Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کيش - ايرنا - مديرعامل بيمه معلم با اشاره به برنامه ريزي براي ورود بيمه معلم به بورس گفت: با فرصت به وجود آمده در پسابرجام، قصد داريم همکاري هاي جديدي با شرکت هاي خارجي براي توانمندسازي شرکت از بعد فني و پشتيباني آغاز کنيم که در اين باره مذاکراتي با برخي شرکتهاي خارجي از جمله اروپايي انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمد ابراهيم تحسيري» امروز (چهارشنبه) در نشستي در حاشيه نمايشگاه بين المللي بورس، بانک، بيمه و خصوصي سازي تصريح کرد که برنامه ريزي ورود شرکت به فرابورس، در راستاي جلب رضايت حداکثري سهامداران و رشد شرکت است.
مديرعامل بيمه معلم درباره مزايايي حضور در بورس گفت: تعيين ارزش سهام بيمه معلم براي سهامدارن موضوع مهمي است که ورود به فرابورس اين موضوع را ممکن مي سازد.
وي افزود: قيمت گذاري سهام و تعيين قيمت سهم روي تابلوي بورس قابليت ارزشگذاري دارايي سهامداران امکانپذير مي کند و ورود به فرابورس موجب مي شود تا شفافيت در صورت هاي مالي و گزارش هاي مالي شرکت افزايش يابد.
به گفته تحسيري، پس از ورود به بورس، امکان وثيقه گذاري سهام شرکت براي تامين مالي سهامداران فراهم مي‏شود و دارايي سهامداران، قابليت نقدشوندگي پيدا مي کند.
مديرعامل بيمه معلم درباره مزاياي برجام براي شرکت هاي بيمه اي به ويژه بيمه معلم گفت: رفع تحريمها فرصت هاي همکاري جديدي براي بيمه معلم فراهم کرده و به عنوان تنها شرکت بيمه ايراني که در خارج از مرزهاي ايران داراي شعبه است، اين توانمندي را دارد که خدمات خود را در آن سوي مرزها گسترش دهد اما براي اين کار به فراهم سازي زيرساخت هاي لازم و ارتقاي سطح خدمات به صورت بين المللي نياز داريم.
وي تصريح کرد: با توجه به فرصت بوجود آمده در پسابرجام در نظر داريم، همکاري هاي جديدي با شرکتهاي خارجي براي توانمندسازي شرکت از بعد فني و پشتيباني آغاز کنيم و در اين باره مذاکراتي با برخي شرکتهاي خارجي انجام شده است.
تحسيري درباره مهمترين محورهاي مذاکره با شرکت هاي خارجي گفت: با توجه به اينکه يکي از مهم ترين مشتريان بيمه معلم شرکت کشتيراني ايران و صنعت حمل و نقل دريايي است، بيمه معلم از ظرفيت شرکت هاي بيمه برتر دنيا در زمينه بيمه هاي اتکايي براي ارائه هرچه بهتر خدمات به اين حوزه بهره برده است.
وي ادامه داد: انعقاد قرارداد بيمه‏هاي اتکايي با يکي از شرکتهاي بيمه بين المللي در حوزه کشتي از جمله اقدامات بيمه معلم است.
مديرعامل بيمه معلم خاطرنشان کرد: يکي از زمينه‏هاي اصلي همکاري بيمه معلم با شرکت‏هاي خارجي انتقال دانش بيمه‏اي از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي، سمينار‏هاي و کارگاه‏هاي تخصصي است که به فراخور موضوع در کليه حوزه‏هاي فني و پشتيبان مي‏تواند برگزار شود.
تحسيري، تحول در بازاريابي و فروش و ارايه خدمات بيمه الکترونيک را از ديگر برنامه هاي در دست اجراي بيمه معلم عنوان کرد.
وي با اشاره به برنامه ريزي براي ارتقاي جايگاه بيمه معلم در صنعت بيمه کشور افزود: افزايش تعداد نمايندگان، توسعه مراکز پرداخت خسارت به ويژه در استان‏هاي پهناور و ايجاد سيستم مديريت ارتباط با مشتري از جمله اقداماتي است که در سال‎هاي گذشته عملياتي شده است.
مديرعامل بيمه معلم، ازجمله خدمات ويژه براي فرهنگيان را بيمه عمر مکمل فرهنگيان است، بيمه عمر مکمل فرهنگيان در سالهاي گذشته حداکثر 50 ميليون ريال بود که با تلاش هاي صورت گرفته و تعاملات دو جانبه، سطح خدمات تا 170 ميليون ريال افزايش يافته است.
مديرعامل شرکت بيمه معلم افزود: اقدام ديگر، افزايش پوشش بيمه حوادث دانش‏آموزي از50 ميليون ريال به يک ميليارد ريال بوده است.
وي ادامه داد: صدور 14 ميليون کارت دانش آموزي براي دانش‏آموزان و آگاه سازي خانواده ها از خدمات قابل دريافت اين بيمه نامه، منجر به پرداخت خسارت هاي متعدد حوادث دانش‏آموزي تا سقف مبلغ تعيين شده است.
وي يکي ديگر از اقدامات شرکت پرداخت خسارت به صندوق بيماران صعب العلاج اعلام کرد و گفت: بيمه معلم تاکنون به بيش از 54 هزار نفر از فرهنگيان و دانش آموزان عضو اين صندوق خسارت پرداخت کرده است.
تحسيري با بيان اينکه همه قراردادهاي بيمه اي غير درمان فرهنگيان که شامل 11 مورد است، از سوي بيمه معلم ارائه مي شود، افزود: بيمه عمر مصوب و مکمل کليه فرهنگيان شاغل و بازنشسته، عمر مانده بدهکار فرهنگيان وام گيرنده، حوادث دانش آموزان کشور، بيمه بدنه و ثالث اتومبيل، آتش سوزي مدارس و اماکن، آتش سوزي منازل، مسئوليت مديران و عوامل اجرايي، عمر و سرمايه گذاري فرهنگيان و خانواده ايشان و حتي بيمهنامه مهندسي ساخت و نوسازي مدارس تحت پوشش بيمه معلم است.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه بيش از 13ميليون دانش آموز در کشور وجود دارد؛ از برنامه هاي ما طراحي و ارايه محصول بيمهاي ويژه دانش آموزان و خانواده آنان است.
**مشارکت با بلژيکي ها و ايتاليايي ها در صنعت ساختمان
«اميد عليجاني» مديرعامل شرکت ساختماني معلم نيز درباره بکارگيري ابزارهاي نوين تامين مالي گفت: از جمله برنامه هاي ما در سالهاي گذشته، استفاده از پيش فروش است که به دليل رکود در صنعت ساختمان، تامين کننده نيازهاي مالي نيست، بنابراين به سراغ ابزارهاي جديد مالي رفته ايم.
وي افزود: صندوق‌هاي زمين و ساختمان به ‌دليل مهندسي مالي مناسب، قابليت انطباق مناسبي با جريان نقدي پروژه‌هاي ساختماني دارند. ضمن اينکه اين صندوق‌ها قابليت سرمايه‌گذاري اقشار مختلف را با حداقل سرمايه در صنعت ساختمان فراهم مي‌سازند.
مديرعامل شرکت ساختماني معلم افزود: بازار سرمايه مي‌تواند بستري امن براي تامين مالي شرکت‌ها و پروژه‌ها فراهم کند و شرکت ساختماني معلم نيز تاسيس يک صندوق زمين و ساختمان براي بهره‌مندي از مزاياي آن در دستور کار خود قرار داده است.
عليجاني درباره اقدامات شرکت در حوزه جذب سرمايه‌گذار خارجي گفت: يکي از ابزارهاي متنوع مالي، فعاليت‌هاي شرکت در زمينه جذب سرمايه‌گذار خارجي است.
وي افزود: از طريق اخذ وام، مشارکت از طريق سرمايه‌گذاري، مشارکت در ساخت، مشارکت در بهره‌برداري، فروش و ساير روش ها به دنبال جذب سرمايه گذاري خارجي هستيم.
مديرعامل شرکت ساختماني معلم يادآور شد: مذاکراتي با شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري و تامين سرمايه از کشورهاي اروپايي و چين انجام شده که در مراحل مقدماتي است.
عليجاني ادامه داد: براي چند پروژه بزرگ، با چند گروه نظير شرکت‌هاي بلژيکي و کانادايي براي مديريت بهره‌برداري مجموعه مذاکراتي انجام شده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
اقتصام2022*1070** 6075*خبرنگار: ميثم طاهري ** انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی

به‌گزارش همشهری آنلاین ، ابزارهای مالی یکی از راهکارهای مهم برای تأمین مالی شرکت‌ها هستند و در چنین شرایطی ساختار ابزارهای مالی نیز در حال الکترونیک شدن هستند. یکی از ابزارهای مالی که می‌تواند به حل مشکلات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کند، برات است. برات نوعی اوراق بهادار مشابه حواله است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه یا سرمایه در گردش استفاده کنند.

در واقع برات یک ابزار مالی در تجارت است که توسط یک فرد یا شرکت صادر می‌شود و به دیگران امکان پرداخت یک مبلغ معین در آینده را می‌دهد. صاحب برات می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در نهایت نهایی‌ترین دارنده آن، مبلغ مورد نظر را از صادرکننده برات دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟ برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

به بیان ساده‌تر، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

انتشار این ابزار می‌تواند منجر به ایجاد یک انضباط در ساختار مالی کشور شود. پیش از این احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره انتشار این اوراق گفته بود: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود؛ به‌ویژه در بحث سفته و برات الکترونیکی که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود نداشته باشد.

انتشار نخستین برات الکترونیک

طبق مجوزهای صادر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی می‌تواند در سال‌جاری تا مبلغ ۸۰هزار میلیارد تومان برات صادر کند. هنوز مشخص نیست آیا این اوراق می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تسویه بدهی‌های دولتی نیز استفاده شود یا خیر. به این معنا که شرکت‌هایی که از دولت طلبکار هستند در ازای طلب خود از دولت برات صادر کنند. در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌منظور تأمین سرمایه در گردش موردنیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند. سررسید این اوراق یک تا ۱۲ماه است و بانک عامل به‌عنوان رکن برات گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

دیروز بانک مرکزی از انتشار نخستین برات الکترونیک خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری بانک‌های صادرات، تجارت، ملی و وزارت اقتصاد بهره‌برداری تجاری این ابزار از امروز عملیاتی شد و نخستین برات الکترونیکی توسط ۲بانک صادرات و تجارت صادر شده است.

کد خبر 847588 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه بانک بانک مرکزی سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند