Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه کشور ایران، ترکیه و سوریه در بیانیه مشترکی که در رابطه با مذاکرات صلح در سوریه منتشر کرده‌اند، تأکید می‌نمایند که بر حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور سوریه صحه گذاشته و همچنین از پیشبرد اهداف ایجاد مناطق کاهش تنش چهارگانه در سوریه نیز استقبال می‌کنند.

سه کشور ایران، ترکیه و سوریه در بیانیه مشترکی که در رابطه با مذاکرات صلح در سوریه منتشر کرده‌اند، تأکید می‌نمایند که بر حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور سوریه صحه گذاشته و همچنین از پیشبرد اهداف ایجاد مناطق کاهش تنش چهارگانه در سوریه نیز استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  جنوب نیوز، بیانیه مشترک کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به‌عنوان کشورهای تضمین و تثبیت‌کننده آتش‌بس و ایجاد روندهای روبه‌پیشرفت صلح در سوریه، در هشت بند منتشر شده است. 

ایران و ترکیه موافقت خود را با تلاش روسیه برای برگزاری مذاکرات در سوچی در 18 نوامبر بین نمایندگان معارضان و دولت سوریه اعلام کرده اند که طی آن هیچ نماینده ای از کشورهای غربی حضور نخواهد داشت. وزارت خارجه روسیه نام 33 نهاد و سازمان سوری که قرار است در این گفتگو ها شرکت داشته باشند را منتشر کرده است. در این فهرست نام گروه های کردی که قبلا از مذاکرات خارج شده بودند نیز دیده میشود

در بیانیه ای که در پایان دور هفتم مذاکرات آستانه منتشر شده، سه کشور بعد از تائید کاهش قابل‌توجه خشونت‌ها در سوریه با اتخاذ تدابیر جدید و تداوم آتش‌بس، موارد هشت‌گانه زیر را اعلام میدارند:


اول: تأکید مجدد بر ادامه مبارزه با تروریسم و شاخه‌های داعش، جبهه النصره و سایر اشخاص و گروه‌های دیگر که با داعش یا القاعده در سوریه ارتباط دارند، در ادامه اهداف ایجاد مناطق کاهش تنش، و همچنین تأکید مجدد بر اراده سه کشور بر مذاکره در مورد همه الزامات ضروری برای مبارزه با تروریسم در خارج از مناطق کاهش تنش.

دوم: تأکید مجدد بر این موضوع که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌حل اساسی، راه‌حل سیاسی با توجه به قطعنامه 2254 سازمان ملل (2015) است. همچنین از همه طرف‌های درگیر درخواست می‌شود از شرایط مثبت به وجود آمده در صحنه نبرد (به‌واسطه مناطق کاهش تنش) بهره‌برداری کرده و تلاش‌های خود برای پیشبرد راه‌حل سیاسی در حال مذاکره در ژنو را به کاربندند.

سوم: موافقت بر سر تعامل با مذاکرات صلح سوریه که در ژنو در حال پیگیری است، بر سر پیشنهاد روسیه برای ایجاد کنگره گفتگوی ملی در خصوص اشتراک اطلاعات از سوی روسیه با تضمین‌کنندگان آتش‌بس در سوریه.

چهارم: تکید بر لزوم اتخاذ معیارها و اقدامات اطمینان‌بخش از سوی طرف‌های درگیر در سوریه ازجمله آزادسازی زندانیان و تبادل مجروحان و کشته‌شدگان و شناسایی مفقودین برای ایجاد زمینه بهتر در راستای پیشبرد آتش‌بس و مذاکرات صلح.

پنجم: تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به سوریه در راستای تسریع کمک‌رسانی امن و بی‌وقفه به نیازمندان در سوریه و همچنین در این راستا، تأکید بر شروط و تدابیر اتخاذشده در تفاهم‌نامه 4 می 2017.

ششم: تأکید بر ثبات قدم در اجرای تفاهم‌نامه 4 می 2017 و سایر تفاهم‌نامه‌ها و تدابیر اتخاذشده در قالب مذاکرات آستانه تاکنون.

هفتم: قدردانی و سپاس فراوان از رئیس‌جمهور قزاقستان نور سلطان نظربایف و سایر مقامات دولتی قزاقستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه در آستانه.

هشتم: تصمیم بر برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح آستانه در سطح بالا در نیمه دوم دسامبر 2017.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود