Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از خمین، سیدمهدی ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه اشتغال روستایی خمین که با دستور کار بررسی درخواست تعدادی از متقاضیات دریافت تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: توسعه اشتغال روستایی یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های برطرف کردن مشکل اشتغال در شهرستان است و ما باید از تمامی امکانات موجود منجمله امکانات دولتی موجود در روستاها به منظور توسعه اشتغال روستایی و برطرف شدن معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حال حاضر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر آمار بالای بیکاری در روستاها، کشور با معضل مهاجرت روستاییان به شهرها به ویژه به شهرهای بزرگ مواجه است که این امر خود پیامدهای منفی زیادی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی دارد.

فرماندار خمین تصریح کرد: فعال سازی ساکنان روستاها و ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهایی مانند کسب و کارهای خانوادگی و گروهی در روستاها می‌تواند کمک قابل توجهی به تامین امنیت اجتماعی کرده و سبب کاهش حجم زیاد ناملایمات اجتماعی می‌شود و سبب کاهش پدیده “مهاجرت روستا -شهری” شود.

ساداتی عنوان کرد: با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری که در مناطق روستایی مانند محصولات کشاورزی متنوع، صنایع دستی، وجود نیرو‌های جوان و تحصیل‌کرده فراوان جویای کار می‌توان، در صورت توانمندسازی نیروهای بومی منطقه و تربیت مدیران کارآفرین، به ویژه جوانان و فارغ التحصیلان روستا زاده با ایجاد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی، موجی عظیم از فرصت‌های شغلی را در این مناطق ایجاد کرد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر سیستم بانی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به روستائیان گفت: حذف بروکراسی اداری زاید در سیستم بانکی و تسریع در بررسی پرونده‌های متقاضیان تسهیلات به طور قطع رونق اشتغال، معضل بیکاری و توسعه روستاها را به دنبال دارد. 

مدیر امور شعب بانک سینای استان هم با اشاره به وضعیت پرونده‌های درخواست تسهیلات اشتغال روستایی در استان گفت: تاکنون تعداد 17 متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی در استان تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند که تعداد 6 فقره از این پرونده‌ها مربوط به طرح‌های اشتغالزایی شهرستان خمین بوده است. 

رسول زاده افزود: برای تعداد ۵ پرونده هم ابلاغیه صادر شده و در صورت تامین وثیقه از طرف وام گیرنده مراحل پایانی پرونده پیگیری می‌شود و تعداد 9 پرونده هم تکمیل و برای اعطای تسهیلات آماده شده که تا هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی بانک سینا به متقاضیان از محل منابع داخلی این بانک است گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، رونق اشتغال بویژه اشتغال روستایی در استان و تمایل سایر بانک‌ها به پیوستن به توافقنامه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از پیامدهای مشارکت بانک سینا در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی است. 

معاون سرپرستی پست بانک استان هم با اشاره به نقش پست بانک در توسعه اشتغال روستایی در استان عنوان کرد: اعطای تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به طرح‌های بخش کشاورزی از جمله اجرای پروژه‌های آبیاری، توسعه شیلات، منابع طبیعی، طرح‌های بوجاری و خرید ادوات کشاورزی از جمله اقدامات بانک سینا در زمینه توسعه اشتغال روستایی است. 

مرادی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۶ درخواست جدید برای خرید ادوات کشاورزی به پست بانک استان واصل شده اضافه کرد: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به طرح‌های اشتغال روستایی از جمله دیگر اقدامات پست بانک در زمینه توسعه اشتغال روستایی است. 

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه مهاباد در پاسخ به پیگیری خبرگزاری صداوسیما گفت: مشکل صدور مجوز ساخت و ساز این زمین‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

مالکان این زمین‌ها می‌گویند با وجود داشتن مدارک رسمی اجازه ساخت به آن ها داه نمی‌شود. این درددل شهروندان مهابادی ست که زمین هایشان روبه روی شهرک خانقاه در ورودی مهاباد ـ میاندوآب در بلاتکلیفی مانده است.

زمین‌هایی که قرار بود روزی سرپناه صاحبانشان شوند حالا بعد از گذشت سالها همچنان خالی و بدون ساخت و ساز باقی مانده است.

حتی با وجود داشتن مدارک رسمی هم از ساخت و ساز در این زمین‌ها جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما وعده فرماندار مبنی بر رفع مشکل این زمین‌ها را در یک ماه آینده دوباره پیگیری می شود.

بیش از20 سال است که شهروندان مهابادی چشم انتظار صاحب خانه شدن و همت جدی مسئولان برای رفع مشکلاتشان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل