Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:18:56 GMT

گزارش هزینه‌های شهرداری کرج ارائه شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۶۹۵۴

گزارش هزینه‌های شهرداری کرج ارائه شود

کرج - ارائه نشدن گزارش جامع هزینه‌های شهرداری کرج به شورای شهر و لزوم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال در جلسه شورا مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح چهارشنبه در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر کرج بابیان اینکه مجموعه‌ای در سال ۹۰ در شهرداری کرج تحت عنوان پایگاه خبری مدیریت شهری شکل گرفت تا خبرهای عمومی مدیریت شهری را به عموم مردم و شهروندان اطلاع‌رسانی کند، اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار خبر توسط این پایگاه منتشر و پنج میلیون بازدیدکننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انحلال و تعطیلی این پایگاه خبری در شهر شایعه شده است، افزود: امیدواریم این مسئله به لحاظ نکات یادشده حقیقت نداشته باشد.

اصغر نصیری شهردار کرج در واکنش به شایعه تعطیلی و انحلال پایگاه خبری شهرداری کرج، گفت: این مبحث حقیقت ندارد، ساماندهی پایگاه خبری انجام‌شده تا این پایگاه و پرتال شهرداری هم‌راستای یکدیگر فعالیت داشته باشند.

رفتگر پاکدست کرجی روانه زندان شد

حسین محمدی در بخش دیگری از جلسه به زندانی شدن رفتگر پاکدست کرجی اشاره کرد و گفت: این رفتگر سه بار کیف‌های حاوی طلا و میلیون‌ها تومان پول نقد را یافته و آن‌ها را بدون هیچ چشم‌داشتی به صاحبانش برگردانده است اما به‌تازگی با شکایت صاحب‌خانه خود روانه زندان شده است.

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه شهردار به این مسئله ورود کرده و در حال رسیدگی به این مشکل است، گفت: انتظار می‌رود شهرداری به این اشخاص خدمات ویژه‌ای ارائه کند.

شهردار کرج در واکنش به موضوع زندانی شدن رفتگر پاکدست کرجی، گفت: این رفتگر به سبب عدم حضور و غیبت‌های مداوم در محل کار خود اخراج اما بعد از مدتی برای بار دیگر مشغول به کارشده بود.

نصیری با اشاره به غیبت دوباره رفتگر در محل کار که به دلیل زندانی شدن اتفاق افتاده بود، گفت: بالا فاصله از شهردار منطقه خواسته شد نسبت به رفع مشکل این نیرو وارد عمل شود که پیرو این مهم فرد خیری با هماهنگی شهرداری نسبت به برطرف کردن مشکل شخص یادشده اقدامات لازم را انجام داده است.

لزوم تشریح شرایط سازمان آتش‌نشانی کرج

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج در بخش دیگری به وضعیت سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: شورای شهر به این سازمان دو هفته فرصت داده تا گزارش مکتوب از شرایط موجود و میزان آمادگی این ارگان ارائه کند، امیدواریم این موضوع به‌سرعت در دستور کار قرارگرفته و عملیاتی شود.

فرج‌الله ایلیات دیگر عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه شهرداری باید هر شش ماه گزارش جامعی از هزینه‌ها ارائه کند که متأسفانه این امر تاکنون برای بررسی بیشتر به شورا ارائه نشده است، افزود: شهردار ظرف یک هفته گزارش یادشده را به شورا ارائه کند.

ایلیات بابیان اینکه ساماندهی ساختار شهرداری در دستور کار قرار دارد که تحقق این امر ارائه خدمات بهتر به شهروندان را میسر می‌سازد، گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود تا شهر در مسیر توسعه قرار گیرد، بایستی اِلمان و عناصر ویژه‌ای برای توسعه پایدار شهری استفاده شود تا شهر شکوفا شده و ارائه خدمات بانشاط بیشتری انجام گیرد.

شهردار کرج در ادامه با تأکید بر اینکه بایستی اسناد اولیه توسعه پایدار شهری فراهم شود، ادامه داد: سعی بر این بوده مجموعه اقدامات با ارکان شورای شهر تطبیق داده شود، حوزه خدمات شهری حوزه‌ای است که همواره موردتوجه مردم بوده است لذا در مقیاس محلات برای بررسی مشکلات شهروندان ورود پیداکرده‌ایم.

احداث مددسرا در کرج برای ساماندهی بی خانمان‌ها

نصیری با اشاره به اینکه بحث سرعت‌گیرهای موجود در شهر که به‌صورت غیراستاندارد جانمایی شده در حال اصلاح است، ادامه داد: ۱۸ پروژه عمرانی اولویت‌دار و مهم کلان‌شهر کرج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری به وضعیت پروژه مهم قطار شهری کرج اشاره کرد و گفت: فردا جلسه‌ای پیرو این پروژه برگزار خواهد شد که امیدواریم این جلسه منجر به نتایج خوب و مطلوبی شود.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه چالش‌های فرهنگی شهر آزاردهنده است ازاین‌رو سعی شده هماهنگی و همفکری جامعی ایجاد شود تا اقدامات فرهنگی اثربخش باشد، گفت: در خصوص ساماندهی افراد بی‌خانمان وارد عمل شده‌ایم؛ ایجاد مدد سرای متعدد برای ساماندهی این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره مسائل مطرح‌شده در جلسه قبل شورای شهر کرج مبنی بر مشکلات موجود کارکنان شهرداری در خصوص بیمه تکمیلی، گفت: با بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدیم مناقصه این امر در حالی انجام‌گرفته که پیمانکار بعد از مدتی متوجه شده قیمت واقعی نبوده و دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نصیری اضافه کرد: این مقوله سبب شد پیمانکار راغب به ادامه کار نباشد و با توجه به اینکه در قرارداد منعقدشده امکان افزایش قیمت نبود، مجبور به فسخ قرارداد شدیم و با بیمه دولتی در حال انعقاد قرارداد هستیم.

شهرداری کرج نسبت به توزیع عادلانه رپرتاژ آگهی‌ها عدالت را رعایت کندرئیس شورای شهر کرج نیز در ادامه با تذکری به شهرداری، گفت: سازمان‌ها و مناطق شهرداری در ارتباط با ارائه رپرتاژ به رسانه‌های مختلف به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که عدالت توزیع رعایت نمی‌شود لذا درخواست ورود شهردار نسبت به این موضوع رادارم تا با هرگونه سوءاستفاده نسبت به استفاده از امکانات بیت‌المال برخورد شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج نیز در بخش دیگری از این جلسه علنی با اشاره به اینکه پنجمین جلسه کمیسیون محیط‌زیست تشکیل و گزارشی توسط همکاران در دانشکده منابع طبیعی پیرو تهیه طرح سیاهه انتشار منابع آلاینده استان ارائه شد، افزود: ۶۸ درصد منابع آلودگی هوای شهر کرج شامل ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری است.

وی با اشاره به اینکه اتوبان تهران_کرج_قزوین بیش از  ۱۵ درصد سهم آلودگی کرج را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سهم تاکسی‌ها و اتوبوس‌های واحد در خصوص آلودگی هوا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

طرح جامع مدیریت کیفیت هوا توسط شهرداری کرج تهیه شود

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه عمده اتوبوس‌های شهر کرج فرسوده هستند، ادامه داد: متأسفانه ۱۰ درصد تاکسی‌های کلان‌شهر کرج به سن فرسودگی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۳ در خصوص کنترل آلودگی هوا در کلان‌شهرها برنامه‌ای تهیه و به استانداری‌ها ابلاغ‌شده است، گفت: شهرداری در خصوص کاهش آلودگی هوا اقدام شاخصی نداشته است از طرفی باید به این نکته نیز اشاره کرد که بخشی از آلودگی‌های هوا به سیستم غیراستاندارد منابع سوخت تجاری و خانگی است.

محمدی بابیان اینکه شهرداری بایستی به موضوع کاهش و کنترل آلودگی هوا توجه بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: باید طرح جامع مدیریت کیفیت هوا توسط شهرداری تهیه شود، این طرح فرآیندی بسته و دوار است که از تهیه سیاهه انتشار آغاز می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از ارائه خدمات سلامت این مجموعه در نمایشگاه سلامت شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل امینی هرندی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸ خدمت سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران توسط کلنیک‌های «دندان‌پزشکی»، «آسم و آلرژی»، «درمان در منزل» (دم)، «زخم و لیزر» و «ارتقا سلامت» این مجموعه در نمایشگاه سلامت محور شهرداری ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: خدمات سلامت توسط مجموعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (یارا) ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، امینی ادامه داد: همچنین گروه پژوهشی «سبک زندگی» سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درخصوص پایش سلامت، اقدام به طراحی یک پرسش‌نامه الکترونیکی کرده و از شهروندان تهرانی خواسته است به منظور پایش وضعیت سلامت به سوال‌ها پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»