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به تجهیز شدن آشپزخانه‌ها و مواکب اوقاف گفت: تمامی این خدمت‌رسانی‌ها از محل درآمد موقوفات کمک های نقدی و نذورات صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اسکان زایران از سوی سازمان اوقاف گفت: 41 هزار و 200 نفر هر شب در موکب های سازمان اوقاف اسکان داده خواهند شد، این در حالی است که 24 هزار و 200 نفر هر شب در عراق و 17 هزار نفر هر شب در داخل کشور اسکان داده خواهند شد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به خدمات فرهنگی سازمان اوقاف به زایران حسینی اظهار کرد: 20 خیمه معرفت با حضور روحانیون با وظیفه پاسخ به سوالات شرعی، پرده خوانی نوین، تبلیغات چندرسانه‌ای، نمایشگاه آیینی و برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در این ایام راه اندازی خواهند شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اعزام 203 روحانی از حوزه های علمیه به خیمه های معرفت و طریق الحسین تصریح کرد: توزیع محصولات فرهنگی در عمود 69 خروجی نجف صورت خواهد گرفت که در این راستا 220 هزار محصول فرهنگی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه عزاداری اربعین در 290 هزار و 900 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در ایام اربعین گفت: نزدیک به سه هزار نفر مبلغ برنامه‌های زیارت اربعین را با حضور گسترده مردم برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بیشترین نذورات و انفاق از طرف مردم در ماه محرم و صفر صورت می گیرد، گفت: تبدیل نذورات و خدمات به کار ماندگار از طریق وقف صورت می گیرد و این بهترین فرصت است که ما در این کار سهیم باشیم و نذورات و احسان خود را به وقف تبدیل کنیم.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان