Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم چشک فرمانده تیپ 40 متحرک هجومی اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل تصریح کرد، مسابقات قرآن ارتش بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران موضوع ارتقاء سطح معنویت در نیروهای مسلح بویژه در ارتش به شایستگی دنبال می شود و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا و در زمان امام خمینی (ره) هم بر این بود که این روحیه معنوی در نیروهای مسلح ارتقاء پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:بعد از پیروی انقلاب همه ساله مسابقات قرآن در سطح کشور به گونه ای شد که نیروهای چندگانه ارتش هم به همین تبعیت در سطح کشور انجام میدهند ، مسابقات اول به صورت یگانی انجام میشود، یعنی هر یگانی داخل سازمان مسابقات قرآن برگزار میکند و نفرات منتخب به سطح بالاتر معرفی می شوند و مسابقات بعدی به صورت منطقه ای برگزار میشود و چند استان را در برمیگیرد که این منتخبین به مسابقات کشوری نیروی زمینی و ارتش معرفی می شوند.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی اردبیل گفت :در شهرستان اردبیل به میزبانی تیپ 40 ارتش متحرک حجومی سطح منطقه ای را برگزار می کنیم و استانهای آذربایجانهای شرقی، غربی، زنجان و اردبیل متسابقین این مسابقه هستند، رشته های که در این مسابقه اجرا می شود قرائت، ترتیل، اذان، حفظ قرآن کریم در رشته حفظ کل، 10 جزء و، 20 جزء و 5 جزء و درک مفاهیم به صورت کتبی و تفسیر قرآن برگزار می شوند.

وی ادامه داد: در این دروره از مسابقات 300 شرکت کننده حضور دارند که 25 نفر این شرکت کنندگان نیروهای تیپ 40 ارتش از اردبیل هستند و در سال های قبل نفرات دوم مسابقات قرائت از نیروهای ارتش و مقام حفظ کل قرآن کریم از حوزه وظیفه ها در سطح کشور را داشتیم.

چشک گفت: اختتامیه این مسابقات در روز پنجشبه 11 آبان ماه با حضور مسئولین استانی و نیروهای مسلح و مردم ولایتمدار اردبیل برگزار خواهد شد و منتخبین در مدت زمان کوتاه در مسابقات نیروی زمینی که به صورت کشوری در استان اصفهان برگزار میشود شرکت خواهند نمود.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: یاد شهید فهمیده را گرامی میداریم، شهید فهمیده به ما یک مسیر جدید را نشان داد، یعنی به همه نسل زمان خودش، به نوجوانان و به جوانان یک مسیر مشخص یعنی مسیر و طریق حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهر را نشان داد و شهادت آنگونه این شهید بزرگوار که آوازه دنیا می باشد سنبلی در کشور ما شده که امروز با تاسی از آن شهادت و رشادت های مدافعین حرم را میبینیم.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی اردبیل با توجه به رشادت های شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: شهید حججی مصداق شهادت دوران شهید فهمیده ها در دوران ما می باشد و همه شهدای مدافع حرم چه از استان اردبیل و مردم ولایتمدار تقدیم انقلاب اسلام شده و چه از سراسر میهن اسلامی، چه در ارتش و چه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در بسیج این روحیه جاری است و مسیر شهادت همواره باز است و استقبال از رفتن برای مبارزه با تکفیری ها و داعشی ها به شایستگی وجود دارد.

سرهنگ چشنک خاطر نشان کرد: نوجوانان ما و جوان های ما باید بدانند که راه عزت و سرافرازی ادامه دادن راه شهدا است و اگر میخواهند کشورشان مقتدر و عزتمند بماند و با افتخار نام ایران را ببرند باید این مسیر شهادت و مقاومت را ادامه بدهند وگرنه باج دادن به منافع طلبان استکبار کار غلطی است چرا که اینها همیشه به دنبال منافع شخصی خودشان بوده اند و آنها عزت و سربندی اسلام و کشور ایران را نمیخواهند و این مشوق هایی که میبینیم برای جوانان نوجوانان ما از سوی دشمنان مطرح می شود جزء پستی چیزی برای ما نگذاشته است.

چشک اظهار داشت، دشمنان در فضای مجازی به دنبال زیر سوال بردن اقتدار و عزت ایران و اسلام است و تفکرات منفی، اشتباه و فجایای بزرگی را به جوانان و نوجوانان ما تحمیل میکنند ولی جوانان و نوجوانان ما باید با تاسی از شهدای مانند شهید حججی ها و سیفی ها و شهدای مدافع حرم کشور و استان اردبیل مقابل حجمه های دشمنان بایستند و با ادامه دادن راه درست شهدا جلوی افکار پلید دشمنان و نفوذ آنها به تفکر مردم عزیز مقابله کنند.

وی بیان کرد، اگر وصایای شهدا را ورق بزنیم میبینیم که آنها ما را به دعا به نماز و قرآن و مسجد مارا دعوت میکنند و همین باعث شده که عزت و پایداری مسیر شهدای اسلام باشد.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی اردبیل بیان کرد: پیروی انقلاب دوم در کشور ما روز 13 آبان است که تسخیر لانه جاسوزی انقلاب بزرگی در کشور ما بوجود آورد و یک روز مبارک است و از همه عزیزان دعوت می شود که هرکس به عشق مملکتش و اسلامش و دینش می تپد در مراسم یوم الله 13 آبان شکرت نمایند و این انزجا را از این استکباری ها اعلام نمایند و باز هم در جریان اخیر خباثت خودشان را به انقلاب و اسلام نشان دادند و مطمئنا مردم ولایتمدار اردبیل و کشور ما بدانند که با این حضور سیلی محکمتری به بر صورت استکبار خواهند زد.

گفتگو: سید ساجد یعقوبی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور