Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
طلا در معاملات چهارشنبه دهم آبانماه بازار جهانی تحت تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۹.۸۶ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و ۱۲۷۰.۹۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار سه‌شنبه نهم آبانماه با ۷.۲۰ دلار یا ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۲۷۰.۵۰ دلار بسته شده بود. طلا برای ماه اکتبر حدود ۱.۱ درصد کاهش ثبت کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی بود.

بازار منتظر اعلام نام رئیس آینده بانک مرکزی آمریکا، نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس در روز پنج‌شنبه و آمار اقتصادی بااهمیتی شامل آمار اشتغال ماهانه آمریکا است.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت طلا از رشد ارزش دلار تحت فشار قرار گرفته و علاقه سرمایه‌گذاران به این فلز ارزشمند با بهبود ارزش دلار نسبتا ضعیف شده است. با این‌همه سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نام رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا و همچنین نشست ماهانه این بانک محتاط مانده‌اند.

بانک مرکزی آمریکا بیانیه پایانی نشست سیاست پولی دو روزه خود را بعد از ظهر چهارشنبه دهم آبانماه منتشر مي‌كند.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر تا حدود زیادی در بازارها لحاظ شده است. با این‌همه سرمایه‌گذاران منتظر موضع بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی هستند به خصوص مایلند درباره دورنمای تورم و چگونگی واکنش بانک مرکزی به آن اطلاعات بیشتری دریافت کنند. به عبارت دیگر تمايل دارند بدانند بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد منتظر بماند و دست نگه دارد یا به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد که مورد دوم برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ به رویترز گفت: گمانه‌زنی درباره فردی که قرار است ریاست بانک مرکزی آمریکا را به دست بگیرد، بر قیمت‌های طلا تاثیر گذاشته است. بازار منتظر خبرهای مهمی است و به محض این‌که این اخبار اعلام شود ممکن است نوسان افزایش پیدا کند.

در بازارهای مالی، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ افزایش یافت و بازارهای سهام آسیا در پی رشد قوی اقتصادی جهانی، به بالاترین رکورد در ۱۰ سال گذشته صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۷۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۹۱۷.۰۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۸۳.۳۵ دلار معامله شد.

در همین زمینه: سه‌شنبه ۹ آبان | سکون بازار طلا در آستانه کولاک اقتصادی دوشنبه ۸ آبان | طلای جهانی یک پله پایین آمد طلا ارزان‌تر می‌شود چهارشنبه سوم آبان | "طلا" عقب‌ نشست سه‌شنبه دوم آبان | مقاومت طلا در برابر افزایش چشمگیر قیمت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان