Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:38:18 GMT

کمربند جاده ابریشم درهای جدید توسعه را باز کرده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۲۲۱۳

کمربند جاده ابریشم درهای جدید توسعه را باز کرده است

رئیس دفتر خبرگزاری شینهوا در تهران با اشاره به کمربند اقتصادی جاده ابریشم گفت، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه کمربند اقتصادی جاده ابریشم ایجاد شده و این امر درهای جدید توسعه را به کشورهای این جاده بازکرده است.

به گزارش ایسنا، دونگ مو، رئیس دفتر خبرگزاری شینهوا در تهران در نشستی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و رسانه‌ها با اشاره به آینده جاده ابریشم گفت: این جاده به عنوان جاده تجارت و تبادل فرهنگی میان کشورهای موجود در مسیر این جاده بنا نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۳ شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین ابتکارعملی را مطرح کرده و کمربند اقتصادی جاده ابریشم را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این ابتکارعمل که فراتر از زمان و مکان است چین را به بقیه دنیا ارتباط می‌دهد و کشورهایی که در این مسیر قرار دارند مانند ایران فرصت‌های جدید توسعه را تجربه می‌کنند. این کمربند اقتصادی متناسب با نیازهای کشورهای این جاده است.

این فعال رسانه‌ای چین اضافه کرد: کشورهایی که در این مسیر قرار دارند تاکنون به این ابتکارعمل پاسخ مثبت داده و پیشرفت‌های خوبی در این باره حاصل شده است.

وی در ادامه اظهاراتش بر همکاری چین به خصوص خبرگزاری شینهوا با رسانه‌های کشورهای دیگر که در جاده ابریشم قرار دارند، تاکید کرد و گفت: رسانه‌های ایرانی و چینی تبادلات و همکاری‌های خود را براساس این ابتکارعمل اجرا می‌کنند. پکن و تهران فراتر از همکاری‌های معمول در حوزه‌های مختلف روابط گسترده‌ای دارند. من امیدوارم در آینده روابط چین و ایران گسترده‌تر از گذشته شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تاسیس خبرگزاری شینهوا گفت: این خبرگزاری در حال حاضر ۱۰ هزار کارمند دارد که پنج هزار آنها دبیر و خبرنگار هستند. این خبرگزاری ۱۷۰ دفتر خارجی در سراسر جهان دارد که دو هزار خبرنگار در این دفاتر کار می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم