Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، «کرسان ایلیومژینوف» در پایان مراسم اختتامیه رقابت‌های شطرنج جام پایتخت درباره هزینه‌های برگزاری یک تورنمنت در این رشته که بعضاً کشورهای میزبان در تامین آن دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: باید به این نکته مهم توجه کنید که شطرنج، فوتبال نیست که بتوان در آن درآمدزایی خوبی انجام داد. در یک تورنمنت و قرارداد کوچک در فوتبال می‌توان به میلیون‌ها دلار پول رسید، اما رقم‌ها در شطرنج خیلی قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در باره مشکل بدهی فدراسیون ایران به فیده و در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون جهانی کمک مالی به کشورمان می‌کند یا خیر؟ گفت: به نظرم نباید این سوال را به این شکل مطرح کرد. ما کمک‌های زیادی به ایران کرده‌ایم، اما بحث اصلی این است که زمانی که یک کشور برگزار کننده قراردادی را منعقد می‌کند، پس تامین هزینه‌ها نیز بر عهده آن است.

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج درباره تغییر تابعیت ورزشکاران این رشته که اخیراً در بین شطرنج‌بازان ایرانی نیز مشاهده شده است، عنوان کرد: همه قوانین در فیده قید شده و ما همه اطلاعات لازم از جمله ریتینگ بازیکنان و حتی زمان ورود یک ورزشکار به کشور جدید را رصد می‌کنیم. ما قوانین محکمی در این باره داریم، اما نمی‌توانیم در خصوص تغییر تابعیت کاری انجام بدهیم و فقط طبق قوانین خودمان رفتار می‌کنیم.

ایلیومژینوف ادامه داد: ضمناً باید بگویم که این موضوع دغدغه من نیست، بلکه دغدغه‌ام این است که چگونه می‌توانیم شطرنج را در دنیا توسعه بدهم.

وی درباره انتخابات فدراسیون جهانی در سال 2018 و مخالفانی که در فیده دارد، گفت: من باز هم در انتخابات فیده شرکت خواهم کرد و صد درصد شانس اول ریاست هستم، البته من روی انتخابات کار نمی‌کنم، بلکه روی عملکردم تمرکز دارم. من به همه جای دنیا سر می‌زنم و وضعیت شطرنج همه کشورها را رصد می‌کنم. چند روز قبل اسلوونی بودم و فردا هم به تونس خواهم رفت. همچنین سفر به سودان، کره جنوبی، فنلاند و انگلیس برنامه‌های دیگر من است. دغدغه من این موارد است که شطرنج را در جهان گسترش بدهیم.

ایلیومژینوف در پایان با اشاره به دوره ریاست مهرداد پهلوان‌زاده در فدراسیون شطرنج و در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد او می‌دهد؟ گفت: من به پهلوان‌زاده نمره مطلق، یعنی کامل را می‌دهم. پهلوان‌زاده در قلبش می‌خواهد که همه کارها را انجام بدهد، اما ممکن است شرایط لازم مهیای نباشد با این حال او فعلاً خواستن را در وجودش دارد و کار خود را به جلو می‌برد.

602

شطرنج ایران جهان فدراسیون

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد