Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:04:39 GMT

موضوع قاچاق به يک مسئله سياسي تبديل شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۱۷۷۱

موضوع قاچاق به يک مسئله سياسي تبديل شده است

خبرگزاری شبستان: نماينده ولي فقيه در کردستان گفت: موضوع قاچاق از بحث اقتصادي عبور کرده و به يک مسئله سياسي تبديل شده است و در حقيقيت قاچاق يک مبارزه جدي و سياسي دشمنان با ايران است که مي‌خواهند از اين طريق ملت ما را به زمين بزنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده ولي فقيه ، آيت‌الله سيدمحمد حسيني‌شاهرودي در ديدار با مسئولان و کارکنان اداره کل تعزيرات حکومتي استان کردستان، اظهار کرد: نهادهايي که در جمهوري اسلامي تاسيس شده است براساس ضرورت‌ها و نيازها بوده و هر کدام نقش موثري در تحقق اهداف والاي نظام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وي از سپاه به عنوان يکي از مهم‌ترين نهادهاي همزاد با پيروزي انقلاب اسلامي نام برد و گفت: سپاه از جمله نهادهاي ارزشمندي است که در برابر زيادخواهي‌هاي دشمنان همواره ايستاده و امروز دشمنان در برابر آن به عجز رسيده‌‌اند.

 

به گفته نماينده ولي فقيه در کردستان، کميته امداد امام خميني(ره) نيز از ديگر مولودهاي انقلاب اسلامي است که در راستاي کمک به افراد محروم و نيازمند و توانمندسازي آنان تشکيل شده و خوشبختانه نقش خوبي در طول اين سال‌ها ايفا کرده است.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي تعزيرات حکومتي را هم از ديگر نهادهاي حامي مردم نام برد که با اقشار جامعه در ارتباط است و منافع آن به مردم مي‌رسد.

 

به گفته وي، اين نهاد در راستاي حمايت از حقوق مردم در زمينه اشتغال با جلوگيري از ورود قاچاق کالا شکل گرفته و نقش مهمي در تامين سلامت و اقتصاد جامعه دارد.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان با اشاره به اينکه تعزيرات حکومتي در نظام مقدس جمهوري اسلامي براي جلوگيري از سوءاستفاده سودجويان شکل گرفته و در اين راستا فعاليت مي‌کنند، گفت: براي مقابله با کساني که مي‌خواهند از حدود قانون تجاوز و حق ديگران را پايمال کنند بايد افراد و يا دستگاه‌هايي وجود داشته باشند، که تعزيرات حکومتي در کشور ما يکي از همين نهادها است.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي خاطرنشان کرد: کارها و رسالت‌هايي که از سوي اين دستگاه به ويژه در بحث مبارزه با قاچاق کالا انجام مي‌شود داراي اهميت زيادي است.

 

وي اذعان داشت: در شرايط عادي قاچاق يک مسئله منفعت‌طلبانه است اما در برخي شرايط بحث قاچاق اهداف بزرگتري از جمله وابسته کردن و به زانو درآوردن ملتي را دنبال مي‌کند.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان تصريح کرد: قاچاق کالا و ارز از جمله راه‌هايي است که دشمنان براي ضربه زدن به نظام ما به شدت به آن دلبسته‌اند و با شدت روي اين حوزه کار مي‌کنند.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با اشاره به اينکه در کشور ما سرمايه‌هاي زيادي به ويژه سرمايه‌هاي انساني داريم، گفت: اين افراد فکر و ايده و طرح‌هايي دارند که اگر اجرا شود به نفع مردم خواهد بود.

 

به گفته وي، در حال که ظرفيت براي توليد با بهره‌گيري از ايده و طرح‌هاي افراد توانمند در کشور فراهم است اما شاهد ورود کالاهاي قاچاق هستيم.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان با بيان اينکه کالاهايي امروز به صورت قاچاق وارد کشور ما مي‌شوند وقتي دقت مي‌کنيم هزينه توليد آنها کمتر از قيمتي است که الان در بازار به فروش مي‌رسد، خاطرنشان کرد: به جز اينکه اهداف اصلي پشت اين قضيه ضربه زدن به توليد و اقتصاد ايران است چه استدلال منطقي ديگري مي‌توان براي آن تصور کرد.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي اضافه کرد: هزينه ساخت اين محصولات که امروز در بازار عرضه و موجب خوابيدن واحد توليدي و بيکار شدن نيروها کار در کشور مي‌شود کمتر از هزينه توليد آنها است.

 

وي با بيان اينکه ضربه زدن به اقتصاد و بيکار شدن بخش قابل توجهي از نيروهاي کار از تاثيرات و خروجي ورود قاچاق کالا است، اذعان کرد: اين مهم موجب بروز نارضايتي بين مردم نسب به نظام مي‌شود.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان از توليد به عنوان مهم‌ترين اصل در توانمندسازي اقتصادي در هر جامعه‌اي نام برد و اظهار کرد: تا زماني که به صورت جدي با قاچاق کالا و ارز مقابله نشود نمي‌توانيم شاهد توسعه توليد باشيم.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي اضافه کرد: گاهي توطئه‌هاي دشمنان کاملا مشخص است تا جايي که يکي از مهم‌ترين اهداف از تحريم‌هاي ايران را ايجاد نارضايتي در بين ملت ايران عنوان مي‌کنند.

 

وي با بيان اينکه در برخي موارد تحميل تحريم‌ها با هدف سود مادي از سوي کشورهاي صاحب قدرت انجام مي‌گيرد، گفت: اما در بسياري از موارد هدف اصلي دشمنان ايجاد نارضايتي است.

 

به گفته نماينده ولي فقيه در کردستان، دشمنان با تمام قوا و از همه جا وارد شده تا به نظام مقدس جمهوري اسلامي ضربه وارد کند و در اين راستا از هر ظرفيت و روشي استفاده مي‌کند.

 

دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با اشاره به اينکه کينه دشمنان اسلام به کشور خاصي خلاصه نمي‌شود، گفت: دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند و در اين ميان هيچ کشور مسلماني براي آنان تفاوتي ندارد.

 

وي اضافه کرد: دشمنان اسلام تحمل وجود يک کشور کوچک مسلمان را در دل اروپا ندارند و براي مقابله با مسلمانان زماني در پوست طالبان و گاه در قالب داعش ورود پيدا مي‌کنند.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام توان اعتقادات مسلمانان را هدف قرار داده و در اين مسير با اقدامات نرم به صورت ملايم دنبال حذف اعتقادات و ارزش‌ها در وجود مسلمانان است.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينکه اين تغيير الگوها به صورت کاملا نرم و ملايم انجام مي‌گيرد، افزود: دشمن با انجام اقدامات تبليغي در قالب توليدات هنري در شبکه‌ها ماهواره‌اي و غيره رفته رفته پوشش، خوراک و رفتار انسان‌ها را تغيير مي‌دهد.

 

وي با اشاره به اينکه مبارزه با استکبار و دست نشانده‌هاي آنان شيعه و سني نمي‌شناسد، گفت: دشمنان اسلام دشمن تمام مسلمانان هستند و مقابله با آنها در هر جايي از دنيا وظيفه تمام نظام‌هاي اسلامي است.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان وابستگي اقتصادي را از سلطه‌هاي بسيار مهم بيان کرد و اظهار داشت: امروز دشمنان به صورت جدي دنبال وابسته‌کردن اقتصاد کشورهايي است که به صورت جدي در برابر سلطه‌خواهي آنان ايستاده‌اند.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي خاطرنشان کرد: ارزش و افتخار بزرگي که ما در نظام مقدس جمهوري اسلامي داريم وجود رهبر آگاه و مسلط و عامل به دستورات قرآني است که همواره به مبارزه جدي در بحث قاچاق تاکيد دارند.

 

وي با بيان اينکه قاچاق امروز از بحث اقتصادي صرف عبور و به يک مسئله سياسي تبديل شده است، اظهار کرد: نود درصد گوشي‌هاي هوشمند وجود دارد قاچاق است که بايد به اين موضوع با نگاه موشکافانه‌تر توجه کنيم.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان با اشاره به اينکه امروز بلاهايي که وجود اين گوشي‌هاي هوشمند به سر خانواده‌ها و جوانان ما آورده قابل جبران نيست، گفت: اين گوشي‌ها در کنار زيان‌هاي مادي که به جامعه تحميل کرده کانون‌هاي خانواده‌هاي ما را از هم پاشيده است.

 

وي اضافه کرد: در برخورد با قاچاقچيان کالا و ارز بايد با توجه به کالايي که وارد مي‌کنند و ميزان زياني که از طريق آن به جامعه تحميل مي‌شود باشد.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نگاه بايد از نگاه زيان‌هاي اقتصادي خارج و مباحث کلان‌تري مد نظر گرفته شود، گفت: وقتي امروز عمق مشکلات را در بحث ورود قاچاق کالا و ارز مي‌بينيم به اين نتيجه مي‌رسيم که تشکيل نهادي مانند تعزيزات حکومتي اقدام ارزشمند و با نگاه آينده نگرانه بوده است.

 

وي حمايت از نظام و مردم با توجه به اينکه عمده ضربه‌ها را در اين راستا مردم مي‌خورند بايد به صورت جدي مد نظر فعالين در تعزيرات حکومتي باشد، اظهار کرد: دشمن امروز روي قاچاق کالا متمرکز شده است و مي داند تنها از اين طريق مي‌تواند به کشور ما ضربه وارد کند.

 

به گفته نماينده ولي فقيه در کردستان، امروز ايران جزء شش کشوري است که ديگر دشمنان تصور جنگ نظامي با آن را به خود راه نمي‌دهد از اين رو براي ضربه زدن به اين نظام دشمنان روي مباحث اقتصادي تاکيد دارد.

 

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي گفت: سو استفاده‌هاي اقتصادي و فشارهايي که از طريق وارد کردن جنس‌هايي که بيشترين ضربه را وارد مي‌کنند امروز به صورت جدي از سوي دشمنان دنبال تا توليد ما را بخواند.

 

وي افزود: قاچاق در حقيقيت يک مبارزه جدي و سياسي از سوي دشمنان ايران است که مي‌خواهند از اين طريق نظام ما را به زمين بزنند.

 

نماينده ولي فقيه در کردستان گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولويت با باندهاي کلاني باشد که به صورت گسترده در اين زمينه فعاليت و پيکر اقتصادي ما را مورد هدف قرار داده‌اند باشد.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند